|
کدخبر: 147828

قبض آب ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک رایگان می شود

معاون امور راهبردی و نظارت شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور گفت: ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک، مشمول آب رایگان (طرح آب امید) می‌شوند که آئین نامه‌های مربوط به این طرح، تدوین و ابلاغ شده است.

اقتصاد قبض آب ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک رایگان می شود

حمیدرضا کشفی در نشست خبری امروز در حاشیه نمایشگاه صنعت آب و برق در جمع خبرنگاران افزود: مشترکانی که یک سوم الگو، آب مصرف کنند از هرگونه پرداخت آب بها معاف می‌شوند.

وی با توجه به این که اجرای این طرح از اول دی ماه شروع شده و هنوز قبضی در این زمینه صادر نشده گفت: براساس الگوی مصرف، کسانی که ۱۵ مترمکعب آب مصرف کنند خوش مصرف هستند و مشترکانی که دو برابر این رقم آب در هر ماه (دوره) مصرف کنند مشترک پرمصرف و بیش از این میزان مصرف، به عنوان مشترک بدمصرف معرفی می‌شوند.

معاون امور راهبردی و نظارت شرکت مهندسی آب فاضلاب کشور افزود: براساس این طرح، همه مشترکان پرمصرف و بدمصرف که در دوره‌های گذشته، میزان مصرف آب آن‌ها بالا بود به صورت خاص شناسایی شده و به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

آقای کشفی اضافه کرد: با اجرای این طرح و تشویق مشترکان، امیدواریم بتوانیم مصرف آب را تا ۱۰ درصد کاهش دهیم و معافیت خوش مصرف ها، تشویقی برای همه مشترکان آب باشد که مصارف خود را کاهش دهند.

وی درباره طرح فاضلاب شهر اهواز نیز گفت: در این شهر دو عقب ماندگی زیرساخت‌های فاضلاب و جمع آوری آب‌های سطحی وجود دارد که برای زیرساخت‌ها به غیر از مناطقی که از قبل در نظر گرفته شده بود کار خاصی انجام نشده، اما در مورد جمع آوری آب‌های سطحی، وزارت کشور و شهرداری اهواز پیگیر حل موضوعات هستند و این موضوع مربوط به وزارت نیرو نیست.

منبع: خبر آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها