|
کدخبر: 145713

۳۵ میلیون نفر تا پایان سال بسته معیشتی می‌گیرند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز ۶۰ میلیون ایرانی از حمایت معیشتی برخوردار هستند، گفت: در دوران کرونا به این نتیجه رسیدیم اقشاری نیازمند حمایت هستند لذا هم اینک ۳۵ میلیون نفر از این حمایت در ۴ ماه پایانی سال بهره‌مند می‌شوند که این روند از آذرماه شروع شده است.

اقتصاد ۳۵ میلیون نفر تا پایان سال بسته معیشتی می‌گیرند

حسن روحانی عصر امروز در جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات اظهارکرد: مقررات سامانه رفاه ایرانیان امروز مورد بحث قرار گرفت. برخی از اقشار لازم است مورد حمایت باشند که این حمایت‌ها، در این سال‌ها به صورت مختلف در حال انجام است مانند یارانه و هزینه‌های کمک معیشتی که از سال ۹۸ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه امروز ۶۰ میلیون ایرانی از حمایت معیشتی برخوردار هستند، افزود: در دوران کرونا به این نتیجه رسیدیم اقشاری نیازمند حمایت هستند و امروز ۳۵ میلیون نفر از این حمایت در ۴ ماه پایانی سال، بهره‌مند می‌شوند که این روند از آذرماه شروع شده است.

رئیس‌جمهوری اضافه کرد: در بحث کرونا این موضوع مشخص شد که دولت الکترونیک چقدر با اهمیت است. در بیماری‌های اپیدمیک، تماس افراد مشکل زاست. لذا کاهش تردد و فاصله اجتماعی در کنترل بیماری کرونا بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز درباره سلامت، سامانه رفاه ایرانیان و مالیات چارچوب‌هایی را مورد بحث قرار دادیم، گفت: سلامت مردم برای ما حائز اهمیت است خصوصا در این دوره که با شیوع کرونا مواجه شدیم. بحث در این است که مردم بتوانند خدمات مربوط به سلامت را به راحتی دریافت کنند. در فرآیند دولت الکترونیک باید هر کسی تنها با یک کارت و یا حتی شماره ملی بتواند خدمات پزشکی و درمانی دریافت کند.

رئیس‌جمهوری عنوان کرد: اینکه مردم تا چه حد به خدمات درمانی الکترونیک نیاز دارند و بیمه‌گر‌ها تا چه حد باید وارد عمل شوند و چه مقدار از هزینه‌ها را متقبل شوند، مورد بحث واقع شد.

وی تاکید کرد: با الکترونیکی شدن بخش سلامت، پزشکان و داروخانه‌ها و سایر کسانی که خدمات پاراکلینیکی ارائه می‌کنند هم خدمات بهتری ارائه می‌کنند و هم هزینه خدمات را سریعتر دریافت کنند.

روحانی تصریح کرد: امروز مصوب شد خدمات الکترونیک بخش سلامت تا ۲۰ اسفند تکمیل شود و مردم در رفاه بیشتری قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه ۷۶ میلیون جمعیت یارانه بگیر و همه آن‌هایی که متقاضی برای وام بودند، توانستند از طریق این سامانه‌ها بتوانند وام خود را دریافت کنند و از طریق همین سامانه‌ها آن را بازپرداخت کنند، گفت: این کار و خدمت بزرگی است که دولت الکترونیک امروز به مردم می‌دهد و می‌بینیم که امروز خود این خدمت الکترونیک چه مقدار به بحث سلامت جامعه کمک می‌کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در جلسات قبل درباره سامانه جامع تجارت قدم‌های مهمی را برداشتیم، تصریح کرد: نهم آذرماه مصوبات مهمی داشتیم که این مصوبات باید در جلسات بعدی ما تکمیل شود. همه انبار‌های کشور، بخش گمرکات و همه صادرات و واردات، ثبت سفارشات و همه دریافت‌هایی که از بانک مرکزی انجام می‌گیرد، باید در داخل این سامانه قرار گیرد.

وی بیان کرد: درباره سامانه جامع تجارت هم قدم‌های بسیار خوبی در این سامانه برداشته شده و خیال مردم و مسئولان راحت می‌شود. یعنی برخط و به‌روز همه مسئولانی که باید مطلع باشند، به خوبی مطلع می‌شوند که چه مقدار ارز مصرف شده، کجا مصرف شده، چه چیز‌هایی سفارش داده شده و چه زمانی وارد می‌شود.

روحانی با اشاره به اینکه برای امنیت جامعه و امنیت قضایی و امنیت زندگی مردم بسیار مهم است که بدانند کالایی که در بازار مورد نیاز آن‌هاست همیشه در اختیار آنها خواهد بود، اضافه کرد: کامل کردن همه بخش‌های آن سامانه هم جزو وظایف شورا قرار دارد.

منبع: میزان
  • ناشناس ارسالی در

    همش دروغ است

  • ناشناس ارسالی در

    این بهزیستی هاکه هیچ کمکی نمیکنن تابرسدباچه بزرگ ترهای مملکت بدترکبدترگرانی هم کردن بدترمردم وبیچاره کردن



  • محمد بریهی ارسالی در

    سلام چرا برای ما یارانه معیشتی نمیدن من سه بچه دارم ومستجر هستیم و شوهرم بیکار است ونون میپزم زندگیم سخت است

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا خجالت آوره

  • ناشناس ارسالی در

    ما که نمی دانیم به کجا مراجعه کنیم برای گرفتن کمک معیشتی کرونا یک بار هم اعتراض کردیم اما خبری نشد دیگه هم میگن سایت بسته شد والا خودم بچه‌ها یم مستاجر با این اجاره خانه های گران چه کار کنیم با وضعیت کرونا هم کادو کاسبی فلج شده یک ماشین هم داریم به خدا قسم اگه پول یک آپارتمان در می آورد میفروختیم آپارتمان میخریدیم با این اجاره خانه های گران چه کنیم

ارسال نظر