|
کدخبر: 140530

بیشتر درآمدهای بودجه ۱۴۰۰ غیرقابل تحقق است

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که پیش بینی دولت از درآمد در سال آتی عمدتا غیر واقعی و غیر قابل تحقق بوده و باید اصلاحاتی در این بخش صورت گیرد.

اقتصاد بیشتر درآمدهای بودجه ۱۴۰۰ غیرقابل تحقق است

اقبال شاکری درباره ویژگی های لایحه بودجه ۱۴۰۰ بیان کرد: در مجلس طرح اصلاح احکام کلی بودجه در حال بررسی است و این طرح برای هدفمندکردن و خروجی محور کردن بودجه تهیه شده و کارآمدی آن را افزایش می دهد. باید پس از تصویب و ابلاغ این طرح بودجه در چارچوب آن دیده شود و دولت باید به این موضوع توجه داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهمترین بحثهایی که در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ مطرح است به بحث درآمدها باز می گردد. عمده کارشناسان و صاحب نظران بر این باورند که درآمدهای دیده شده در بودجه سال آینده غیر واقعی و غیر قابل تحقق است. از جمله فروش اوراق مختلف و بحث فروش روزانه نفت که رقم قابل توجهی می باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین هزینه ها در لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزایش ۴۵ درصدی را نشان می دهد. این نکات در لایحه بودجه باعث نگرانی نمایندگان شده و باید اصلاح گردد. چرا که عدم تحقق درآمدها و غیر واقعی بودن آنها باعث می شود تا بودجه با کسری مواجه شده و مشکلات عدیده ای را هم برای این دولت و هم برای دولت بعدی ایجاد کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: نکته بعدی که در بودجه باید مورد توجه قرار گیرد کارآمدی دستگاه های اجرایی در مصرف بودجه ای است که به آنها اختصاص می یابد. متاسفانه اخبار این روزها حاکی از ناکارآمدی و سوءمدیریت برخی از دستگاه ها در حل مشکلات مردم می باشد. گویی که بود و نبود این دستگاه ها برای مردم فرقی ندارد. بودجه ای که در اختیار دستگاه ها قرار می گیرد باید در مسیر انجام وظایف و حل مشکلات مردم صرف شود.

شاکری در پایان افزود: با توجه به افزایش هزینه ها در بودجه سال آتی و اهدافی که در بودجه دیده می شود دستگاه های اجرایی باید در قبال بودجه ای که دریافت می کنند وظایف خود را با جدیت بیشتری دنبال کنند و به عبارت دیگر بودجه دستگاه های اجرایی باید عملیات محور و فعالیت محور باشد. باید در بودجه رصد عملکرد دستگاه های اجرایی دیده شود تا دیگر شاهد سوءمدیریت و ناکارآمدی در دستگاه های اجرایی نباشیم.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها