|
کدخبر: 147854

تحلیل یک کارشناس از دلایل ریزش بورس

عضو سابق شورای عالی بورس گفت: سود و زیان، طبیعت بورس است اما گروهی که در زمان روند صعودی شاخص و قیمت‌ها وارد بازار شدند، در افت شاخص زیان فاحشی دیدند و این باعث شد تا بسیاری از این افراد با زیان‌های سنگین از این بازار خارج شوند.

اقتصاد تحلیل یک کارشناس از دلایل ریزش بورس

مصطفی حقیقی مهمانداری در تحلیلی از وضعیت بازار سرمایه و دور جدید ریزش قیمت‌ها گفت: وقایع یاد شده به دلیل رفتار اشتباه گروه‌های تازه وارد بود، زیرا ذات و ماهیت بازار سرمایه، سود و زیان است، سودهای اولیه و ابتدای سال به مذاق این افراد شیرین بود، اما تحمل زیان را نداشتند و در بدترین شرایط از بازار خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم و ورود نقدینگی قابل توجه، باعث رشد هیجانی شاخص کل و قیمت سهام در ماه‌های ابتدایی سال شد، گفت: بسیاری از افراد در آن دوران خانه، خودرو، طلا و بسیاری از دارایی‌های خود را برای ورود به بازار فروختند که برای این گروه‌ها گرفتاری‌هایی ایجاد شد و بسیاری از این افراد دچار زیان شدند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه هیجان‌زده و بی‌تجربه سهام خود را در بالاترین قیمت خرید کردند و در پایین‌ترین قیمت فروختند که به دلیل بی‌تجربگی و ناآگاهی این افراد بود. اصل فعالیت در بورس این است که در صف فروش و پایین‌ترین قیمت بخرید و در صف خرید و بالاترین قیمت بفروشید.

به گفته حقیقی مهمانداری، هنوز هم باقی مانده این گروه در بازار با ریزش بازار بی‌دلیل اقدام به فروش‌های بی‌منطق و به دور از تحلیل می‌کنند و این رفتار در یک ماه و نیم گذشته همچنان تکرار می‌شود.

 

منبع: خبر آنلاین
  • سید ارسالی در

    سلام
    والله خوب کاری می کنن
    م یفروشن دیگه اعتمادی نیست ما هم فروختیم

  • زینب ارسالی در

    خودت حقوقی هستی که توبالا سهامتو دادی رف ته

  • امینی ارسالی در

    هدف بزرگ سلاخی سهام داران فریب خورده و ه دف بزرگتر کشاندن طبقه متوسط به زیر خط فق ر موفق باشید ما که غارت شدیم در روز روشن

  • امینی ارسالی در

    هدف بزرگ سلاخی سهام داران فریب خورده و هدف بزرگتر کشاندن طبقه متوسط به زیر خط فقر

  • امینی ارسالی در

    تحلیل نه توجیه هدف بزرگ سلاخی سهام داران فریب خورده و هدف بزرگتر کشاندن طبقه متوسط به زیر خط فقر موفق باشید

  • امینی ارسالی در

    هماهنگی فوق العاده جهت هدف بزرگ سلاخی سهام داران فریب خورده و هدف بزرگتر کشاندن طبقه متوسط به زیر خط فقر موفق باشید

  • علی ارسالی در

    به این کارشناس ها بگید گ .و .ه نخورند ،ی ک مثال ساده ،صندوق پالایش یکم که با سی د رصد تخفبف به مردم داده شد و نازه در دو س ه هفته اخر به صورت دستوری از پالایشی ها حمایت سد که مثبت باز بشه الان چهل درصد ز یر قیمت،پس ربطی به این چیزا نداره ،کاملا دزدی مسولین و‌بتزارگردان ها از جیب مردم واضحه

ارسال نظر