|
کدخبر: 138665

سکه به مدار افزایش قیمت برگشت؟

در جریان معاملات روز دوشنبه هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱۱ آذر ۹۹ چقدر بود؟

اقتصاد سکه به مدار افزایش قیمت برگشت؟

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز دوشنبه ۱۰ آذر با ۲,۵۰۰ تومان افزایش، یک میلیون و ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد.

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و تحت تاثیر خوش‌بینی بازار به ساخت واکسن‌های موفق و بهبود اقتصادی سریع‌تر، در مسیر ثبت بزرگ‌ترین کاهش قیمت ماهانه در چهار سال اخیر قرار گرفت. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۲/ ۱ درصد سقوط کرد و به ۱۷۷۵ دلار رسید.

بهای معاملات این بازار از ابتدای نوامبر تاکنون ۹/ ۵ درصد کاهش داشته که بزرگ‌ترین کاهش ماهانه از نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون است. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۵/ ۰ درصد کاهش، به ۱۷۷۲ دلار و ۶۰ سنت رسید. از طرفی دلار به پایین‌ترین سطح بیش از دو ساله سقوط کرد و بزرگ‌ترین سقوط ماهانه خود را از ماه جولای به ثبت رساند، زیرا ترکیبی از خوش‌بینی واکسن و امید برای انقباض پولی بیشتر در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را از ارز ذخیره جهان خارج می‌کند.

بازگشت سکه به کانال ۱۱ میلیونی

در جریان معاملات روز دوشنبه هر قطعه سکه تمام ‌بهار آزادی طرح جدید ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد که افزایش ۴۲۰ هزار تومانی را در مقایسه با روز معاملاتی گذشته نشان می‌داد. با وجود تداوم قیمت طلای جهانی اما تصویب طرح دو فوریتی مجلس با نام «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» اثرات خود را بر بازار ارز و سکه به جا گذاشت.

با این حال در کنار تداوم ابهامات درخصوص مسیر آینده طلای جهانی، تغییر انتظارات تورمی در داخل کشور مانعی بر سر افزایش بیشتر بهای سکه است. قیمت هر سکه تمام بهار در بورس کالا نیز دیروز با صف خرید در مرز ۱۱ میلیون تومان معامله شد. در این روز قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۵میلیون و ۸۰۰هزار تومان و ربع‌سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان بود که همگی با افزایش قیمت همراه بودند.

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها