|
کدخبر: 146523

زمان برداشت هفتمین قسط وام یک میلیون تومانی

یارانه نقدی دی‌ماه ساعت ۲۴ امروز (شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

یارانه دی‌ماه، اولین یارانه سال یازدهم اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها است. مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی که از آذرماه ۱۳۸۹ پرداخت آن آغاز شده و همچنان هر ماه به حساب خانوارها بدون هیچ تغییری در مبلغ واریز می‌شود.

چند سالی است که در راستای حمایت از خانوارهای هدف ماهانه مبلغی تحت عنوان افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ع) و سازمان بهزیستی به همراه یارانه نقدی در هر ماه پرداخت می‌شود.

با وجود تاکید قوانین بودجه و شناسایی و غربالگری یارانه بگیران و حذف افراد پردرآمد، اقدام موثری در این رابطه صورت نگرفته و همچنان ۹۵ درصد ایرانی‌ها (حدود ۷۸ میلیون نفر) یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که در سال بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان هزینه این پرداخت نقدی دولت است.

کسر قسط هفتم وام یک میلیونی

اما از ابتدای سال جاری پرداخت وام یک میلیون تومانی به ۲۳ میلیون خانوار یارانه‌بگیر برای کمک به آنها در جریان شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت و از سوی بانک مرکزی اجرایی شد که بعد از مدتی تنفس کسر اقساط آن از حساب یارانه‌ بگیران آغاز شده است.

براین اساس در دی‌ماه هفتمین قسط از اقساط تسهیلات قرض‌الحسنه یک میلیون تومانی نیز از حساب سرپرستان خانواری که این تسهیلات را دریافت کرده‌اند کسر می‌شود.

 

منبع: کارگر آنلاین

ارسال نظر