|
کدخبر: 137772

زمزمه کاهش قیمت ۷ هزار تومانی دلار

آخرین گزارش‌ها از وضعیت بازار ارز نشان می‌دهد با تداوم ارزانی قیمت دلار، نرخ این ارز در بازار تا پیش از امروز به ۲۴۷۰۰ تومان رسیده و در صرافی ملی نیز قیمت دلار به ۲۴۷۵۰ تومان کاهش یافته است. نرخ خرید آن نیز در صرافی ملی به ۲۳۵۵۰ تومان تنزل پیدا کرده است.

روز چهارشنبه قیمت دلار صرافی ملی ۲۴۹۷۰ تومان و قیمت دلار در بازار آزاد ۲۵۰۵۰ تومان بود که تجارت‌نیوز پیش‌بینی کرده بود در روز پایانی هفته قیمت دلار در بازار آزاد هم به کانال ۲۴ هزار تومان سقوط خواهد کرد.

در پنجشنبه دلار در آخرین روز هفته طبق انتظار عمل کرد و با تداوم ارزانی آن، قیمت این ارز در بازار به ۲۴۷۰۰ تومان رسید. در صرافی ملی نیز قیمت دلار به ۲۴۷۵۰ تومان رسید. نرخ خرید آن نیز در صرافی ملی به ۲۳۵۵۰ تومان کاهش یافته است.

اما آینده دلار چه می‌شود؟ دلار ارزان‌تر از ۲۰ هزار تومان می‌شود؟

به نظر می‌رسد تداوم روند کاهشی در بازار ارز برای بیش از یک هفته، پذیرش شکست قطعی ترامپ در انتخابات امریکا، احتمال ورود نرخ حواله درهم به کانال پایین‌تر و افزایش زمزمه‌های بازگشت به برجام موجب شده بعضی کارشناسان ریزش دلار تا کانال ۱۸ هزار تومانی را دور از انتظار ندانند در حالی که تا پیش از این عموم آنها بازگشت به زیر ۲۰ هزار تومان را بعید می‌دانستند.

برخی کارشناسان اعتقاد دارند بازار به شدت میل به کاهش دارد اما از دو سمت حواله درهم و سامانه سنا، در مقابل سقوط مقاومت می‌کند.

با این که حواله درهم برای پنجمین هفته متوالی روندی کاهشی داشته اما به نظر می‌رسد تا زمانی که درهم بالای مرز ۷ هزار تومانی قرار دارد، نمی‌توان انتظار کاهش سنگین در بازار ارز داخلی را داشت. گرچه از نگاه فعالان بازار با وجود مقاومت درهم در مرز ۷ هزار تومانی همچنان ورود آن به کانال‌ ۶ هزار تومانی بعید نیست.

حتی اگر این احتمال را هم در نظر نگیریم همچنان تحلیل گران فنی باور دارند، در صورتی که نوسانات کم دامنه و فرسایشی دلار ادامه پیدا کند، به‌تدریج به صف فروشندگان بازار اضافه خواهد شد و قیمت دلار به آرامی رقم‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد.

امیرحسین نام‌آور، کارشناس بازارهای مالی پیش‌بینی کرده که با توجه به اتفاقاتی از جمله بازگشت امریکا به برجام قیمت دلار ممکن است تا ۱۸ هزار تومان هم کاهش یابد.

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    چرا دلار باید پایین ؟ آیا مردم دلار میبرن سر سفره ؟ تمام مواد غذایی داره بی پروا بالا میره ،

  • ایرانی ارسالی در

    کاهش ارزش جان حتمی است و ارز هرگز

ارسال نظر