|
کدخبر: 146866

با این نوشیدنی ها سنگ کلیه را دفع کنید

سنگ کلیه علت های گوناگونی دارد و بسیار دردناک است . افزایش مصرف مایعات به تنهایی می تواند عامل موثری برای از بین بردن سنگ های کلیه باشد. نوشیدنی هایی که حاوی مواد معدنی و یون ها هستند ، معمولا در یونیزه کردن سنگ کلیه تاثیر دارند. در این بخش از سلامت بهترین نوشیدنی ها برای دفع سنگ کلیه را معرفی خواهیم نمود.

درمان و رفع سنگ کلیه با این نوشیدنی ها:

آب

یکی از ساده ترین روش ها برای مبارزه با سنگ کلیه ، مصرف روزانه هشت لیوان آب است . در حالت ایده ال باید از آب تصفیه شده استفاده کنید تا املاح اضافه و مضر وارد بدنتان نشود.

در واقع باید کاری کرد تا سنگ کلیه در خودش حل شود و ناپدید گردد . مصرف چای کم رنگ در طول روز نیز برای دفع سنگ کلیه موثر است .بهترین نوشیدنی ها آن هایی هستند که بدون درد ، به برطرف کردن سنگ کلیه بپردازند.

نوشیدنی های ریشه دار

وجود سموم در بدن عاملی برای تشکیل سنگ های کلیه است و می تواند هزاران مشگل دیگر را نیز ایجاد کند . بهترین نوشیدنی هایی که دارای خواص سم زدایی هستند ، قادر می باشند که اجزای سمی را در بدن ما حذف کنند.

انار، کرفس ، هویج ، سیب ، آناناس، آلوئه ورا و نوشیدنی های ریشه دار جزء موثرترین نوشیدنی های درمانی سنگ کلیه می باشند . همچنین کمبود فیبر را در بدن افزایش می دهند و سموم را دور می کنند . علاوه بر آن خون را نیز پاکسازی خواهند کرد.

ماء الشعیر

برای دفع سنگ کلیه بیماران مبتلا می توانند ماءالشعیر مصرف کنند و آن را هم در رژیم غذایی خود بگنجانند اما نباید در نوشیدن ماء الشعیر زیاده روی کنند زیرا مصرف بیش از حد این نوشیدنی سبب ابتلا به چاقی و اضافه وزن می شود. توجه داشته باشید که نوشیدنی های حاوی اسید فسفریک مانند کوکا و پپسی یا نوشیدنی های گازدار رنگی، شانس ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد.

نوشیدنی های اسیدی

بهترین نوشیدنی ها قادر هستند که سنگ های کلیه را بشکنند . نوشیدنی های اسیدی و آبِ مرکباتی مثل پرتقال ، لیمو ، گریپ فروت و ... جزء بهترین منابع نوشیدنی برای سنگ کلیه محسوب می گردند . همچنین احتمال ایجاد سنگ کلیه در آینده و ابتلا به اوره را نیز می کاهند.

ترکیب چند نوشیدنی با یکدیگر

حال اگر چند مورد از این نوشیدنی های مفید را با یکدیگر ترکیب کنید ، اثرپذیری آن چند برابر می شود . در حقیقت نوشیدنی های جداگانه ای تولید می شوند که ترکیبی از بهترین ها را برای سنگ کلیه فراهم می کنند و ممکن است به شکل پودر و یا مخلوط شده با آب در دسترس قرار بگیرند.

این نوشیدنی ها در عین خاصیت بالا برای از بین بردن سنگ کلیه ، مطبوع ، خوش طعم و آبرسان می باشند و مایعات بدن را افزایش خواهند داد.

 

منبع: نمناک

ارسال نظر