|
کدخبر: 148705

دلار رنگ ۱۸ هزار تومان را به خود می‌بیند؟

ریزش ادامه دار دلار با نزدیکی به مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا، کماکان ادامه دارد و چیزی نمانده تا دلار در بازار آزاد به کانال ۲۰هزار تومان ورود کند.

اقتصاد دلار رنگ ۱۸ هزار تومان را به خود می‌بیند؟

آیا این ریزش ادامه‌دار خواهد بود؟ تجار چه نگاهی به این موضوع دارند؟ چرا با وجود سقوط جدی ارز در بازار آزاد، دلار نیمایی چندان وقعی نمی‌نهد و با فاصله دو هزار تومانی از آن قدم برمی دارد؟

حمید حسینی، عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به ریزش نرخ دلار در بازار آزاد، پیش‌بینی می‌کند که دلار با وجود این ریزش، در نهایت در حدود ۲۲ هزار تومان آرام خواهد گرفت و می‌گوید: «اگر با امریکا به توافق برسیم و بتوانیم بخشی از تحریم‌ها را برداریم، احتمالا دلار تا ۱۸هزار تومان نیز کاهش خواهد یافت.»

این فعال اقتصادی اما نقطه مقابل آن را نیز در نظر می‌گیرد: «اگر توافق حاصل نشود، این روند معکوس شده اما بازهم در محدوده ۲۵ هزار تومان خواهد بود.»

حسینی با بیان اینکه بازار ارز تا اردیبهشت، تلاطم جدی نخواهد دید، می‌گوید: «فعالیت اقتصادی در بهمن ماه جدی است و پس از آن تا اردیبهشت ماه به تعطیلات می‌رود. بنابراین تا تعیین تکلیف شدن دلار، تا اردیبهشت دیگر تلاطم خاصی را در بازار ارز نخواهیم دید.»

او علت گران‌تر بودن دلار نیمایی را نیز به امتیاز این ارز نسبت می‌دهد: «تنها با دلار نیما و نه دلار بازار آزاد، می‌توان واردات انجام داد، بنابراین طبیعی است که تجار به معاملات بین خود نگاه کنند و نه به بازار آزاد تا دچار زیان نشوند. عدم کاهش این نرخ به علت نگرانی از تداوم آن است و اگر این روند ادامه‌دار باشد، دلار نیمایی نیز، کاهش را به خود خواهد دید.»

منبع: بورسان
  • ناشناس ارسالی در

    خفه شید هنوز اتفاقی نیفتاده دلاربایدبه 5هزارتومان برسه تاهمه کسانیکه دنبال پول باداورده بدون زحمت بودن وانبارکردن دلارهارو وقیمتها رووحشتناک کردن ومردم روبدبخت کردن خودکشی کنن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها