|
کدخبر: 143671

راهکار وزیر صمت برای حذف دلالی در بازار

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت سه شفیت بسیاری از کارخانه‌ها با هدف افزایش تولید گفت: اگر با همین روند ادامه دهیم، رانت خواری و دلالی از بازار حذف می‌شود، و اجناس با قیمت واقعی به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

اقتصاد راهکار وزیر صمت برای حذف دلالی در بازار

علیرضا رزم حسینی گفت: وزرات صمت فقط کالا‌هایی را که به آنها یارانه یا امتیازی می‌دهد، قیمت‌گذاری اجباری می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تولید کارخانه‌هایی مانند کارخانه‌های تولید ام دی اف که یارانه دولتی دریافت نمی‌کنند، شامل قیمت‌گذاری دستوری از سوی وزرات صمت نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: عموم تولیدکنندگان براساس هزینه تمام شده، محصولات تولیدی خود را قیمت‌گذاری می‌کنند، اما موظف‌اند با تعیین شبکه توزیع، محصول تولیدی را با کمترین واسطه و قیمت به‌دست مصرف‌کنندگان برسانند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه بهترین راه کاهش قیمتها، افزایش تولید و توزیع کالا در بازار مصرف است، گفت: خوشبختانه ۱۹ قلم کالای تولیدی کشور، در تولید و افزایش عرضه، رشد خوبی داشته‌اند که محصولات لوازم خانگی از جمله آن هستند.

وزیرصمت در پایان با اشاره به فعالیت سه شفیت بسیاری از کارخانه‌ها با هدف افزایش تولید، افزود: اگر با همین روند ادامه دهیم، رانت خواری و دلالی از بازار حذف می‌شود، و اجناس با قیمت واقعی به‌دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

منبع: تسنیم
  • علی غفاری ارسالی در

    سلام خواهشمند است وزیر صمت تکلیف خودشان را درخصوص قیمت آهن آلات بخصوص قیمت میلگرد که قیمت آن نجومی شده است روشن و اعلام نماید قیمت ۱۵هزار تومان برای هرکیلو گرم میلگرد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها