|
کدخبر: 140651

بیت‌ کوین جایگزین دلار می‌شود؟

کشورهای جهان خواستار بازسازی سیستم مالی جهان بر مبای پولی هستند که متعلق به هیچ کشوری نباشد و بیت کوین بهترین گزینه برای جایگزینی دلار است.

 به گزارش راشاتودی، لاری فینک، مدیر شرکت بلک راک، بزرگترین شرکت مدیریت سرمایه جهان، طی بیانیه‌ای اعلام کرد دلار امریکا در دنیای بیت کوین کارایی کمتری خواهد داشت.

ویجای بویاپاتی، متخصص جهانی ارز مجازی در مورد اینکه بیت کوین می‌تواند جای دلار را بگیرد گفت: «به نظر من این اتفاق قطعا می‌افتد. کشورهای سراسر جهان می‌خواهند دنیا را بر یک مبنای پولی بازسازی کنند که توسط هیچ کشوری کنترل نشود».

این متخصص ارز مجازی اضافه کرد کشورهای جهان از برتری بیش از حد امریکا در کنترل ارز ذخیره جهان ناراضی هستند. امریکا درحال‌حاضر می‌تواند ذخایر سایر دنیا را از بین برده و از این طریق سود کند و منابع مالی امپراتوری خود را افزایش دهد.

 وی گفت از نظر ژئوپلتیکی، یک مبنای پولی طبیعی به نفع تمام دنیاست. در اختیار داشتن چیزی که دستمایه هیچ کشور دیگری نیست بسیار مفید است. وی اشاره کرد کشورهایی مانند ونزوئلا و کره شمالی که به شدت در برابر قطع ارتباط سیستم مالی جهانی آسیب پذیر هستند هم موافق این ساختار جدید هستند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر