|
کدخبر: 89648

جزئیات وام صد میلیونی برای فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش جزییات پرداخت وام‌های حمایتی به فرهنگیان در قالب مرابحه و مسکن را شرح داد.

گسترش‌نیوز: محسن حاجی میرزایی در مراسم انعقاد تفاهمنامه بین وزارت آموزش و پرورش و بانک ملی، اظهار کرد: در اقدامی بی‌نظیر تفاهمنامه‌ای با بانک ملی در خصوص اعطای تسهیلات کم بهره به فرهنگیان منعقد شده است.

پرداخت وام‌های حمایتی از ابتدای سال جدید

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش سازماندهی و ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان است، افزود: پرداخت تسهیلات کم بهره در دو سرفصل مرابحه و مسکن، بدون سپرده‌گذاری، تحت عنوان وام‌های ثانویه‌ حمایتی با بازپرداخت بلند مدت از ابتدای سال جدید در سراسر کشور انجام خواهد گرفت.

وام‌ها تا چه سقفی و با چه کارمزدی پرداخت می‌شوند؟

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: پرداخت تسهیلات احداث مسکن را برای زوجین فرهنگی در کلانشهر تهران تا سقف ۱۶۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار جمعیت تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان و نیز در سایر شهرها برای زوجین فرهنگی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۲ درصد خواهد بود.

وی افزود: پرداخت وام احداث مسکن در این تفاهمنامه، به صورت انفرادی در شهر تهران ۱۰۰ میلیون تومان، در مراکز استان‌ها ۸۰ میلیون تومان و همچنین در سایر شهرها ۶۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۱۲ ساله است.

تسهیلات مرابحه تا سقف ۶۰ میلیون تومان

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: پرداخت تسهیلات مرابحه، تا سقف ۶۰ میلیون تومان، به ازای هر فرهنگی واجد شرایط با بازپرداخت ۵ ساله (۶۰ ماهه) از دیگر مواردی است که در مفاد این تفاهمنامه در راستای منزلت اجتماعی فرهنگیان، به خوبی تبیین و تشریح شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: سقف تسهیلات خرید مسکن در شهر تهران ۶۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

حسین زاده مدیرعامل بانک ملی، از تعامل گسترده با وزارت آموزش و پرورش به منظور اعطا تسهیلات بانکی و همچنین توسعه‌ی مشارکت‌ها استقبال کرد و گفت: بانک ملی، اهتمام ویژه‌ای نسبت به همیاری و همراهی با جامعه‌ فرهنگیان در راستای پرداخت تسهیلات خواهد داشت.

منبع: تسنیم

  • ثریا فرج الهی شهابی ارسالی در

    سلام تورابه خدا ماراهم درنظربگیرید می خواهید آپارتمان بدهید اول بیست میلیون واریزکنید دومیلیون نداریم واریزکنیم به خدا نداریم۹سال حق التدریس بودم بادوتا بچه لطف کنید وام بدهید یک خانه کوچک بخریم

  • ناشناس ارسالی در

    سلام ایا این وام ها به فرهنگیان بازنشسته هم تعلق میگیرید

  • ناشناس ارسالی در

    بنده 30سال تواموزش وپرورش کار کردم ولی ح الا مستاجر هستم تورا خدا فکری هم برای مس کن ما بازنشسته ها بکنید

  • شهمرادی ارسالی در

    سلام از کی وکجا (کدوم بانک) این وام پرداخت
    می شود؟

  • حسن ارسالی در

    دروغ.رفتم.بانک.میگه.برو.وام.را.از.اون.بگیر.که.گفته

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها