|
کدخبر: 150082

دلار در مرز ۲۳ هزار تومان

بازار دلار دوباره خبری شد به طوری که با انتشار یک خبر قیمت در معاملات پشت خطی تا مرز ۲۳ هزار تومان عقب رفت.

اقتصاد دلار در مرز ۲۳ هزار تومان

دولت بایدن از طریق میانجی‌های اروپایی ابتکاری برای گفت‌وگوی مستقیم با تهران به راه خواهد انداخت. از بعدازظهر دوشنبه، کانال‌های اطلاع رسانی معامله گران دلار به این خبر بسیار واکنش نشان دادند. تاثیر این خبر در معاملات پشت خطی چنان شدید بود که دلار از محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان پایین رفت و در آستانه مرز ۲۳ هزار تومانی قرار گرفت.

با توجه به چنین فعل و انفعالاتی، انتظار می‌رود که دلار در روز سه شنبه معاملات خود را در سطح پایین تری نسبت به روز دوشنبه آغاز کند. اگر بازار کانال ۲۳ هزار تومانی را از دست بدهد، دو نقطه ۲۲ هزار و ۵۰۰ و ۲۱ هزار و ۸۰۰ تومان را پیش رو خواهد داشت که ممکن است از ارزش دلار حمایت کنند. ماندگاری در کانال ۲۳ هزار تومان به معنای آن است که هم چنان شانس شکست محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی وجود دارد؛

دلار و سکه پشت خطی

افت یکباره دلار در معاملات پشت خطی، صحبت این روزهای پیران بازار را تایید کرد؛ آنها به دفعات در روزهای اخیر، معامله گران آماتور را دعوت به صبر و فعالیت محتاطانه در بازار می‌کردند. دلیل دعوت به احتیاط این بود که هر لحظه خبری می‌تواند روند بازار را از حالت تعادل خارج کتد و عده‌ای را به شدت در معرض ضرر قرار دهد.

در کنار این، برخی از معامله گران باور دارند، تسلط بازارساز بر روی قیمت دلار بالا رفته است. در واقع از آن جایی که تقاضای سفته بازی از بازار خارج شده است، تاثیرگذاری بازارساز بر روی دامنه نوسان دلار بیشتر شده است. عده‌ای از فعالان باور داشتند، جدا از اخبار سیاسی، عاملی که جهت دلار را تغییر داد، تغییر تاکتیک بازارساز ارزی بود. صرافی‌های بانکی نرخ فروش خود را در روز دوشنبه بالا آوردند و این مسئله میزان ورود تقاضای کاذب به بازار آزاد را کاهش داد. دو روز قبل، فاصله بین دو قیمت بازار آزاد و صرافی‌های بانکی، باعث شده بود که عده‌ای برای تهیه ارز در صف خرید قرار بگیرند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها