|
کدخبر: 147037

کابوس ۲۰۱۷ برای بیت کوین تکرار می‌شود؟

بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده، با سقوط قیمت همراه بود و به ۳۵ هزار و ۸۲۸ دلار کاهش یافت. این سقوط این سوال را مطرح کرده است که آیا کابوس ۲۰۱۷ برای بیت کوین تکرار می‌شود؟

امروز بازارهای جهانی آغاز به کار کرد، بیت کوین گرچه تعطیلی ندارد اما در روزهای اخیر روند کاهشی را پیش گرفته بود و نسبت به قیمت روز جمعه که ۴۱ هزار دلار بود حدود ۱۰ هزار دلار سقوط کرد.

این ارز دیجیتالی بیشترین قیمت خود را در ۱۹ دی با قیمت ۴۱ هزار و ۹۶۲ دلار را تجربه کرد اما نسبت به این قیمت درحال‌حاضر ۹ هزار و ۵۸۵ دلار سقوط کرده است.

بر اساس نظرات تحلیلگران سایت کوین دسک، گفته می‌شود در روزهای اخیر به دلیل افزایش قیمت این ارز، سرمایه‌گذاران شروع به فروش آن کردند و فروش بیش از حد این ارز موجب کاهش قیمت آن شده است.

همچنین افراد استخراج‌کننده بیت کوین شروع به فروش دارایی‌های خود کردند و عرضه بیت کوین روند صعودی داشته است.

این سقوط این سوال را مطرح کرده است که آیا کابوس ۲۰۱۷ برای بیت کوین تکرار می‌شود؟ در سال ۲۰۱۷ قیمت این ارز دیجیتالی از حدود ۱۴ هزار دلار طی دو سال به ۴ هزار دلار سقوط کرد.

در نخستین روز معاملات هفته میلادی بیت کوین به قیمت ۳۵ هزار و ۳۵۵ دلار رسید که این میزان نسبت به روز گذشته بیش از ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد و درحال‌حاضر قیمت هر بیت‌کوین با کاهش بیش از ۵ هزار دلار رو‌به‌رو شد.

در هفته‌ای که گذشت، بیت کوین نوسانات زیادی را داشت و سرمایه‌گذاران به بیت کوین هجوم بردند. درحال‌حاضر ارزش بازار به ۶۵۵ میلیارد دلار رسید.

بیت کوین و سایر سکه‌های دیجیتال که روز دوشنبه معامله شدند، ۱۷۰ میلیارد دلار از ارزش کل بازار ارزهای رمزپایه را از دست دادند. ارزش بازار ارزهای رمزپایه ۹۵۹.۵۳ میلیارد دلار بود. به گزارش کوین مارکت کپ، به وقت سنگاپور این میزان از ۱.۱ تریلیون دلار روز گذشته کاهش چشم گیری داشته است.

برهمین اساس بیت کوین، بزرگترین ارز رمزنگاری شده، اکنون بیش از ۱۱٪ نسبت به روز گذشته کاهش داشت و به ۳۵ هزار و ۸۲۸ دلار کاهش یافت. به وقت سنگاپور اتر، دومین ارز مجازی، با افت ۱۵ درصدی به ۱۱ هزار و ۱۲۶ دلار رسید.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها