|
کدخبر: 141164

احتمال ریزش شدید قیمت دلار با نخستین گشایش ارزی

بازار ارز در حالیکه تمامی درهای ارزی بسته است، توان افزایش چندانی را از خود بروز نمی‌دهد. در این شرایط، انتظار بر این است که با نخستین گشایش، ریزش شدیدی در قیمت دلار اتفاق بیفتد.

اقتصاد احتمال ریزش شدید قیمت دلار با نخستین گشایش ارزی

در هفته گذشته بازار ارز نوسان کمتری را نسبت به هفته دوم آذر ماه تجربه کرد. آنچه که پیداست فعلا تنها و تنها، تسهیل درآمدهای ارزی برای بازار اهمیت دارد.

فعالان دوربین خود را به سمت آینده مذاکرات گرفته اند، هر مانعی در این راه ببینند، دست به خرید می‌زنند. آنچه که هفته گذشته موجب آرامش نسبی در بازار شد، آرامش نسبی در فضای خبری بود. نه از تصمیم داغ سیاسی خبری بود و نه مجهول جدیدی به فضای مذاکرات احتمالی افزوده شده بود.

از آن طرف، بانک مرکزی اعلام کرد که فعلا مسیرهای انتقال ارز حتی برای خرید واکسن نیز مسدود است. به گفته عبدالناصر همتی، امریکا حتی مسیر خرید واکسن از طریق سازمان بهداشت جهانی را نیز با مانع همراه کرده است. در چنین شرایط بسته ای، یک بازگشایی از سوی دولت بایدن می‌تواند بازار ارز ایران را حداقل به شکل کوتاه مدت وارد یک سراشیبی کند.

وضعیت دلار از نگاه درهم

حباب منفی دلار نسبت به درهم از ۵شنبه گذشته تشدید شد. در آن روز حباب به محدوده ۴۰۰ تومان افزایش یافته بود. با این حال، امروز دلار با رسیدن به ۲۶،۲۰۰ تومان، نزدیکی بیشتری به درهم پیدا کرد. تقریبا حباب در بازه هایی در حدود ۲۰۰ تومان بوده است.

اگر دلار امروز بتواند حباب را کمرنگ تر کند، ۲۶،۷۰۰ تومان هدف اول خواهد بود. اگر هم دلار قصد داشته باشد که به زیر ۲۶ هزار تومان ورود کند، در وهله اول باید ۲۵،۸۰۰ تومان را رو به پایین بشکند.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها