|
کدخبر: 143332

شرایط دریافت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی چیست؟

درحالی دولت طرح پرداخت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به گروه های نیازمند را به اجرا گذاشته است که کارگران روزمزد و حداقل بگیر و بازنشستگان با وجود نیازمندی، جزو مشمولان این طرح قرار داده نشده اند.

اقتصاد شرایط دریافت یارانه ۱۰۰ هزار تومانی چیست؟

در حالی که کارگران با مشکلات معیشتی دست و پنجه نرم می کنند و گرفتار تأمین معاش خود هستند¡ دولت به فکر هیچ گونه معیشتی برای کارگران نیست.

نبودن دستمزد واقعی، کمبود فرصت های اشتغال شایسته وافسارگسیخته تورم باعث شده است که زندگی کارگران این روزها در شرایط دشواری تری قرار گیرد. با وجود تمام این مشکلات اما همواره کارگران از طرح های حمایتی ۱۰۰ سال یک بار دولت محروم می شوند.

اما پس از بروز بحران کرونا، بازار یارانه و پرداخت های نقدی باز در دستور کار دولت قرار گرفت. دولت در ماه های اول بحران، مبالغی را به برخی خانوارها پرداخت کرد و بعد از آن طرح تأمین کالاهای اساسی یا یارانه غذا در دستور کار قرار گرفت و اکنون نیز قرار است از آذر ماه به مدت چهار ماه، یارانه ۱۲۰یا ۱۰۰ هزار تومانی به گروه های هدف پرداخت شود.

این طرح دولت یک مشکل عمده دارد وآن این است که بار دیگر کارگران از این لیست حذف شدند.

در طرح تامین کالاهای اساسی که از آبان ماه، در دستور کار مجلس قرار گرفت و تصویب شد، قرار است ۱۲۰ هزار تومان اعتبار ماهانه برای خرید کالاهای اساسی به ۲۰ میلیون نفر از فرودست‌ترین اقشار جامعه پرداخت شود؛ کارگران و بازنشستگان حتی حداقل‌بگیران در میان این ۲۰میلیون نفر نیستند؛ هرچند ابلاغیه اجرایی این یارانه که قرار است همیشگی باشد و در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم داشته باشد، هنوز توسط دولت صادر نشده، اما در روز آخر آذرماه، دولت از یارانه موقت دیگری خبر داد که بازهم کارگران و بازنشستگان و در کل «بیمه‌شدگان»، جزو جامعه هدف آن نیستند.

در مقدمه اطلاعیه وزارت کار آمده است که این یارانه با هدف حمایت معیشتی از اقشار فرودست و فاقد درآمد ثابت، در دستور کار قرار گرفته است؛ در متن اطلاعیه در ارتباط با چندوچون، میزان پرداخت و جامعه هدف می‌خوانیم:

 حمایت معیشتی ۱۲۰هزار تومانی ماهیانه به ازای هر نفر:

به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، هر نفر ماهیانه ۱۲۰هزار تومان پرداخت خواهد شد.

حمایت معیشتی ۱۰۰هزار تومانی به ازای هر نفر:

افرادی که مشخصات زیر را به صورت همزمان داشته باشند، مشمول حمایت معیشتی ۱۰۰هزار تومانی به ازای هر نفر خواهند شد:

خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها حقوق ماهانه دریافت نمی‌کنند.

کارکنان بخش دولتی، نیمه‌دولتی، عمومی، بخش خصوصی و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی که دریافتی ماهیانه دارند و به نحوی شاغل یا بازنشسته محسوب می‌شوند، در زمره این گروه نیستند.

 خانوارهایی که هیچ‌یک از اعضای آن‌ها بیمه‌پرداز نباشند.

بر اساس بررسی شاخص‌های بانکی اعضای خانوار توسط بانک مرکزی، در زمره دهک‌های پایین هستند.

 خانوارهایی که در گروه مشمولان طرح حمایت معیشتی باشند.

اما مسئله مهم این است. در شرایطی که دولت شرط «داشتن درآمد ثابت» را حذف کرده است¡ کارگری که حقوقش به ۲میلیون تومان هم نمی رسد یا بازنشسته ای که با هزاران بیماری و دغدغه تنها ۲میلیون تومان دریافت می کند¡ چگونه باید زندگی کند؟

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی بهتر بود دولت یک مرزی را برای حقوق ثابت تعیین می کرد¡ در این صورت شاید تعدادی از کارگران مشمول می شدند.

اینکه دولت شرط حقوق ثابت را گذاشته است باعث شده تعدادی از افرادی که به حق نیازمند این مقدار اندک از کمک حمایتی دولت هستند محروم شده اند. ¡‌متأسفانه تعدادی از بیمه شدگان تأمین اجتماعی هستند که هیچ کدام از حقوق و مزایای شغلی را دریافت نمی کنند و فقط با حقوق اندک روزگار می گذرانند.

به اعتقاد فتح الله بیات ،رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور تنها گروه‌هایی از کارگران که «ممکن» است مشمول دریافت این یارانه معیشتی کرونا شوند، کارگران روزمزد و بخشی از کارگران ساختمانی هستند البته در صورتی که بیمه نداشته باشند.

بیات افزود: این طرح شامل حال کارگران حداقل‌بگیر و بازنشستگان و مستمری‌بگیران نمی‌شود و جامعه کارگری و بازنشستگان به کلی از این چرخه حذف شده‌اند. لااقل باید همه کارگران ساختمانی، فصلی و روزمزد را که در این ایام دچار بیکاری‌های گاه و بیگاه هستند، مشمول این یارانه کنند و به آنها ماهانه این ۱۰۰ هزار تومان را بپردازند.

علاوه بر کارگران¡ بازنشستگان تأمین اجتماعی هم از لیست دولت حذف شده اند. مهدی مجیدی¡ عضو هیأت مدیره کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی معتقد است: مشخص نیست دولت چطور این تصمیم را گرفته و برچه مبنایی مشمولان را انتخاب کرده است. ۶۵درصد بازنشستگان تامین اجتماعی، حداقل‌بگیر و زیر حداقل‌بگیر هستند و با توجه به گرانی و تورم، توان خرید مایحتاج ساده زندگی را ندارند؛ چرا اینها را به حساب نیاورده‌اند؟!

وی ادامه می‌دهد: باید برای شرط دریافت یارانه، «میزان مستمری ماهانه» بازنشستگان را در نظر می‌گرفتند؛ برخی مستمری‌بگیران زیر یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان تا ۲میلیون تومان درآمد ماهانه دارند؛ آیا صرف بیمه بودن و حقوق ثابت داشتن کافی است که دیگر فرد نیازی به کمک معیشتی و یارانه نداشته باشد؟!

مجیدی اضافه می‌کند: توقع داریم که هم مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و هم وزیر کار به مساله ورود کرده و خواستار پرداخت کمک معیشتی به مستمری‌بگیران نیازمند شوند؛ بازنشستگانی هستند که نمی‌توانند هفتگی تخم مرغ و میوه برای خانواده‌هایشان بخرند؛ هزینه‌های بهداشتی و درمانی بازنشستگان که عموماً سالمند و دچار کهولت هستند، به خاطر کرونا افزایش یافته اما متأسفانه دولت هیچ کمکی به این گروه نمی‌کند؛ به نظر می‌رسد طرح‌های یارانه‌ای دولت و مجلس، بیشتر شعاری و مُسَکن مانند است و دنبال این نیستند که نیازمندان واقعی را پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، کارگران روزمزدی که نه تنها مزایای کاری ندارند¡ بلکه حقوق مستمر و دائم هم ندارند و در دوران کرونا با مشکلات متعدد دست و پا می زنند، هیچ وقت مد نظر دولت نبوده و برای آنها اقدامی نکرده اند. این بار هم دولت بدون توجه به اینکه مشمولان واقعی را شناسایی کند¡ به دنبال اجرای طرحی است که خلا های بسیاری در شناسایی مشمولان دارد.

 

منبع: ایران جیب
  • مهدی ارسالی در

    ماشامل این یارانه میشدیم که برای ماواریز نشدماکه معیشتی بگیرهستیم هیچ حقوق ثابت و بیمه نداریم پس چرابرای ماواریزنشدباید را ه اعتراض بزارن که حق من وامثال من پامال نشه این عدالت نیست

    • مهدی کریمی ارسالی در

      اقاایناهمش الکی ماکه جاموندیم به چه زبان ی بایدبهشان بگیم ولله من نه کاردولتی دار م ته بیمه دولتی هستم به خاطرچی ندادن بیک ارهم هستم فکرکنم چون شهردوری مثل رفسنجان زندگی میکنم ندادن ولی وام ودادن فقط هرک ی بخوان خودشان انتخاب میکنن اونایی بدبخت ن به درک که بدبختن بریربابا.

    • دینا ارسالی در

      چرا برای ما واریز نشده شوهرم نه بیمه دارد نه خونه ما جزه این کشور ایران نیستیم ما آدم نیستیم

  • محمدابراهیم مشفقی ارسالی در

    باور کنید نه بیمه ونه حقوق ثابت حساب بانکی منم درماه معلومه ولی هروز کارهم باشه بیش از ۴۰ میدن خودتان قضاوت کنید همین پیام رواز گوشی کس دیگه دارم میدم

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت برشما

  • ناشناس ارسالی در

    دولت فقط بفکر پول دارها هست ..خب کارگر تامین اجتماعی باد ستمزد روزانه شصت تومان کرایه خانه اش بشه یا خرج خوراک وپوشاک.ولی بعضی از کارگرهای ساختمانی روزانه دویست تومان دستمزد دریافت میکنن هم وام یک میلیونی وهم صد هزار تومان بهره مند شده اند کجاش انصاف

  • MARZIEH ارسالی در

    کارگری که باحقوق رومزه کنارمیاد بارون با شه سرکارنیست برف باشه سرکارنیست پیمانکار کارنداشته باشه تابگه سرکارنیست بیمه تام ین اجتماعی مگه هی میده به زن وبچه اش بخو رن بیمه آب یا نون که خوردنی باشه؟

  • رضاانصاری ارسالی در

    سلام من کارگر روزمزد روزی ۱۳۰هزاتومان او نم فقط روزی سرکارم روزی قرارنیست نه حقوق دارم نه بیمه بعد اصلا کروه عیدی داریم ن ه سنوات اونم کرایه خونه خرج بچه غیرو¡¡¡¡ ¡این چه عدالتی هست

  • س.م.اهوازتمتم ارسالی در

    تمام مردم مشکلات دارن مخصوصا حقوق بگیران جز.من ی سرپرست خانوار هستم.با حقوق ناچ یز .دارای یک فرزند پسر بیکار.ن خونه ای ن چیزی .اصلا حقوقی که میگیرم کفاف خرج زند گیمو نمیده جرا مسئولان بفکر اقشاری متل م ا نیستند.بعضی از بهزیستیا رو دیدم که ماه یانه مرغ وگوشت میگیرین به همسایهاشون میف روشن.این معیشتی باید به زنان سرپرست خانو ار تعلق میگرفت

    • ناشناس ارسالی در

      توروخدابه فکرماهم باشید من با5تابچه بایک حقوق کم رانندگی چرابه ماوام 1میلیونی وکمک معیشتیا100هزارتومنی روندادن فقط به خاطراینکه بیمه پرداخت میکنیم من این پول بیمه روهرماه ازیارانه میدم فقط به خاطراین که مریضم تمام حساب‌های من بررسی کنیدبعدقضاوت کنید.به خدامستاجرم توروخداعدالت داشته باشین

  • بهار ارسالی در

    لطفا ب کارگران توجه زیادی بشه حالا بابیمه بودنشان مشکلات زیادی دارندچون فصلی هستن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام خسته نباشین من بیکارم ولی بیمه بیکا ری دریافت میکنم ماهی یک میلیون وهشتصدهزا رتومن پسرم بیمه داری ازماجداشده ولی یارا نشونبرده بخدا بااین حقوق نمیشه زندگی کرد خودمم مریضم نمیتونم کار کنم اگه میتونستم کارکنم بیمه بیکاری اقدام نمیکردم دوتابچ ه مدرسه ای دارم خواهش میکنم پیگیری کنید

  • ناشناس ارسالی در

    چرامثلا....چراوام کروناتمدیدنمیشه به مان کی خوان ببخشین که ...درماه پولش روبروی د ارن.چقدرمنت کنیم که تمدیدکنین ....فقط می گن تمدیدنمیشه ...لطفا جامانده هامیخوان ث بت نام کنن پول می‌خوایم بدهکارم ...قسط ن ان بایدبدیم ....پول آب گاز برق بایدبدیم. ..

    • ناشناس ارسالی در

      اره واقعا باید وام یک میلیونی و به جامانده ها بدید این عدالت نیست بخدا

  • مهدی ارسالی در

    من دوستانم که مثل من کارگر فصلی بودن یار انه 100تومانی گرفتن ولی به من ندادن والا طوری شدیم که 100تومان میگم برای نونمون خوب بود کارگران زندگی پراز مشکل دارن اجا ره نشین من خودم مشکل مریضی یک طرف

  • امیر ارسالی در

    چطور ب کسیکه مغازه خونه ماشین وبیمه آزاد داره دادید بعد بماکه ۵نفریم با حقوق کار گری ندادید این انصافه؟من باموتور ساعت۶صب ح توسرما برم۲۰کیلومتر تابرسم سرکار ولی ب راکسیکه تا۱۰صبح زیر پتو خوابه میریزید چ شناسایی کردید؟

  • یوسف نژاد ارسالی در

    باسلام فکری هم به حال کارگران وبیمه پردا زان تآمین اجتماعی هم بکنید،به اینهاهم،سب دکالایاپولی بدهید.ازماضعیفترپیدانمیشه.

  • ناشناس ارسالی در

    ما نه حقوق ثابت داریم نه بیمه ای پس چرا پول ندادن به ما کی عدالت تو کشورمون اجرا میشه

  • حسین ارسالی در

    این عدالت نیست اگه بود همه می گرفتن نه ی ک گرفتن ۱۰۰ نگرفتن

  • ناشناس ارسالی در

    انصاف داشته باشته باشید خودم ۴ نفرم خرج پدرمادرپیرم میدم تو خونه ورثه ای نستم ما شین ندارم یک وششصد میگرم ازمغازه نسیه خر ید مکنم بیمه چی کار میکنه ممارم درنظربگی رید

  • ناشناس ارسالی در

    خح

  • مریم ارسالی در

    سلام شوهرم کارگر باحقوق یک و نهصدبخاطر ا ینکه بیمه داریم به مااین معیشیتی رو نداد ن ولی کسایی هستن درامد ثابت ندارن ولی در امدشون بالای ۱۰ ملیونه.شوهرم بخاطرکرونا سه هفته تعطیل بود‌خواهشا به کسب و کارایی معیشیتی بدین که کاراشونو بخاطر کرونا تع طیل کردند نه اینکه به کسایی دادین که تو محدودیت کرونا بازم سرکار میرفتن همونایی که درامد ثابت ندارن

  • مصطفی ارسالی در

    سلام نه یک میلیون گرفتم نه صد تومان را آ یا دادن یک میلیون برای جا ماندگان ادامه دارد یانه

  • حبیب ارسالی در

    سلام من یه کارگر ساده ام‌ با حقوق دو دوی ست دو تا بچه دارم آخر ما هم همیشه کم میا رم لطفا برای من واریز کنیدواقعا احتیاج د ارم لطفا مجدد بررسی کنید ممنونم

  • ناشناس ارسالی در

    من یه زن سرپرست خانوارم. نه خونه دارم ونه بیمه ونه حقوق.. الانم تو خوته های مردم کار میکنم وزندگی میگذرونم. ایا واقعا من مستحق حمایت ودریافت این یارانه نیستم... لطفا رسیدگی کنید.

  • ناشناس ارسالی در

    نظرماچه اهمیتی برای شمادارد من راننده تا کسی هستم چهارنفراعضای خانواده راسرپرستی می کنم نه خانه دارم وماشینم هم فرسوده اس ت به زورم می توانم بیمه ی خودرابپردازم و وام را باهزاربدبختی جور می کنم ودراین ایام کرونادرآمدم به زیردومیلیون رسیده اس ت طبق کدام وجدان وآیین شامل بنده نمی شود .

  • منصور گرگیج پویا هستم ارسالی در

    من دارای چهار بچه مدرسه ای دارم خودم دوس ال است مشکل مریضی دارم فقط بایا رانه ومع شتی دارم خرج بچه ها یم رامیگذارنم مستحجر هستم دوسال است بهزیستی ثبت نام کردام پشت نوبتی هستم هنوزحقوق بگیرنشدام برمن صدهز ار تومانی ها واریز نشده لطفا به دادمابرس ید

  • بابک ارسالی در

    بخدا داریم از گرسنگی میمیریم بچه کوچیک د ارم خودم قلبم ناراحته ماهی دوتومن میگیرم بخداتا بالای سرم بدهکارم دارم سکته میکن م از بی پولی بعد اونوقت این صدتومنم بهم تعلق نگرفت هیچ بیمه ای ندارم چه خاکی بری زم سرم آبروم داره میره آقایان بیخیال مسئ ول

  • ناشناس ارسالی در

    والا من شوهرم کارگر نانوای هیچ حقوقیم ند اریم با دوتا بچه شوهرم بیمه پرداخت می‌کن ه اونم بیمه کارگری با هزار بدبختی پرداخت می‌کنه اونم بیست سال دیگه بازنشسته میشه شرایطی که گذاشتی آقای میرزایی خیلی مسخر ست شما باید به حقوق بگیران ثروتمندان ندی نه به ماها که هیچ حقوقی نداریم تازه پول م میریزم به حساب دولت تا بیست سال دیگه ل طفا یا کمک نکنید
    به مردم یا میکنی د از رو عدالت باشه ببین ما مردم بدبخت چق د بدبختیم که برای ۱۰۰تومن که پول یه بسته مای بی بین چه التماسی میکنیم خاک تو سرم ان

  • ناشناس ارسالی در

    این انصاف نیست درست ما یه بیمه داریم چه بدر میخوره همسرمن ازساعت ۵ صبح تا ۷غروب کار میکنه وبخاطر هزینه کرایه راه شب تو محل کار می خوابه تا بتونیم با حقوق ۲۵۰۰ خرج خونه با ۳فرزند و ۷۰۰ کرایه را بدهیم آیا مسئولین عزیزی که گفتند کسانی که بیمه دارند میتونن بااین حقوق زندگی کنن تو رو خدا ی که میشاسید جواب مارو بدید ۳تا بچه مدرسی داشته باشی این حقوق میشه خودمم مریضم ولی پولی به دکتر من نمیرسه که در ماه بتونم برم واقعلا این نفری ۱۰۰تومن به ما تعلق نمیگرفت

  • کارگر ارسالی در

    من کارگرم نیستم بیکارم غگ4سال چراآخه نان رمرد
    ی میکنین بابام 5سال 1هزاری کا رنکرده ولی آدمایی میشناسم براشون ریختن ا ین پول وچراآخه خداروخو. ش نمیادمسعولین ب ی کفایت

  • دکترمهدی اشکانی ارسالی در

    آمریکای خونخوار!به هرآمریکایی بدون قیدو شرط۲۰۰۰دلار ماهانه کمک کرونایی میکنه(معا دل۵۰میلیون پول ما)...اونوقت مجلس ودولت ن فری ۱۰۰تومن اونم به یک تعداداندک وقلیل.. .خودشون میگن۴۰میلیون!من ازهرکس پرسیدم نگ رفته...نمیدونم واقعا هدفشون چیه

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا بنازم به عدالتتون

  • مهدی حسن ارسالی در

    آخه این چه عدالت وانصافیه از شما مگه کار گر گناه کرده شده کارگر ما که با یه حقوق کم هم کرایه خونه مستاجر با دوتا بچه با ا ین خرجای بالا وپوشک صدهزار تومنی که بچه کوچیک دارم این انصاف که نه وام یه ملیون دادید نه ماهی 100هزارتومن... خدا لعنت تو ن کنه بیمه چندر قاز درماه میگیریم که خود شما میگید زیر فقر مطلقیم ما کارگرای بدبخ ت اون موقع ازاون حقوق بیمه هم کم میشه گن اه کردیم اگه بچه هام مریض بشن بیمه نباشه باید چکار کنم لعنت به شما بااین شناسایی تون.. خودتون گفتید هرکی معشبتی بگیره بهش تعلق میگیره من هم یارانه میگیرم هم معیش تی چرا ندادید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام بخاطر بیماری همسرم چون دیابت داره م جبور هستم بیمه باشم بخاطر آزمایشات و انس ولین مستجر هستم درآمد ثابت ندارم فقط چون ازناچاری بیمه پرداخت میکنم نباید کمک مع یشتی دریافت کنم بیمه اختیاری هم بیمه بیک اری پرداخت نمیکند !!

  • داوود ارسالی در

    من که ی کارگر هستم نگرفتم ولی پدر خودم ک ه بارنشسته هستش حقوق ثابت داره گرفته ، < br /> من نه خونه دارم ، نه ماشین ، با ای ن مستاجری چطور به ما ندادن .
    از ۶ صبح تو سرما ۲۵ کیلومتر باید برم تا به کا رم برسم ندادن ، فقط به پول دارا دادن
    متاسفم .

  • وحید ارسالی در

    راننده تاکسی ها هم گرفتارن نه وام گرفتن نه کمک .حالا اگه خودشان بیمه کردن گناه ک ردن .وحد از کرمانشاه

  • ناشناس ارسالی در

    آخه کسی هم به نظر ما اهمیت میده من شوهرم گارگر فصلی الان چندماه کار نداره فقط بی مه رو داریم به هزار بد بختی پرداخت میکنی م بهمون میگن بیمه پرداز..واقعا انصاف دا شته باشین

  • ناشناس ارسالی در

    اره والا دولت ما خیلی بی خیال همه چیو گر ان کردن بدونه اینکه بدونن مردم بدبخت چطو ر زندگیشونو میچرخونن پول صدقیم میدن فقط به پولدارا میدن الانم پرونده ۱۰۰هزاراو و ام یک میلیونی و بستن همه رو بردن واسه خو دشون کی سیر میشیدو به داد مردم میرسی آخه خدا نشناسا

  • میرحسین ارسالی در

    من مسافرکش شخصی درامد روزی ۱۱۰ تومن اونم اگه بذارن مسافرکشی بکنم از خورد خوراک و پوشاک میزنم که بیمه واریز کنم من به ازن پول احتیاج داشتم نه یک میلیون دادن نه صد تومنو انصاف هم خوب چیزه اگه داشته باشن شروطی گذاشتن خیلی مزخرفه پیگیری کنین میش ه اعتراض کرد

  • ناشناس سبزواری ارسالی در

    ما که نه حقوق داریم نه بیمه ..خونه اجاره ای .خانواده ای 4نفره...شوهرمم کارگر.سه چرخ .
    چراشما حق ماراضایع کردین خد اجوابتونو بده

  • سید ارسالی در

    با۴سرعائله که هیچکداممان عضو هیچ نهاد وس ازمانی نیستیم ،بیم پرداز نیستیم،حقوق ثاب ت وغیر ثابت هم نداریم ملک وماشین هم ندار یم.غیر یارانه هیچ دریافتی دیگری نداریم م گر اینکه طی سال نماز وروزه استیجاری باشد که باآن گذران زندگی وتحصیل فرزندان بشه. نه سری قبل ونه اینبار مبلغی واریز نشد.یع نی وضع ما بهتر از ۴۰میلیون نفره.ای خاک.. ........

  • مرتضی حمزئی ارسالی در

    من‌فاقد بیمه هستم حتی بیمه سلامت. بیکار هستم ۵ سال .ولی نمیدانم چرا این مبلغ صده زارتومانی را چرا واریز نکردند. تعداد زیا دی افراد شامل این طرح نشده اند. میشه دقی قا اعلام بشه پس این ۳۲میلیون نفر کیا بود ن؟؟؟
    یکیش ک خود من. فاقد شغل و هیچ کدام بیمه حتی بیمه سلامت. ولی برام واریز نشد.

  • سلطان مراد صادقی ارسالی در

    توروخدا به فکر ما باشید ماکه نه کارمندهس تیم نه حقوق بگیر یه شوهر کارگر.چرا به ما یارانه 100تومنی ووام یه تومنی ندادین... ماکه خودمون بیمه میریزیم به حساب به خاطر دفترچه .....به خاطر بیمه ای که خودمون م یریزیم به حساب بهمون تعلق نمیگیره واقعاً مسخره است.به کسانی که نباید بدین دادین به کسانی که تعلق میگیره ندادین.

  • سلطان مراد صادقی ارسالی در

    مامشمول به این یارانه و وام می‌شدیم چونک ه معیشتی میگیریم...چرا بهمون ندادین.با 3 تا بچه واجاره نشین و ماهی 700کرایه ... و اقعاً خدا خوشش میاد که ماراحذف کردین.

  • ناشناس ارسالی در

    ما هم جزو پرداخت کننده های تامین اجتماعی هستیم ما بیمه باید پرداخت کنیم که اگر ی ک ماه پرداخت نشود ماه بعد دو برابر ان را باید بپردازیم. اگه ما داشته باشیم که در همان ماه پرداخت میکنیم وبه ماه بعد نمی ر سه واین در صورتی هست که همسرم راننده ی م ردم ه و کلبیشتر حقوقش رو بابت کرایه خونه میدیم

  • رب ارسالی در

    داماد من دوساله بیکاره با دو بچه وام گرفته معیشتی ام میگیره ولی نفری صد تومانه بهشان ندادن چه تاکی تو سرشان بریزن

  • ناشناس ارسالی در

    شما نمیخواد اینجوری عدالت رو رعایت کنید که هیچ وقت نمیتونید مگه خدا هستید همه در گیر وگرفتارن کم میدادید به همه میدادید ص دای هیچ کس در نمی یومد

  • ناشناس ارسالی در

    همسرمن یک‌کارگرفصلی ساختمانی است ازاواسط مردادماهدریک شرکت مشغول بکارشدوپیمانکار برایش بیمه پرداخت کردوقتی پروژه تمام شده مسرم متأسفانه بیکارشدوالان مدت ۲ماهه بیک اره.دوتابچه مدرسه ای داریم بااین هزینه ه ای سرسام اوراینترنت ومایک میلیون تومان ا جاره خانهنمیدونم چطوربسته ی حمایتی شامل حال مانشده؟ازنظردولت مایعنی هرکس ۳ماه بی مه تأمین اجتماعی پرداخت کردثروتمندبحساب می اید؟؟پس چه کسی بایدازامثال ماحمایت کن د؟مادردخودرابه چه کسی بگوییم؟؟خواهشمندم یک عاقلانه ترتصمیم گیری کنید

  • 3258469970 ارسالی در

    کارگره فصلیم الان بیکارم خدارو خوش نمیاد حق مارو بخورید

  • ناشناس ارسالی در

    سلام من قبلا کارگرساختمانی بودم وبیمه هم نبودم ونداشتم ودرپی اتفاقی دوتامهره کمرم شکسته وحدودچهارساله ازکارافتادم، بادوتابچه وقسطوام خانه، کمرم پلاتین داره ونمتونم دنبال کارسنگینی برم، بافروشندگی درمغازه ماهی چهارصدتومن چجوری بچرخونم زندگی رو، حدودیک ساله که بچه هام حتی یه موزنخوردن، چه برسه به نیازهای دیگه شون، خواهشم اینه کسی دستش بجیبش میرسه کمک کنه، حقیقت یارانه معیشتی دادن بهم ولی......

  • احد وحیدولیلو ارسالی در

    سلام من یه کارگر روز مزدم کار فرما بیمه رد میکنه ولی حقوق نمیگیرم کفش می دوزم روز مزدم به ما هم کمک کنید تمام قسط هام عقب افتاده بازار تعطیل شده بود

  • امین ارسالی در

    پدر مارو درآوردیم با این کمک کردناتون بخاطر 100هزار تومان کمک معیشتی وام 1میلیونی باید التماس کنیم چون یه بیمه تامین اجتماعی داریم اونم به هیچ دردی نمیخوره هیچ دکتری قبولش نداره هیچ داروخانه‌ای آزاد همش حساب میشه این چه کمک کردنی آخه خداروخوش میاد بی انصافی نیست

  • F ارسالی در

    والا یکم دیگ بررسی کنید شما حتی بین این همه سبک سنگین نکردین ک واقعا کی نیاز دار ه مایی ک حتی هیچی نداریم واریز نشده ولی برا کسایی ک بیمه دارن حقوق واریز کردین م ا حتی خونه هم نداریم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها