|
کدخبر: 149460

انبارها و سردخانه ها، زیر ذره بین

در راستای ابلاغ شیوه نامه بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا و با هدف مقابله با هرگونه احتکار احتمالی کالا توسط بازرسان سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور طی بک ماه اخیر، بیش از ۸ هزار بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا در سراسر کشور انجام شده است.

با عنایت به جمع بندی آمارها و گزارشات دریافتی از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، برای نظارت بر وضعیت انبارها و سردخانه‌ها و مراکز نگهداری کالا و مقابله با هرگونه احتکار احتمالی کالا طی آذرماه امسال بیش از ۸ هزار مورد بازرسی در سراسر کشور انجام شد.

براساس این گزارش؛ طی این مدت ۲۸۱ پرونده تخلف به ارزش ریالی یک صدو یک هزار و بییست و شش میلیارد و ۷۳ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۰۴ ریال (۱، ۱۲۶، ۰۷۳، ۹۱۷، ۱۰۴ریال ) تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

بر اساس آمار دریافتی بعد از ابلاغ شیوه نامه تاکنون تعداد ۱۳۵ هزار و ۱۰۷ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا بعمل آمده که در این بررسی‌ها تعداد ۳ هزار و ۱۸۷ مورد واحد متخلف شناسایی و پرونده تخلف این واحدها به ارزش ۹ هزار و ۴۴ میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۶۱۸ ریال تشکیل و جهت صدور رای نهایی به اداره کل تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.

لازم بذکر است ؛ حضور بازرسان درسطح بازار و تشدید طرح‌های نظارتی، عاملی موثر در پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در سطح بازار است که با همکاری و همراهی دیگر دستگاههای نظارتی مراکز عمده نگهداری و عرضه کالاهای اساسی شامل سردخانه ها، انبارهای نگهداری کالاهای اساسی بنکدران مواد غذائی و سایر شبکه‌های خرده فروشی مورد بازرسی و پایش مستمر و مدام قرار خواهند گرفت و با متخلفین احتمالی در چارچوب قانون با قاطعیت برخورد خواهد شد.

همچنین ستاد خبری سازمان صمت استانهای سراسر کشور به شماره تلفن ۱۲۴ و اپلیکیشنir.۱۲۴آماده دریافت گزارشات و شکایات مردمی می‌باشند

ارسال نظر