|
کدخبر: 150149

افت دلار به این دو علت

دلار دیروز یک واکنش نسبتا محسوس به برخی زمزمه‌ها از تمایل امریکا به گفت‌وگو با ایران داشت. این واکنش مهر تاییدی بر آن است که حساسیت به این مسئله فعلا در بازار ارز بالاست و می‌توان انتظار داشت برای مدتی بازار ارز با خبرهایی از این دست نوسانات ناگهانی را تجربه کند.

اقتصاد افت دلار به این دو علت

دیروز برخی منابع خبری ادعا کردند که دولت بایدن به دنبال این است که اروپایی‌ها را واسطه گفت‌وگوی مستقیم با ایران قرار دهد. در روزهای اخیر بایدن با جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا و مرکل، صدراعظم آلمان هم تماس‌هایی داشته و ایران از سرتیترهای این مباحثات بوده است. از این رو برخی این تماس‌ها را در راستای آن ادعا دانستند. به دنبال آن، نرخ ارز در معاملات پشت‌خطی دیشب ۴۰۰ تومان افت کرد.

در سوی دیگر نباید از روند بازار حواله‌های ارزی نیز غافل شد. رئیس کل بانک مرکزی اخیرا اعلام کرد عرضه ارز در سامانه نیما روزانه به طور متوسط به بیش از ۱۵۰ میلیون دلار رسیده است. این به معنای عرضه ۹۰۰ میلیون دلار در هفته است. چنین رقمی حتی نسبت به آبان گذشته که بازارساز برای کاهش التهابات مربوط به انتخابات امریکا عرضه را افزایش داده بود و به طور هفتگی حدود ۷۰۰ میلیون دلار عرضه در نیما داشت، چشمگیر محسوب می‌شود. با وجود این، همتی گفت واردکنندگان شاید در انتظار کاهش بیشتری در نرخ ارز، با احتیاط خرید می‌کنند. از این رو نرخ‌ها چندان تغییری را تجربه نکرده‌اند. اما این مسئله می‌تواند انتظارات در بازار ارز را تعدیل کند.

منبع: بورسان
  • محمد قلی ارسالی در

    والا دلار که هر روز داره میره بالاتر !!! دوباره رسیده به 24 تومن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها