|
کدخبر: 152572

آخرین بخت دلار برای ورود به فاز افزایشی

در روزی که بازار هرات به دلیل اعتراضات صنفی تعطیل است دلار آخرین بخت خود را برای ورود به فاز افزایشی آزمون می‌کند.

اقتصاد آخرین بخت دلار برای ورود به فاز افزایشی

اگر امروز دلار نتواند از محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان عبور کند، امیدهای افزایشی‌ها بار دیگر نا امید خواهد شد. ناامیدی از روند افزایشی می‌تواند با افزایش شدید میزان فروش‌ها دنبال شود و قیمت را به سوی کف‌های پایین تر هدایت کند. با این حال، حداقل نشانه‌ها در معاملات پشت خطی نشان می‌داد که دلاری‌ها به راحتی حاضر نیستند، فرصت افزایشی روز یک شنبه را از دست بدهند.

آن‌ها در معاملات شنبه شب خریدار بودند و حتی قیمت را در مقطعی به بالای ۲۴ هزار و ۳۰۰ تومان آوردند. آنها حتی سعی می‌کردند بر روی این موضوع مانور کنند که امریکا قرار نیست به برجام بازگردد و لغو تحریم‌ها نیز رخ نخواهد داد. با این حال، نکته‌ای که این عده به آن توجه نمی‌کردند، پایان فشار حداکثری بود.

دلار پشت خط

در واقع ممکن است گشایشی به زودی در روابط ایران و امریکا رخ ندهد، ولی حداقل چنین تصوری در میان برخی معامله گران بازار وجود دارد که فشارها بر ایران نه تنها اضافه نخواهد شد که گشایش هایی نیز در حد محدود رخ خواهد داد. عده‌ای حتی عنوان کرده اند، ممکن است که به ایران اجازه داده شود، تا حدی به منابع ارزی بلوکه شده خود دسترسی پیدا کند. به زبان ساده تر می‌توان گفت، عده‌ای از بازیگران افزایشی تصور می‌کنند، با تعدیل انتظارات برجامی می‌توانند قیمت دلار را به سوی سطوح بالاتر هدایت کنند، ولی معامله گران بزرگ سایه احتمال گشایش‌های حتی کوچک در حوزه ارز را هم چنان جدی گرفته‌اند.

مسئله بعدی این است که گفته می‌شود معاملات بازار هرات به دلیل برخی اعتراضات صنفی بازیگران این بازار تعطیل شده است. در چنین شرایطی، به نظر می‌رسد نقش بازارهای همسایه سلیمانیه عراق و دبی امارات پررنگ تر شود. در روزهای اخیر مخصوصا بازار سلیمانیه نقش سیگنال دهنده قوی را گفته می‌شود ایفا کرده است و دیشب نیز دلار در آن منطقه جغرافیایی در سطوح بالاتری نسبت به بازار تهران بود. در بازار حواله نیز با حفظ محدوده ۶ هزار و ۷۰۰ تومانی می‌توان انتظار رشد قیمت دلار در بازار داخلی را داشت.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها