|
کدخبر: 142063

توضیحات همتی درباره نامه به رهبر معظم انقلاب

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه درباره واکسن کرونا مشکل داریم چون به هر بانکی می‌خواهیم پول حواله کنیم، می‌گویند "باید مجوز خاص از امریکا بگیریم"، اظهارکرد: این مسئله را دنبال خواهیم کرد تا کار را انجام دهیم.

اقتصاد توضیحات همتی درباره نامه به رهبر معظم انقلاب

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره تأمین ارز برای بخش سلامت اظهارکرد: از اول سال تا الان ارز برای سلامت را تأمین کرده‌ایم که برخی ۴۲۰۰ تومانی و برخی هم نیمایی بوده است.

وی افزود: تنها مشکل‌مان درباره واکسن کروناست چون به هر بانکی می‌خواهیم حواله کنیم می‌گویند "باید مجوز خاص از امریکا بگیریم"؛ یکبار برای انتقال پول از کره جنوبی گرفتیم و کشور کره نتوانست تضمین بدهد که امریکایی‌ها پول را هنگام انتقال برداشت نکنند؛ از مسیرهای دیگری دنبال می‌کنیم که مجوز بگیریم و این‌کار را انجام دهیم.

رئیس کل بانک مرکزی درباره نامه رهبر معظم انقلاب در خصوص بودجه ۱۴۰۰ گفت: در بودجه درخواست شده بود که سهم صندوق توسعه ملی از فروش ۲میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه همان ۲۰ درصد باشد و ایشان فرمودند تا یک میلیون بشکه نفت همان ۲۰ درصد باشد و باقی آن نیز ۳۸ درصد بماند و همچنین در تبصره ۴ که حدود ۲ میلیارد یورو بابت تقویت بنیه دفاعی هست، داخل بودجه برود.

همتی ادامه داد: همچنین مواردی مثل برداشت یک میلیارد یورو برای بحث کرونا باید به صندوق توسعه ملی بازگردد که رقم قابل توجهی می‌شود و حتما با توجه به نامه مقام معظم رهبری باید تغییراتی در بودجه داده شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها