|
کدخبر: 153494

قیمت طلا دوباره افزایشی شد / آخرین سیگنال ها به این بازار

هرچند با روند صعودی قیمت طلا و سکه، قیمت سکه جدید در آستانه ۱۲ میلیونی شدن است اما آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار طلا دارد؟

اقتصاد قیمت طلا دوباره افزایشی شد / آخرین سیگنال ها به این بازار

تا پیش از امروز، طبق آخرین نرخ‌ها هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۴ هزار تومان رسیده است. همچنین طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۵۹۸ تومان، قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان، نیم‌سکه شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

هرچند با روند صعودی قیمت طلا و سکه، قیمت سکه جدید در آستانه ۱۲ میلیونی شدن است اما آیا این روند ادامه خواهد داشت؟ آخرین اخبار چه سیگنال‌هایی برای بازار طلا دارد؟

کاهش قیمت جهانی طلا و رشد قیمت دلار داخلی. این دو اتفاق مهمترین عامل نوسانات اخیر طلا به نظر می‌رسد که البته عامل دوم بر اولی غلبه کرده است. قیمت دلار ناشی از افزایش نااطمینانی‌های سیاسی پس از اظهارات اخیر رئیس جمهور جدید آمریکا، محقق نشدن وعده‌هایی مثل برگشت پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و افزایش تقاضای قابل پیش‌بینی با توجه به نزدیکی به ایام پایانی سال گران شده و همین عوامل بر قیمت داخلی طلا نیز تاثیر گذاشته و طلا گران شده است. هرچند این وضعیت فعلا به نظر می‌رسد ادامه داشته باشد اما به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا احتمالا این نوسانات دامنه محدودتری نسبت به چند روز اخیر خواهد داشت.

نرخ طلای جهانی به ۱۸۳۹ دلار رسیده است. اما کدام اخبار ممکن است بر روند چند روز آینده طلا اثر بگذارد؟

ـ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این مژده را به مردم ایران می‌دهیم که در دو تا سه ماه آینده یکی از قطب‌های بزرگ تولید واکسن کرونا در منطقه و یکی از صادرکنندگان مهم این واکسن به جهان خواهیم بود. سخنگوی ستاد ملی مقابله کرونا از واکسیناسیون تمام کشور تا آبان ۱۴۰۰ خبر داد.

ـ وزیر امور اقتصادی و دارایی با اعلام این‌که تحریم‌های ظالمانه و شیوع کرونا درآمدهای سنتی کشور را به پایین‌ترین سطح کاهش داد، گفت: این بزرگ‌ترین افتخار دولت است که کشور را بدون استقراض از بانک مرکزی اداره کرد.

ـ رئیس مجلس با بیان اینکه بودجه تا پیش از پایان سال در مجلس نهایی می‌شود، گفت: ‌سلامت‌، معیشت، محرومیت‌زدایی‌، تولید و اشتغال چهار اولویت اصلی بودجه سال آینده است.‌

ـ رئیس‌جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در اداره کشور آنچنان که شایسته ملت بزرگ ایران نبوده عمل کرده ایم، از مردم بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم.

ـ پس از اعلام خبر تسریع پروژه راه‌اندازی ارز دیجیتالی کانادا ارزش بسیاری از رمزارزها افزایش یافت. همچنین بنیانگذار شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای رمزنگاری شده «گلکسی دیجیتال» پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین تا پایان سال می‌تواند از ۱۰۰ هزار دلار عبور کند.

ـ جو بایدن فرمانی از بابت اعمال تحریم علیه رهبران نظامی کودتای میانمار را امضا کرد.

ـ بر اساس آمارهای بانک مرکزی رشد اقتصادی فصل تابستان با احتساب بخش نفت معادل ۵٫۱ درصد و رشد اقتصادی بدون احتساب نفت معادل ۳٫۲ درصد بوده است.

ـ با تعدیل انتظارات تورمی و تاثیر آن بر تحولات شاخص بهای اقلام کالایی روند نزولی نرخ تورم ماهانه دردی‌ماه نیز تداوم یافت.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها