|
کدخبر: 151765

با کمتر از ۱۰۰ میلیون کجا رهن می دهند؟/ جدول

بررسی­‌ها نشان می‌­دهد بخشی از مستاجران پایتخت قدرت پرداخت رقم ودیعه بیش از ۱۰۰ میلیون تومان را ندارند. بنابراین برای اجاره این نوع آپارتمان­‌ها باید به محدوده‌های خاصی از شهر مراجعه کنند.

اقتصاد با کمتر از ۱۰۰ میلیون کجا رهن می دهند؟/ جدول

تحقیقات میدانی از بازار رهن و اجاره شهر تهران نشان می‌دهد بخشی از تقاضای بازار را مشتریانی تشکیل می‌دهند که ودیعه آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است.

در مقابل به گفته برخی واسطه‌های ملکی فعال در مناطق ویژه اقشار متوسط و نیمه جنوبی پایتخت، بخشی از فایل‌های عرضه‌شده مربوط به واحدهایی است که «ودیعه کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان» دارند. نتیجه تحقیقات میدانی و بررسی‌های صورت‌گرفته از برخی فایل‌های عرضه شده در بازار رهن و اجاره حاکی از آن است که در برخی محلات مناطق شرقی، مرکزی و جنوبی شهر تهران، تعداد بیشتری از واحدهای مسکونی با ودیعه ۱۰۰ میلیون تومان و کمتر پیشنهاد شده است. در عین حال برخی واسطه‌های ملکی معتقدند در سال گذشته تمایل بسیاری از موجران برای دریافت ودیعه بیشتر و اجاره کمتر افزایش یافت که علت اصلی آن به واسطه بازدهی قابل توجه بازار سرمایه بود؛ اما در سال جاری و طی ماه‌های گذشته همزمان با کاهش بازدهی بازار سرمایه، مجدد تمایل برای اجاره نسبت به دریافت «ودیعه» افزایش پیدا کرده است. نتایج تحقیقات میدانی نیز تقریبا این ادعا را ثابت می‌کند که بازار اجاره به شکل سنتی خود بازگشته است. هر چند قطعا برخی موجران همچنان بنا به دلایلی «پول پیش» را به «اجاره» ترجیح می‌دهند، اما فضای کلی بازار اجاره در حوزه نسبت دریافت ودیعه به اجاره، در مقایسه با سال گذشته تغییر کرده است.

 

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر