|
کدخبر: 146977 شاپور پشابادی

در گفت‌وگوی گسترش‌نیوز با علی سلطانی مطرح شد:

شرکتی که دندانپزشکی ایران را جهانی کرد/ بنیان سلامت پاسارگارد جهانی شد

رئیس هیات‌مدیره بنیان سلامت پاسارگارد: خوشبختانه نمایندگی انحصاری شرکت سوئیس اسیست گلوبال دنتال(گروه ساجد) در ایران را به‌دست آوردیم. قرار است همه خدماتی که این شرکت معتبر بین‌المللی در جهان مختلف ارائه می‌کند را در ایران به کلیه ایرانیان عزیز عرضه کنیم.

اقتصاد شرکتی که دندانپزشکی ایران را جهانی کرد/ بنیان سلامت پاسارگارد جهانی شد

خدمات «خدمات دندانپزشکی در کشور ما همیشه گران‌ و پرهزینه بوده است اما ایده گروهی از دندانپزشکان خوش‌فکر، ثابت کرد که قیمت‌ها می‌تواند کاملاً متفاوت باشد. خدمات دندانپزشکی می‌تواند ارزان و در عین حال بسیار باکیفیت و در حد استانداردهای جهانی باشد. رضایت مشتریان و استقبال گسترده اقشار مختلف از بنیاد سلامت پاسارگاد و ایده‌های ابتکاری آن در نهایت باعث شد که یکی از غول‌های دندانپزشکی جهان، این شرکت را به عنوان نماینده انحصاری خود در ایران و خاورمیانه انتخاب کند. تامین برخی از مواد اولیه توسط خود شرکت، نظارت دقیق و سفت و سخت و چندین و چند ابتکار دیگر باعث شده است که این شرکت بتواند شکل متفاوتی از خدمات دندانپزشکی را به جامعه ایران معرفی کند. برای آشنایی بیشتر با روش کار این شرکت و خدمات متفاوتی که ارائه می‌کند با رئیس‌هیات مدیره آن به گفت‌وگو نشستیم. با گسترش‌نیوز همراه باشید.

کمک به مسافران سانحه‌دیده در همه جای جهان

علی سلطانی، رئیس هیات‌مدیره شرکت بنیان سلامت پاسارگاد اظهارکرد: «حدود ۳۰ سال است که در صنعت بیمه فعالیت می‌کنیم. در طول ۱۰ سال گذشته، فعالیت خود را توسعه داده و با بیمه‌ گران ایرانی و خارجی همکاری داریم. با شرکت سوئیس اسیست (Swiss assist) همکاری می‌کنیم و به ایرانیانی که در جای جای جهان با حادثه مواجه می‌شوند خدمات ارائه می‌کنیم. سوئیس اسیست؛ هلیکوپتر، آمبولانس و دیگر ابزارهای کمکی خود را به محل سانحه ارسال می‌کند، مسافر مصدوم را به بیمارستان اعزام می‌کند و در پرداخت هزینه‌های درمان به بیمه شدگان در خارج از کشور کمک می‌کنند».

خدمت‌رسانی در ۴۰ کشور

سلطانی افزود: «از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود حوزه فعالیت را توسعه داده‌ایم. خوشبختانه این شرکت که بنیان سلامت پاسارگاد نام دارد جهانی شده است و نمایندگی انحصاری گروه ساجد سوئیس اسیست در جمهوری اسلامی ایران و خاورمیانه به شرکت ما داده شد. یکی از خدماتی که سوئیس اسیست ارائه می‌کند خدمات دندانپزشکی است. گروهی به نام سوئیس اسیست گلوبال دنتال (ساجد)، زیرمجموعه این شرکت است. در واقع ما باید همه خدماتی که این شرکت در کشورهای مختلف ارائه می‌کند را در ایران ارائه دهیم. اساس کار ساجد ساده است. هرکسی که کارت عضویت این گروه را داشته باشد می‌تواند در ۴۰ کشور عضو از خدمات دندانپزشکی با حداقل هزینه استفاده کند. اعضا به مراکز درمانی طرف قرارداد، ارجاع داده می‌شوند تا از تخفیف‌ها بهره‌مند شود. اگر یکی از اعضای ساجد وارد کشورمان شود و به خدمات دندانپزشکی نیاز داشته باشد بنیان سلامت از طریق ۴۵۰ مرکز دندانپزشکی خود وارد عمل می‌شود. در حال طراحی درخصوص عرضه این کارت به مردم هستیم. مشتریان به وسیله این کارت بین‌المللی که دنتال کارت نام دارد از چکاپ و معاینه رایگان برخوردار می‌شوند. علاوه بر این در فرآیند درمان از تخفیف قابل‌توجهی نیز برخوردار می‌شوند. برای مثال تعرفه پر کردن دندان در این شرکت فقط ۳۴۲ هزار تومان است و مریض فقط ۱۷۱ هزار تومان از آن را پرداخت می‌کند. ۷ نوع کارت عضویت، تعریف کرده‌ایم. هرکدام از آنها حق عضویت خاص خود را دارند. اعضا تا وقتی در خاک وطن هستند از ۴۵۰ مرکز درمانی طرف قرارداد ما خدمات دریافت می‌کنند و هنگام مسافرت به ۴۰ کشور با شرکت ما تماس می‌گیرند تا هماهنگی لازم را انجام دهیم و از خدمات گروه ساجد با حداکثر تخفیفات متعلقه بهره‌مند خواهند شد».

تائیدیه-بنیان-سلامت

تخفیف ۵۰ درصدی برای بخش آنکولوژی

وی در ادامه اظهارکرد: «ساجد خدمات دیگری هم به اعضای خود ارائه می‌کند. قرار است که ما هم، همه این خدمات را ارائه کنیم. برای مثال در بخش آنکولوژی و زیبایی با تعدادی از بیمارستان‌ها و پزشکان در ۴۰ کشور جهان قرارداد دارند. مثلاً بیمارستان جان هاپکیز ترکیه، طرف قرارداد گروه ساجد است. اعضای ما هم می‌توانند با تخفیف ۵۰ درصدی از خدمات آنکولوژی آن استفاده کنند. در ارتباط با جراحی‌های زیبایی (مثلاً کاشت مو و جراحی بینی) هم می‌توان از این خدمت استفاده کرد. سومین خدمت ساجد به امداد و نجات مربوط می‌شود. خریدار کارت سوئیس اسیست اگر در هرجای جهان با اتفاق و سانحه‌ای روبه‌رو شود می‌تواند تماس بگیرد و از خدمات امدادی ما و شرکت سوئیس اسیست استفاده کند».

پایانی بر بازار سیاه دارو

وی افزود: «خدمت بعدی گروه ساجد که ما به جد دنبال اجرایی کردن آن در ایران هستیم خدمات ارسال داروست. ارسال دارو در شرایط تحریم اهمیت حیاتی دارد. اگر یکی از اعضا نتواند داروی کمیاب یا نایاب را پیدا کند به ما اطلاع می‌دهد و ما آن را به قیمت اصلی به‌دست متقاضی می‌رسانیم. امیدواریم که به برکت این خدمت دیگر هیچ بیماری مجبور نباشد داروی خود را به قیمت چند برابری از بازار سیاه خریداری کند. داروی تهیه شده فقط به خود بیماران تحویل داده می‌شود».

شرکت بنیان سلامت، ارائه‌دهنده خدمات انحصاری با ۴ نوع تخفیف

وی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: « ۴۵۰ مرکز دندانپزشکی طرف قرارداد ما هستند. اعضای ما در ۴ گروه از خدمات بهره‌مند می‌شوند. آنها بسته به گروه خود از ۷۰۵۰، ۸۰ و ۹۰ درصد تخفیف استفاده می‌کنند. مابه‌التفاوت هزینه خدمات را ما به دندانپزشکان پرداخت می‌کنیم. در واقع مشتری بسته به نوع عضویت خود ۱۰، ۲۰، ۳۰ و یا ۵۰ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و شرکت، باقیمانده هزینه را از محل حق عضویت‌ها به مرکز درمانی پرداخت می‌کند. اکنون که بازار استقبال کرده است می‌‌خواهیم این شرکت را به شرکت بیمه تبدیل کنیم و به طور رسمی به عرضه خدمات بیمه‌گری وارد شویم».

ملزم به ارائه خدمات خیرخواهانه هستیم

علی سلطانی گفت: «کار دیگری که گروه ساجد از ما خواسته که انجام دهیم به امور خیرخواهانه مربوط می‌شود. سوئیس اسیست با سازمان ملل همکاری دارد بنابراین خود و ما را موظف می‌داند که بعضی خدمات دندانپزشکی را به صورت رایگان در اختیار افراد کم‌بضاعت، بی‌بضاعت، افراد تحت پوشش بهزیستی، مددجویان کمیته امداد و... قرار دهد. شماری از دندان‌پزشکانی که تایید ما را دریافت کنند تاییدیه این شرکت سوئیسی را هم به‌دست می‌آورند. معنای این تاییدیه آن است که به نوعی، زیرمجموعه سازمان ملل قرار می‌گیرند. در واقع حکم پزشکان بدون مرز را خواهند داشت. از این دندان‌پزشکان تعهد گرفته می‌شود که در طول سال تعداد مشخصی از بیماران را به صورت رایگان معاینه و درمان کنند».

هزار وام هزار یورویی

رئیس هیات مدیره شرکت بنیان سلامت در ادامه افزود: «خدمت دیگر به وام مربوط می‌شود. ساجد به ما وام می‌دهد که آن را به صورت اقساطی و بدون بهره در اختیار اعضا قرار دهیم. یک میلیون یورو وام داده می‌شود که هزار نفر از وام هزار یورویی بهره‌مند شوند. همانطور که گفته شد در حال راه‌اندازی یک شرکت بیمه هستیم. ساجد بعد از آنکه از این موضوع مطلع شد به ما پیشنهاد شراکت داد. پیشنهاد این شرکت بین‌المللی معتبر را قبول کردیم. در صورت تحقق این موضوع می‌توانیم بگوییم که یک شرکت خارجی برای نخستین بار به این بخش از بازار ایران وارد شده است. خوشبختانه بنیان سلامت در طول ۱۰ سالی که از فعالیت آن گذشته است بازخورد بسیار خوبی از مردم دریافت کرده است. به واسطه دریافت این نمایندگی، به اعتبار جهانی رسیده‌ایم، به سازمان ملل وصل شده‌ایم و در کارهای خیرخواهانه هم فعالیت خواهیم داشت».

عرضه رایگان ۹ خدمت توسط باشگاه مشتریان شرکت

علی سلطانی گفت: «طرح دیگری طراحی کرده‌ایم که بتوانیم همه مردم کشور را عضو بنیان سلامت کنیم. این طرح، باشگاه مشتریان بنیان سلامت نام دارد. اپلیکیشنی به نام دندونت را طراحی کرده‌ایم. همه می‌توانند عضو باشگاه شوند، اپلیکیشن دندونت را نصب کنند و ۹ خدمت شرکت را به صورت رایگان دریافت کنند. چکاب، معاینه و مشاوره رایگان از آن جمله است. اعضای باشگاه و اعضای خانواده آنها هنگام مراجعه به مراکز درمانی ما از ۲۰ درصد تخفیف ویژه و با تعرفه حداقلی بهره‌مند خواهند شد. اعضا لازم نیست پوشش بیمه‌ای داشته باشند چون عضویت در باشگاه برای بهره‌مندی از این مزایا کافی است. برای اعضا وام ۲۰ میلیون تومانی در نظر گرفته‌ایم. این وام را می‌توان در ۱۲ قسط و بدون هیچ بهره‌ای پرداخت نمایند. از طرف دیگر اعضا با کمترین هزینه ممکن از بیمه درمان تکمیلی نیز بهره‌مند می‌شوند».

رازهای مدیریت هزینه

آیا برای استفاده از این خدمات، بررسی و معاینه اولیه به عمل می‌آید؟ رئیس هیات‌رئیسه شرکت بنیاد سلامت پاسارگاد در پاسخ به این سوال گفت: «اعضا صرف‌نظر از وضعیت دندان‌ها می‌توانند عضو شوند. طرح‌ها و تعرفه‌ها را طوری طراحی کرده‌ایم که همه با هر سطح درآمدی بتوانند از خدمات ما بهره‌مند شوند. در طرح ۱ ما تا سقف ۶ میلیون تومان خدمات دندان، ارائه می‌کنیم. فرانشیز این طرح، ۵۰ درصد است. فردی که عضو می‌شود سالانه فقط ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند. برای خیلی از شرکت‌های بیمه‌ای سوال آن است که ما چگونه می‌توانیم چنین خدماتی ارائه کنیم؟ راز موفقیت ما آن است که مواد اولیه توسط خود شرکت تهیه می‌شود بنابراین بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود. به‌این‌ترتیب مریضی که به سیستم وارد می‌شود بهترین خدمات ممکن را با حداقل هزینه دریافت می‌کند. به پشتوانه این موفقیت است که در حال راه‌اندازی شرکت بیمه هستیم».

راستی‌آزمایی می‌کنیم

وی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: «شرکت‌های بیمه گر بیمه درمان می‌فروشند. آنها در کنار بسته درمانی خود، خدمات دندانی و دارو و ویزیت را هم گنجانده‌اند. آنها این بخش از این کار را به ما سپرده‌اند. در واقع ریسک کار را به ما می‌سپرند تا آن را مدیریت کنیم. پاشنه آشیل بیمه‌های درمانی، دندان است. این ضعف و کمبود بزرگ باعث شده است که پدیده‌هایی مثل کارت فروشی رایج شود و در اصل هم خبری از تخفیف نیست. تخصص ۳۲ ساله گروه ما در صنعت بیمه باعث شده است بتوانم با این روش، هزینه‌ها را مدیریت کنیم. یکی از دلایلی که بالا رفتن هزینه‌ها می‌شود آن است که بعضی دندان‌پزشکان فاکتورهای جعلی می‌نویسند؛ یا سند درمان یک سطحی را به سه سطحی تبدیل می‌کنند تا از شرکت‌های بیمه، خسارت بگیرند. از طرف دیگر تبانی بین دکتر و مریض هم زیاد است. یکی از بزرگ‌ترین دلایل بالا بودن هزینه‌ها در بخش دندان، همین است. در واقع کنترل خوبی به عمل نمی‌آید. در سیستمی که ما تعریف کرده‌ایم تعین وقت از طریق اپلیکیشن خود شرکت و کارشناسان آن انجام می‌شود. از طرف دیگر دکتر طرف قرارداد موظف هستند قبل از هر چیز عکس (OPG) دندان را در سامانه‌ای که در نظر گرفته‌ایم بارگذاری کنند و طرح درمان خود را ارائه کنند تا در نهایت به تایید پزشک معتمد ما برسد. طبق این فرآیند دقیق، معرفی‌نامه صادر می‌شود و خدمات ارائه می‌گردد. راستی آزمایی می‌کنیم و جلوی فاکتورسازی و تبانی را گرفته‌ایم. به این ترتیب ۴۰ تا ۵۰ درصد از خسارت از شرکت‌های دیگر پیش افتاده‌ایم. معتقدم که پوشش دندانپزشکی ریسک ندارد. نبود نظارت است که همه شرکت‌های بیمه‌ای از نزدیک شدن به بیمه دندان واهمه دارند».

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها