|
کدخبر: 145786

درآمد پلیس از جریمه‌ های کرونایی چقدر است؟

شهرهایی که شیوع بیماری در آن افزایش یافت رنگ قرمز گرفتند و تصمیم گیران را بر آن داشت که محدودیت‌ها را تشدید کند.

محافظت از سلامت مردم ستاد ملی مبارزه با کرونا را مجبور به اعمال محدودیت‌ها کرد. محدودیت هایی از جمله منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح که باعث کاهش مرگ و میرهای کرونایی در ایران شد. اما این محدودیت‌ها با جریمه هایی همراه است و هر روز تعداد جریمه‌ها اعلام می‌شود. جریمه کرونایی به خودروها هم مختص نشده‌اند بلکه برخی کسب و کارها نیز در صورت سرپیچی از پروتکل‌ها با جریمه روبه‌رو می‌شوند. اما این جریمه‌ها در کجا هزینه می‌شوند؟

علی نظری، دبیر دوم کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس درباره هزینه کرد جریمه‌ها مطلع است یا خیر؟ گفت: اخیرا نائب رئیس اول مجلس در ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان نماینده قوه مقننه حضور دارد. اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا برای محل هزینه کرد جریمه‌های کرونایی مصوبه‌ای نداشته باشد، این جریمه‌ها به خزانه دولت واریز می‌شود.

تصمیم گیری دولت برای مازاد درآمد کرونایی

محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات اما درباره هزینه کرد جریمه‌های کرونایی تاکید کرد: در حوزه درآمدهای دولت سرفصلی به نام درآمد جرائم رانندگی داریم که امسال ۴۷۰۰ میلیارد تومان بوده است. جریمه تعزیراتی نیز یک سرفصل برای خودش دارد. این ردیف بودجه‌ها سقفی دارد، اگر درآمد در سقف باشد در قانون محل هزینه آن درآمد، مشخص شده است. اگر بالاتر از آن سقف باشد به حساب خزانه می‌رود و براساس نوع درآمد، یا هیات دولت مستقیما تصمیم می‌گیرد که مازاد بر درآمد کجا هزینه شود، یا در بعضی موارد مجلس تصمیم بگیرد. به همین دلیل دولت باید متمم بودجه بیاید و تصمیم بگیرد که در چه محلی هزینه شود. تصمیم گیری درباره جریمه‌های کرونایی در اختیارات هیات دولت است. دولت می‌تواند این درآمد را در جهت جبران کسری بودجه یا حمایت از بیماران کرونایی هزینه کند.

وی در پاسخ به این سوال که شما فکر می‌کنید چقدر مازاد درآمد از جریمه‌های کرونایی داشته باشیم؟ گفت: در حوزه رانندگی براساس آمارهایی که ارائه می‌شود بین ۳۰۰تا ۵۰۰ میلیارد تومان از محل جرائم کرونا در ردیف‌های درآمد کسب می‌شود. این جرائم علاوه بر جرائم رانندگی معمول (۴۷۰۰میلیارد تومان) است.

۷۵میلیارد تومان برآورد جریمه‌های صنفی

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات ادامه داد: در برنامه بودجه سال ۱۴۰۰ درآمد حاصل از جرائم رانندگی، ۵هزار میلیارد دیده شده است. در سال ۹۹ ردیف درآمد حاصل از تخلفات صنفی ۵۵ میلیارد تومان بوده و در سال ۱۴۰۰ چیزی بالغ بر ۷۵میلیارد تومان برآورد شده است. جریمه هایی برای کرونا داریم اما روزهای بسیاری بازار تعطیل بوده و تحرک در بازار کم شده است بنابراین تخلفات صنفی پیش‌بینی افزایش زیاد یا کاهش آن آسان نیست.

تحقق ۷۲ درصدی جرائم رانندگی

محسن زنگنه با اشاره به جرائم رانندگی تاکید کرد: جرائم رانندگی در ۸ماهه اول امسال ۷۲درصد محقق شده است. در حقیقت از ۴۷۰۰میلیارد تومان ۲۸درصد محقق نشده است چون این تحقق درآمد قبل از جریمه‌های یک میلیونی کرونایی است. ترددها، مسافرت‌ها و... کاهش یافته و جرائم بین شهری بسیار کاهش یافته است. برای پیش‌بینی درآمد حاصل از جریمه‌های کرونا را من ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان است.

منبع: رکنا
  • الهه ارسالی در

    خييييييييييييييييييييييييييييلي زياد
    پيام 141 را بشنويد چقر مبهم و گمراه ك نندس
    شب گذشته بنا بر اين پيام كه م يگه
    محدوديت بين شهري برداشته شد از جاده قوچان مشهدكيلومتر 18 مشهد به شاند يز رفتيم ساعت 10
    باتكيه بر اين پي ام ناجوانمردانه و جريمه 200 توماني
    خب پيام اغواكنده ندهيد...مامردم بيچاره شديم از دست شما..........

  • سهراب ارسالی در

    چرا اتوبوس ،هواپیما و... عمومی که انتقال کرونا تقریبا صددرصد ممنوعیت ندارن ولی سواری ممنوع این فقط به این معناست که دولت دستشو کرده تو جیب ملت وول کن هم نیست بورس وجریمه های کرونایی و....خوب کارشون و بلدن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها