|
کدخبر: 137223

سقوط بی‌ سابقه قیمت طلا در ۴ ماه اخیر

بهای هر اونس طلا دیروز حدود ۲.۲ درصد سقوط کرده و به پایینترین حد در چهار ماه اخیر رسیده بود، تحلیلگر شرکت‌ای جی مارکتس درباره نرخ طلا گفته، شکسته شدن حمایت طلا در سطح ۱۸۴۰ دلار نشان می‌دهد که احتمال سقوط نرخ طلا به کانال ۱۷۰۰ دلار وجود دارد.

اقتصاد سقوط بی‌ سابقه قیمت طلا در ۴ ماه اخیر

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر چشم‌انداز ساخت واکسن کووید ۱۹ و موافقت یک آژانس فدرال با فرآیند انتقال قدرت به جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا کاهش پیدا کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۶ درصد سقوط کرد و به ۱۸۲۴ دلار و ۹۱ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۲.۲ درصد سقوط کرده و به پایینترین حد در چهار ماه اخیر رسیده بود.

در بازار معاملات آتی امریکا، هر اونس طلا ۰.۸ درصد سقوط کرد و به ۱۸۲۳ دلار و ۹۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۱.۹ درصد کاهش، در ۱۸۳۷ دلار و ۸۰ سنت بسته شده بود.

مایکل لانگفورد، رئیس شرکت مشاوره ایرگاید در این باره گفت: شمار واکسن‌هایی که در راه است، به بازار این اطمینان را بخشیده که در مدت شش ماه اوضاع از وضعیت فعلی بهتر خواهد شد و در نتیجه نرخ طلا پایینتر رفته است.

بازارهای سهام آسیا پس از این که شرکت داروسازی استرازنکا اعلام کرد واکسن کووید ۱۹ این شرکت تا ۹۰ درصد موثر بوده است، در سطح بالاتری ایستادند.

یک آژانس فدرال روز دوشنبه رسما با آغاز فرآیند انتقال جو بایدن به کاخ سفید موافقت کرد و دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در توییتر نوشت که به تیمش دستور داده اقداماتی که لازم است را مطابق با پروتکلهای اولیه انجام دهند.

کایل رودا، تحلیلگر شرکت‌ای جی مارکتس اظهار کرد: این حقیقت که ما انتقال قدرت آرامتری بین رئیس‌جمهوری متخب و ترامپ داریم، دلیل دیگری است که ریسک کمتری وجود دارد. شکسته شدن حمایت طلا در سطح ۱۸۴۰ دلار نشان می‌دهد که احتمال سقوط قیمت طلا به کانال ۱۷۰۰ دلار وجود دارد.

بر اساس گزارش رویترز، اما تحلیلگران خاطرنشان کردند که احتمال انتصاب جانت یلن، رئیس سابق بانک مرکزی امریکا به مقام وزیر خزانه داری، چشم‌انداز اقدامات محرک مالی و پولی بیشتر را تقویت می‌کند و به سود طلا خواهد بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری حدود یک درصد کاهش یافت و به ۲۳ دلار و ۳۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، ۹۳۳ دلار و ۹۳ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۱.۱ درصد سقوط کرد و در ۲۳۲۹ دلار و ۷۵ سنت ایستاد.

منبع: ايسنا
  • شهرزادترنج ارسالی در

    صعود بی سابقه از500000تومان به1500000رسی دوحالا سقوطی که داشته1070000تومانرسیده د رواقع صعودبی سابقه بوده

ارسال نظر