|
کدخبر: 144975

توصیه ای سودآور برای معلمان بازنشسته

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن توضیح درباره عملیاتی شدن ارائه خدمات و پرداخت وام به معلمان عضو صندوق ذخیره گفت: در شرکت ساختمانی معلم در بسیاری از املاک دعوی وجود داشت و ۳۵ پرونده در دادگاه داشتیم اما ۳۳ پرونده را برنده شدیم.

اقتصاد توصیه ای سودآور برای معلمان بازنشسته

مهدی نیکدل درباره اینکه اگر قرار باشد سهام صندوق ذخیره به معلمان واگذار شود این موضوع مشمول فرهنگیان بازنشسته هم می‌شود اظهار کرد: درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده از هیات امنا داشتیم تا بدانیم اگر بازنشسته‌ها بخواهند مجدد عضو صندوق شوند چه شرایطی لازم است البته افرادی که هم‌اکنون بازنشسته می‌شوند می‌توانند به عضویت خود ادامه دهند بنابراین از آنها می‌خواهیم در عضویت صندوق بمانند تا از این سود بهره‌مند شوند؛ برای افرادی هم که خارج شده‌اند باید تصمیم بگیریم تا پولی را که گرفته‌اند قسطی برگردانده و دوباره عضو صندوق شوند اما هنوز به ما مصوبه نداده‌اند.

وی مطرح کرد: از آنجایی که هنوز تصمیمی در این باره گرفته نشده است، به افرادی که عضو صندوق نیستند توصیه می‌کنیم عضو صندوق شوند.

پرداخت ماهانه ۳۵ میلیارد تومان به خروجی‌ها از صندوق ذخیره فرهنگیان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره مبالغ پرداختی به بازنشستگان گفت: هم‌اکنون ماهانه به طور میانگین ۳۵ میلیارد تومان به خروجی‌ها از صندوق ذخیره پرداخت می‌کنیم و مشکلی وجود ندارد؛ هرم سنی اعضا را تجزیه و تحلیل می‌کنیم تا بدانیم چقدر از آنها پول‌هایشان را می‌خواهند و به همان نسبت دارایی‌ها را تقسیم بندی می‌کنیم مثلا همیشه ۲۰ درصد دارایی را در سیستم به صورت نقدشونده به صورت اوراق کوتاه مدت و سهام قابل معامله نگه می‌داریم.

بیش از اندازه وام بپردازیم نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم

وی درباره ارائه خدمات توسط شرکت‌های زیرمجموعه صندوق به فرهنگیان بیان کرد: فلسفه تاسیس صندوق کمک به معیشت معلم در زمان بازنشستگی است اما در اساسنامه آمده است که حتی‌الامکان در زمان خدمت هم خدمات ارائه شود. اگر بخواهیم به برخی از معلمان وام‌های ۵۰ میلیون تومانی بدهیم در حق کسی که ماهانه به صندوق پول واریز می‌کند تا در زمان بازنشستگی مبلغ قابل توجهی دریافت کند، اجحاف شده است. اگر هم قرار باشد که صندوق کل دارایی خود را به معلمان وام بپردازد یا خدمات بدون سود و با تخفیف‌های نامتعارف ارائه کند، نمی‌تواند در پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری کند تا برای زمان بازنشستگی فرهنگیان سودآوری ایجاد کند. بنابراین خدماتی که ارائه می‌شود با در نظر گرفتن صرفه و صلاح کل فرهنگیان عضو است.

نیکدل درباره طرح مجدد تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان متذکر شد: در حالی که یکسال از تحقیق و تفحص قبلی گذشته است، طرح این موضوع آثار منفی روی عملکرد و فعالیت صندوق دارد زیرا فعالیت اقتصادی سودآور نیازمند آرامش و ثبات است. البته به موازات تحقیق و تفحص قبلی، ما خودمان نیز دست به کار شدیم. به طور مثال در شرکت ساختمانی معلم بر روی بسیاری از املاک دعوی وجود داشت به طوری که ۳۵ پرونده در دادگاه داشتیم که بیشتر آنها از دست رفته بود اما امروز ۳۳ پرونده را برنده و زمین‌ها را پس گرفتیم. اخیرا زمینی را در کیش پس گرفتیم که ارزش آن ۳۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم دو پرونده دیگر را هم برنده شویم. خودروهای تشریفاتی هم که تقسیم شد برای ۶ سال قبل بود.

 

  • ناشناس ارسالی در

    فرهنگیانی که از سال ۹۵ به این طرف بازنشسته شده اند ،صندوق ذخیره فرهنگیان هنوز مبلغی رو به عنوان بدهی سهم دولت به آنها بدهکار هست.این بدهی پَ کی میخواد پرداخت بشه. چرا مسئولین مربوطه پشت گوش می اندازن؟؟؟؟؟؟؟

    • مجید ارسالی در

      سلام.
      خودش عضو صندوق حتما نیست.. من ۹۸بازنشست شدم.فقط آورده خودم رو دادند..
      حالا معلوم نیست چه پشت پرد ه آیی دارند..
      می خواند حفظ سرمایه کنند
      وعده پرداخت در اون دنیا رو می دهند...


      خدایا به فری ادمون برس
      خدایا چه عقلایی رو بر رو ی این مسند صندوق صلاح دیده آیی..
      < br /> عجب صبری خدا دارد..
      عجب صبری خدا دارد

    • مجید ارسالی در

      وقتی که رئیس جمهور همه پاداش ما رو درباز ار سرمایه بورس پودر کرد..
      حالا نوب ت بقیه است..
      اینم نوچه اونه...

      خوب محل سود آوری رو پیشنهاد کر دی رئیس..
      اما واسه خودت

      نه اعضا بیچاره

      خدا هدایی تون کنه

    • جنوبی ارسالی در

      از من به شما نصیحت ، قرار نیست هیچ قدمی برداشته بشه ، فقط امید واری بی مورد مید ن ، شما فرهنگیان که باید حافضه قوی داشته باشید. کدام وعده هایشان عملی شد که باز امید وار وانده اید؟

  • م ارسالی در

    ولی معلمها توقع دارند بعد از سی سال ،صندوق درست و کامل ،با آنها تسویه کن

    بهشت موعود که نیکدل قولش داده هیچ وقت نخواهند دید

    • مختار نیک مقام ارسالی در

      این ‌همه دزدی
      این همه غارت
      این همه تجاوز به اموال فرهنگیان با پیشان ی پینه بسته شما،بازهم اعتماد کنیم. اصلا به جای ۳۰۰میلیارد که از زمین های کیش زند ه کردید ۳هزار میلیارد باشه به فرهنگیان ب یچاره چه عایدی می شود.

  • ناشناس ارسالی در

    من سی سال تو صندوق واریزی داشتم ،یک رو زی بچه هایم بزرگ شدند خیرش را ببرم

    نه بعد از سی سال وعده هلی سرخ رمن بدهند
    پس اندازی که بعد از سی سال نشود رویش حساب باز کنی پس کی میشود؟ ؟؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    باید نظر همه فرهنگیان در نظر گفته شود
    من دوست دارم امسال بعد از سی سال بازنشسته میشوم صندوق تمام و کمال با من تسویه کند

    نه اینکه پول خودم و سهم دولت را بدهند و ارزش افزوده صندوق به قیامت باشد

    ارزش افزوده میشود چک قیامت

  • رضا ارسالی در

    باسلام
    صندوق ذخیره فرهنگیان خودش ر ازرنگ فرض کرده ومابازنشستگان راپخمه؟آقا این زرنگی نیست .انسانهای بی تفاوت افرادف رصت طلب را
    بوجودآورده است.

  • اکبر ارسالی در

    نکته جالب این سخنان ایشان این بود که فرم ودن بازنشستگان در صورت پرداخت پولی که گر فته اند ( به صورت قسطی) میتونن دوباره بر گردند.. خوبه ایشان و همه عزیزان در جریان باشند که اگر امروز صندوق مال و منالی دا رد دقیقا بواسطه پولها و سهم الشرکه ای اس ت که بازنشستگان در سالهای خدمت پرداخت کر ده اند و خب امروز سهمی ندارند!!!

  • علی برادران ارسالی در

    ما اگر از این همه زمین وساختمان وشرکت بع د از ده سال باز نشستگی چیزی بهمان نرسد پ س کی میخواهد برسد من سال 95 باز نشست شدم هنوز سهم دولت را از صندق نگرفتم

  • ناشناس ارسالی در

    احتمالا پول کم اوردن وبخور بخورشون ضعیف شده ‌‌دست به دامن بازنشسته های طفل معصوم شدند .....هرگز هرگز به صندوق دزد خانه باز نمیگردیم

    • رضان ارسالی در

      خیلی باحالید

  • ناشناس ارسالی در

    اگر فرهنگی که باز نشسته شده بخواهد باز هم عضویت این صندوق بی برکت شود نادانی است در این سی سال چه خیری از صندوق ذخیره فرهنگیان به ما رسیده چه رسد به حالا ؟
    چه خوابی برامون دیده اید ؟ خدا داند و بس.

  • سیداحمد هاشمی ارسالی در

    با سلام من الان 28 سال سابقه دارم یه سری واریزی اجباری داشتم که اصلا رضایت نداشت م تو این صندوق عضو باشم چون اصلا فیش حقو قی را نگاه نمیکردم وقتی متوجه شدم که چند ماه ازحقوقم کسر شده وامکان بازگرداندن مب لغ کسر شده هم وجود ندارد تا این لحظه هیچ خیری از این صندوق ندیده ام فقط پولی علی رغم میلم ازحقوقم کسر میشه و به حلقوم عده ‌ای میره کاش از پول خودم یه وام پنج میلی ونی میدادند خدا به حق فاطمه زهرا که افرا دی که حقوق ما معلمان را پایمال میکنند خی ر و خوشی نبینند

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام و احترام ای کاش اساسنامه شرکت ذخیره فرهنگیان را بر اساس نظر سنجی اعضاء تغییر وتعیین تکلیف کنند. طبق اساسنامه برای ایام بازنشستگی همکاران بوده که مدیر عامل شرکت آن را به قیامت حواله میدهد. به نظر بنده صندوق برای ایام کنونی فرهنگیان شاغل با پرداخت تسهیلات بدون سود کمک حال باشد. ضمنا هرچه سرمایه صندوق افزایش یابدتقسیم سود و سرمایه سخت تر میشود. باتوجه به تورم کشور تمام فرهنگیان متضرر شدن. تمام بازنشستگان سال های اخیر در تک تک شرکت های زیر مجموعه سهیم هستندولی دریغ از یک ریال سود. اگه این صندوق دست بنده بود کاری می کردم که تمام کارمندان دولت به فرهنگی بودن غبطه بخورند.نه اینکه یک کارمند بیسواد بانک برای پرداخت یک وام 10 تومانی کلی برو بیا بکند. صندوق فقط نامش برای فرهنگیان هست ولی به کام غیر فرهنگیان هست.

  • معلم ارسالی در

    سودصندوق ذخیره به تنها کسانی که نرسیده ه مون معلمای سرمایه گذارش هستن

  • ناشناس ارسالی در

    پول یا مفت معلمان رابرای خودتان هزارشرکت زدید.الان هم بخاطرخروجی زیادمعلمان در۱۴۰۰این حلیه ومکر رامی زنید

  • اکبر ارسالی در

    سلام بعد از 30 سال عضویت در صندوق هیچ خیری از صندوق از قبیل وام، خودرو، مسکن، وغیره ندیدم حالا بعد از 30 سال میخوان برامون چکار کنند؟

  • خورشید ارسالی در

    اگر باز نشستگان راکه از صندوق خارج شده ا ند دوباره بشود که برگردن .بسیار خوب است.

  • علیرضا ابرهیمی ارسالی در

    باسلام
    اینجانب از ابتدای تاسیس صن دوق عضو شدم در سال 1390هم بازنشست شدم و به اجبار از عضویت خارج شدم .ومبلغی به ای نجانب پرداخت شد .تمام اموال وامکانات به وجود آمده با سرمایه ما هم بوده که باید ب ه آن توجه شود .

  • صمصام ارسالی در

    وزارت آموزش وپرورش به عمد در قسمت رفاه معلم (اداره کل تعاون ورفاه معلم )بسیار ض عیف عمل می کنه و ضعیفترین مدیران وبی تدب یرترین افراد، بعضا متاسفانه خِرفت، دزدوب ی لیاقت را برای این اداره کل مهم، در این ۲۰ سال انتخاب کردند.

  • ناشناس ارسالی در

    دیواری کوهتاهتر از بازنشسته پیدا نکردی،چهل ساله می خورین می چاپین باز می خواهید کلاه بزرگتر ی ُرشون بذارین بسته دیگه حیا کنیددر دیزی بازه حیای گربه کجا رفته

  • ناشناس ارسالی در

    ما بعداز ۲۸سال خدمت وعضو صندوق ذخیره بودم به جز دزدی و غارت چیز دیگری ندیدم بنابراین هرچه زودتر این صندوق ذخیره را ترک کنم بهتره که دیگه. بیشتر از این درد وغم نداشته باشم .

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام ما که سال ها قبل بازنشسته شدیم شوند ق با دزدی بعضی ها ضرر کرده بود آیا هنوز پولها برنگشته که حق مارا بدهند

  • ت ارسالی در

    شما امتحان خود راپس دادید لطفا هر چه طلب داریم را زودتر واریز کنید ما هیچ خیری ن دیدیم بجز ضرر مار گزیده از ریسمان سیاه و سفید می ترسد همه را اون بال بالاها حیف و میل کردند لااقل سهم دولت را از سالهای قب ل که طلب داریم بدید.

  • بنی اسدی ارسالی در

    سلام معلمانی که 30 سال پول دادندوبازنشسته شده ویادر 3یا4 سال اینده باز نسشته می شود سود وارزش افزوده بالای 90 درصد شرکت متعلق به این افراد است با 10 یا15 میلیون می گیره می ره کنار ، به خاطر مشکلاتی که دارد مجبوره این پول را بگیرد اما خدا را خوشنمی یاد باید بعد از باز نشستگی یک سهامی به انها تعلق بگیرد

  • ناشناس ارسالی در

    دزدان پول صندوق را بردن وفقط لاشه صندوق را نبردن به آن دلیل که صندوق سنگین بود.

  • مهدی ارسالی در

    سلام برهمه ی همکاران بزرگوار:؛
    توج ه به این حرفهای دروغی این مدیران نکنید م ن سی سال عضوش بودم وپارسال که بازنشست شد م باورکنید اون پولی که ازحقوقمون برداشت کرده بودند هم بهمون پس ندادند.
    اح تمالا بازم میخان جیب چندنفرشون را پرکرده وبه ریشمون بخندند.
    بنده که درطی س ی سال که عضو بودم پارسال کلا بهم دوازده وخرده ای پول دادند .
    اما دراوایل ا نچنان با اب وتاب تعریف وتمجید
    همه را فریب میدن ما هم فکر کردیم دیگه موقع بازنشستگی بدون حقوق هم با حمایت صندوق می توانیم زندگی خود را ادااره کنیم .
    من ازتمام معلمان وبازنشستگان میخام حساب خودشان را بردارند .
    وبا عضویت خود از دزدان بیت المال
    اینقدر حمایت ن کنند

  • علی ارسالی در

    واقعا متاسفم برای خودمون بعد بیست سال عض ویت چکار برای معلم کردین پولی که در ساله ای قبل پرداخت کردیم آیا با این تورم هزا ر درصد نباید پول ما که میگین سرمایه گذار ی کردین ده برابر میشد بعد اینهمه سال انگ ار تورمی نیست روال قبل محاسبه میکنید بعد سی سال نهایت بیست تومن میدی به معلم که خیلی کم هست بنابراین بهتر هست همه خروج ب زنیم بهتره تعطیل بشه این صندوق کاش از او ل همین پول را جایی دیگه سرمایه گذاری کرد ه بودیم حداقل الان صد تومن ارزش داشت

  • ناشناس ارسالی در

    باسلام خدمت کلیه همکاران عزیز با اوضاع و احوالی که مدیر عامل محترم فرمودندوضع صندوق هم اکنون عالی است پس لطف کنند به یک از اعضا ده میلیون تومان بلاعوض پرداخت نمایند تا انگیزه برای ادامه همکاری ایجاد شود .چون فرهنگیان علی الخصوص بازنشستگان از اقشار آسیب پذیر جامعه هستند نمی دانم چرا بزرگان درک نمی کنند

  • ناشناس ارسالی در

    صندوق ذخطره فرهنگیان که خورده شد توسط عوامل معتمد شما و اون هشت نفر ازاد می چرخند باز شرو کردید دوباره کیا میخوان این دفعه به جیب برنند عقب موندن گویا

  • معلم ارسالی در

    بنظرم بیائید این صندوق رومنحل کنیدوتمام دارایی هایش رابه معلمان عزیزبرگردانیدچون تاالان هیچ یکی ازمامعلمان خیری ازاین صندوق ندیدیم واخباری بجزء چپاول واختلاس نشنیدیم این صندوق درجوانی که وقت زندگی هست به دردمانخورد؟!به پیری به دردمامی خورد فکرنکنم؟

  • علیرضا ارسالی در

    وقتی دیدگاه‌ها راجب صندوق ذخیره فرهنگیان این قدر ضعیف است دیگر جایی برای بحث نیس ت

  • امیر ارسالی در

    خودتونین...تو آیینه نگاه کنید ..نوع غذات ونم عوض کنید

  • بازنشسته فرهنگی ارسالی در

    تمامی این حرفها دروغه وعده وعیدهایی که ه میشه شنیدیم وعملی شدن حرفاهیشان راندیدیم هندز هم پول مارا کامل پرداخت نکرده اند

  • ناشناس ارسالی در

    بسمه تعالی چرا صندوق ذخیره پولهای کسانی را که از سال ۹۵ بازنشسته شده اند به حساب شان نمی ریزد

  • Arash ارسالی در

    بنده سال ۹۸ بازنشسته شدم مبلغ پرداختی تقریبا برابر با مبلغی که طی ۶ سال ماهانه از حقوقم کسر می شدبود درخواست استمرار عضویت دادم قبول نکردند؟!!!!
    صندوق ذخیره باید اجحافی که در حق بازنشستگان داشته رو جبران کند

  • حبیب اله محبی ارسالی در

    من سال 98بازنشست شدم.متاسفانه درطول سالی ان خدمتم عضوصندوق بودم وهیچ فایده وسودی عایدمون نشد.فقط استرس ونگرانی ازاخباری ک ه به گوش می رسیدازدزدی و.....
    فقط میدونم بنده وامثال من حقیراولین کسانی بو دیم که عضوشدیم وباسرمایه ماتونستن صندوق به قول خودشون میلیاردی راتاسیس کنن.پس چر احق وحقوق واقعی مارانمیدن.

  • ناشناس ارسالی در

    داداش خودتی بعد سی سال حق مارا موش برداحمق مردا که ازسوراخ دوبار گزیده شود

  • کلام ارسالی در

    چرا ارزش سهام عدالت بعد از ۱۵ سال سی برابر شده است اما ارزش سهام و پول معلمان در صندوق ذخیره با انهمه کارخانه معتبر دو برابر هم نشده است؟؟؟؟؟

  • جلیزل ارسالی در

    قیافه اش بسیار تابلو شبیه دزداست

  • ناشناس ارسالی در

    سلام سی سال عضو بودیم چه سودی بردیم که دوباره برگردیم همان طلب ناچیزمان را بدهید شما به خیر وما به سلامت

  • کارشناس ارسالی در

    مدیران ذخیره فرهتگیان چه در سطح وزارت واستانی بوسیله رانت میز رو اشغال
    کردن که تخصص حسابرسی وعلوم اقتصادی را ندارن, مثلا همین مدیران سرمایه فرهنگیان رو با رییس بانک سرمایه
    قریب 8000 میلیارد به اشخاص نفوذی وام میدن و کمک مالی سریال مسخره شهرزاد میشن, اینطوری حق الناس میکنن. وحکمی هم که برای اختلاس گران این پروژه بریده اندمضحکانه است.

  • منوچهر ارسالی در

    صندوقی که نبودنش از بودنش بهتر هست.
    ناکارآمدی این صندوق برای همه مشخص هست
    بهتره بیخیال سود دهی سیم

  • علی ارسالی در

    باز چه نقشه برا ی این قشر اسیب پذیر یعنی معلما کشیدین

  • ماندانا ارسالی در

    من امسال بعد ۳۰ سال کار و۲۰ سال عصو صندوق بودم لیسانس وحکمم هم در زمان بازنشستگی ۷۸۰۰ بو دبه من دادن ۱۸ میلیون بااین پول الان میتونیم چکار کنیم هیچ ارزشی نداره

  • علی ارسالی در

    سلام مگه معلمان تا حالا چه خیری از صندوق دیده اند که دوباره عضو شوند
    مدیر ان نگران سود از دست رفته خود هستند هیچ و قت به فکر معلم نبوده و نخواهید بود

  • مهدی ارسالی در

    صندوق ذخیره شفاف نیست و خدمات گران لیزین ک به فرهنگیان می دهد
    از حقوق مان کسر می کنند
    هیچ خدماتی نمی دهند
    سرمایه خودشان و دستمزد خودشان رشد می کند

  • ن.پ ارسالی در

    خوبه والا ...کم سهم مارو خوردن .میگن دوب اره بیاین عضو بشین ...مگه آدم از یک سورا خ چندبار گزیده میشه

  • محمد ارسالی در

    سلام
    نظر شما در مورد شغل دوم مناسب معلما چیه؟؟

  • ناشناس ارسالی در

    یعنی شما بی وجدان ها بدبخت تر از معلم گیر نیاوردید کم ازشون سود بردید که بازم چشم کور شده طمع شما دزدها به دنبال ی ریال پول بازنشسته ها هستش خداییش بس نیست خیلی پست فطرتید اینقدردلم پراز درده با اون سود میلیاردی نمیدونم چجوری چرتکه می‌زنند که فرهنگیان هنوز بهشون بدهکارند
    میدونم پیامم نمیزارید ولی هرچه بگم دلم خنک نمیشه الهی خیر نبینند ما که راضی نیستیم

  • ناشناس ارسالی در

    لطفاً این خبر رو پاک کنید خدایی روی مخ ما فرهنگیان هستش شمارو بخدا بردارید این پيام رو...

  • مجید ارسالی در

    هیچکس مثل معلمها نمیتونه به دزدان سواری بده . گم عقل تر از معلم خودشه . چندر غاز حقوقی هم که به میدن با وعده سر خرمن و ب ه شکلهای مختلف از دستش در میارن . یاد او ن قسمت از پینوکیو افتادم که گربه نره و ر وباه بخش گفتن اگه پولاتو بکاری فردا درست ش سبز میشه و سکه های تو چند برابر میشه .

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا، دیدید چطور تبلیغ کردن برای خرید د ارا یکم و ذمدیر
    حالاهرروز ارزش این ها داره کم میشه و ما در حال پرداخت وامی که با تبلیغ دروغ برای خرید این دو سهام ب ه معلم بیچاره دادن

  • غلامرضا ارسالی در

    با سلام
    مگه باپول معلم ها چه شاغل ویا بازنشسته شرکت ها یا ساختمانها یا چیزهای دیگر گرفته نشده است اگر خریداری شده که هر وقت عضوی خواست انصراف بده باید سنجیده شود که این سرمایه چقدر اضافه شده و همان مقدار به او پرداخت شود اگر اینطور نشود این سرمایه گیر چه کسی میاد واقعا که کی میخواد این حق اناس ها جواب بدهد. بعد از سی سال خدمت باید بریم کارگری. نگاهی به معلم های دیگر کشورها بکنید ببینید چه عزت و احترامی برای معلمانشان قاعلند

  • عظیم ارسالی در

    یک دزد دیگر به دزدهای صندوق ذخیره فرهنگی ان اضافه شد . خدا خیرتان بدهد.

  • محمود ارسالی در

    دراین ۲۰سال ازصندوق به ماچه رسیده حیف که عضو شدیم برای بالادستی هاو ‌‌‌‌‌‌نون دا ره به خدامسخره است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها