|
کدخبر: 156242

قیمت مرغ در بازار (۹۹/۱۲/۷)

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان از استمرار روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه تعداد قابل توجهی از خانوارها به سبب ترس از آینده خریدهای شب عید خود را انجام داده اند، برآوردها حاکی از آن است که قیمت مرغ در شب عید از نرخ فعلی ارزان‌تر است

اقتصاد قیمت مرغ در بازار (۹۹/۱۲/۷)

حبیب اسداله نژاد درباره آخرین تحولات قیمت مرغ اظهار کرد: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۹ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به تصمیمات اخیر وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر افزایش سهمیه نهاده پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ مجدد کاهش یابد و به نرخ منطقی خود برسد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به افزایش ۷۰۰ گرمی نهاده به ازای هر قطعه مرغ، حجم تولید در واحدهای مرغداری افزایش می‌یابد که این امر در کاهش قیمت و تعادل بازار تاثیر بسزایی دارد.این مقام مسئول با اشاره به اینکه نیاز چندانی به تامین نهاده از بازار آزاد نیست، بیان کرد: اگر دولت به تعهدات خود مبنی بر تامین ۴.۷۰۰ گرم نهاده به ازای هر قطعه مرغ عمل کند، حداکثر نیاز مرغداران برای تامین نهاده از بازار آزاد ۴۰۰ تا ۵۰۰ گرم است.

وی قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد را ۱۲ هزار تومان و ذرت را ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: تامین‌نهاده از بازار آزاد بستگی به نگهداری سن مرغ در واحدهای مرغداری دارد، اما در مجموع به سبب افزایش تخصیص نهاده به مرغداران توصیه می‌شود که با اتخاذ تصمیم منطقی در امر تولید، مرغ را با وزن پایین تری به بازار عرضه کنند و اجازه ندهند وزن مرغ در سالن افزایش یابد که تولید از توجیه پذیری اقتصادی خارج شود.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه کمبودی در جوجه ریزی شب عید نداریم، افزود: بنابر سیاست گذاری ستاد تنظیم بازار ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در ایام‌پایانی سال صورت گرفته که با این وجود کمبودی در عرضه مرغ نداریم.

به گفته وی، در شرایط فعلی مشکلی یا کمبودی در بحث عرضه مرغ وجود ندارد و تنها برخی مغازه داران با سودجویی‌های کاذب در ایام‌پایانی سال ناشی از ازدیاد تقاضا بدنبال کسب سودهای بیشتر هستند که امیدواریم دستگاه‌های نظارتی جلوی سوء استفاده احتمالی را بگیرند.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان از استمرار روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: با توجه به آنکه تعداد قابل توجهی از خانوارها به سبب ترس از آینده خریدهای شب عید خود را انجام داده اند، برآوردها حاکی از آن است که قیمت مرغ در شب عید از نرخ فعلی ارزان‌تر است.

 

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر