|
کدخبر: 154826

ایرانی ها چقدر روغن مصرف می کنند؟

بیرشک گفت: طبق سنوات گذشته و ۶ ماهه امسال به طور متوسط ماهانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن روغن در کشور مورد استفاده قرار گرفته است که با توجه به استمرار تولید انتظار می‌رود که کمبودی در عرضه نداشته باشیم.

اقتصاد ایرانی ها چقدر روغن مصرف می کنند؟

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی گفت: بنابر آمار کارخانجات روغن تا ۲۰ بهمن ۱۲۰ هزار تن روغن در بازار توزیع شده است.

امیرهوشنگ بیرشک دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با بیان اینکه در ماه قبل (دی) ۱۷۷ هزار تن روغن در بازار توزیع شد، اظهار کرد: بنابر آمار کارخانجات طی ۲۰ روز اول ماه هم ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تن روغن توزیع شده و کارخانه‌ها همواره در تلاش هستند تا با سرعت بیشتری تولید را ادامه دهند.

او افزود: طبق سنوات گذشته و ۶ ماهه امسال به طور متوسط ماهانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تن روغن در کشور مورد استفاده قرار گرفته است که با توجه به استمرار تولید انتظار می‌رود که کمبودی در عرضه نداشته باشیم.

بیرشک درباره احتکار روغن از سوی صنوف، بیان کرد: بنده اطلاعی از احتکار و انبار روغن از طریق صنوف ندارم و نهاد‌های نظارتی باید نظارت کنند.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی با اشاره به اینکه تاکنون برنامه‌ای در خصوص حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات روغن ابلاغ نشده است، بیان کرد: وظیفه دستگاه‌های نظارتی است که با اعمال نظارت بیشتر از احتکار روغن بیش از نیاز جلوگیری کنند.

بیرشک در پایان درباره آینده بازار روغن تصریح کرد: گرچه به دنبال افزایش نرخ روغن در سطح بازار نیستیم، اما مولفه‌های مختلفی همچون قیمت‌های جهانی و قیمت‌های بورس در نرخ روغن تاثیر‌گذار هستند، به همین خاطر نمی‌توان‌ پیش‌بینی دقیقی راجع به آینده بازار روغن داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر