|
کدخبر: 156910

توصیه تکراری و مهم به خریداران دلار

دبیرکل کانون صرافان درباره وضعیت فعلی بازار ارز گفت: اکنون در بازار خریداری وجود ندارد و بازار ارز مستعد آن است که با تحقق اخبار مثبتی در زمینه آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و رفع تحریم‌ها به سمت کاهش قیمت قابل توجهی حرکت کند.

اقتصاد توصیه تکراری و مهم به خریداران دلار

سعید مجتهدی درباره دو امکان جدید اپلیکیشن کانون صرافان گفت: این دو امکان جدید که یکی از آن قیمت گذاری است، طبق آن همه صرافان قیمت‌های خود را در اپلیکیشن عرضه می‌کنند و معدل قیمت‌ها گرفته می‌شود که یک منبع خوب و معتبر برای اطلاع از قیمت‌ها انواع ارزهاست. دومین امکان مربوط به سایت صرافان است. پیش از این سایت‌های غیررسمی نوساناتی در بازار ایجاد می‌کردند اما از این به بعد تمام صرافان به سایت کانون صرافان مرتبط می‌شوند و تنها صرافی که کانون به آن مجوز داده باشد، می‌تواند قیمت گذاری کنند.

مجتهدی درباره وضعیت فعلی بازار ارز گفت: اگر تحریم‌های بانکی و نفتی برداشته شوند، شاهد کاهش قمیت‌ها در بازار خواهیم بود. همچنین آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و مذاکره با آمریکا از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر تعادل بازار ارز تاثیر بگذارند و قیمت‌ها را کاهش دهند.

دبیر کل کانون صرافان با بیان اینکه بازار ارز در حال حاضر خریدار ندارد، گفت: با شیوع ویروس کرونا مسافرت‌ها و خرید ارز مسافرتی کاهش پیدا کرده است. در کل در حال حاضر بازار ارز مستعد این است با تحقق خبرهای مثبت چون برداشتن تحریم‌ها و آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده کشور کاهش قیمت قابل توجهی داشته باشد.

وی در پایان سخنانش تاکید کرد که مردم ارز و سکه مورد نیاز خود را از صرافی‌های معتبر و مجاز بانک مرکزی خریداری کنند و از مکان‌هایی که تابلو صرافی ندارد، خریداری نکنند. همچنین، اگر در خرید و فروش ارز با صرافی‌ها مشکلی داشتند می‌توانند به کانون صرافان مراجعه کنند تا به مشکل آن‌ها رسیدگی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر