|
کدخبر: 140546

فرمولی ساده برای فروش حداکثری طیور

سعید صادقی - کارشناس پرورش طیور

اشتباه بزرگ بسیاری از پرورش‌دهندگان انواع پرنده آن است که فقط روی تولید، تمرکز می‌کنند و به فروش و به افزایش آن فکر نمی‌کنند. نسل جدید پرورش‌دهندگان باید خود را به مهارت‌های فروش مجهز کنند. جوجه، گوشت، تخم‌ مرغ و محصولات دیگر، نیازی واقعی از یک کشور پرجمعیت ۷۰ میلیونی را برطرف می‌کند و با استفاده از ابزارهایی مثل فروش مجازی می‌توان محصول خود را به کل ایران معرفی کرد اما غفلت از فروش باعث می‌شود که تولیدکننده نه‌تنها نتواند از این فرصت‌های بزرگ استفاده کند بلکه محکوم به نابودی شود. به وفور با تولیدکنندگانی مواجه می‌شوم که محصولی مرغوب و باکیفیت تولید می‌کنند اما نمی‌توانند خوب بفروشند. دلیل شکست بسیاری از پرورش‌دهندگان همین است.

صادقی

فروش دقیقا مثل جنگ است و تولیدکننده نقش جنگنده را بازی می‌کند. هزاران نفر در این میدان جنگ در حال جنگ هستند و کسی پیروز می‌شود که نقشه و آمار و اطلاعات لازم را از میدان جنگ، جغرافیای آن و البته طرف مقابل و نقاط ضعف و قوت او داشته باشد.

فرمول درآمدزایی زیاد چندان پیچیده نیست و من در اینجا به اختصار آن را مطرح خواهم کرد. فرض کنید فقط یک مشتری ثابت دارید و ۱۰۰ جوجه به او می‌فروشید. تجسم کنید که ۱۰۰ عدد جوجه بوقلمون را به قیمت هر عدد ۱۰ هزار تومان به مشتری می‌فروشید. در واقع شما یک میلیون از محصول خود را به او می‌فروشید. برای بالا بردن سود و درآمد دو راه‌حل بیشتر ندارید. در حالت اول باید محصول بیشتری به مشتری خود بفروشید اما این راه‌حل درست نیست و توصیه نمی‌شود چون باعث وابستگی بیشتر شما به تنها خریداری که دارید می‌شوید. متاسفانه بیشتر پرورش‌دهندگان به یک یا دو مشتری قانع هستند. اگر دید پرورش‌‌دهنده به فروش، محدود و ثابت باشد به احتمال زیاد در این وضعیت تورم، رو به نابودی حرکت خواهد کرد. تنها راه‌حل موثر و کارآمد است که تعداد مشتریان خود را به عدد ۱۰ یا حتی ۵۰ و ۱۰۰ برسانید. برای رساندن تعداد مشتریان به این اعداد رویایی و ایده‌آل باید به چند اصل محوری توجه کرد: مشتری‌یابی، موقعیت‌سنجی، اعتمادسازی، معرفی بهینه محصول و قیمت‌گذاری صحیح و متناسب.در رابطه با هر یک از این مواد می‌توان ساعت‌ها صحبت کرد. برای مثال در رابطه با مشتری‌یابی یکی از ارزانترین و در عین حال بهترین و آسان‌ترین راه‌هکارها، استفاده از ظرفیت‌های اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی است. پرورش‌‌دهنده نوین حتما باید با نحوه استفاده کارآمد از این ابزار عالی و به خصوص شیوه تولید محتوا برای آن آشنایی داشته باشد. بار دیگر تاکید می‌کنم که پرورش‌دهندگان در این شرایط اقتصادی سخت باید روی هوش فروش خود کار کنند.

 

نویسنده: سعید صادقی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها