|
کدخبر: 132510

اولین واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: جو روانی حاکم بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و سخنان اخیر دونالد ترامپ بر افزایش پنج دلاری انس جهانی طلا نقش داشته است. پیش‌بینی می‌شود چنانچه ارز توسط بانک مرکزی به بازار تزریق نشود، شدت نوسان قیمت طلا و سکه بیشتر شود.

اقتصاد اولین واکنش بازار طلا به انتخابات آمریکا

با افزایش ۷۵۰ تومانی قیمت دلار در بازار آزاد و رسیدن آن به کانال ۲۹ هزار و ۷۵۰ تومان، قیمت طلا تا زمان لحظه تنظیم این خبر ساعت (۱۲:۱۴) در بازارهای داخلی نیز حدود ۳۹ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان معامله شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران معتقد است جو روانی حاکم بر انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و سخنان اخیر دونالد ترامپ بر افزایش پنج دلاری انس جهانی طلا نقش داشته است. همچنین افزایش ۷۵۰ تومانی قیمت دلار نیز در افزایش امروز قیمت طلا و سکه در بازار بی‌تاثیر نبوده است.

به گفته ابراهیم محمدولی پیش‌بینی می‌شود چنانچه ارز توسط بانک مرکزی به بازار تزریق نشود، شدت نوسان قیمت طلا و سکه بیشتر شود. با شروع انتخابات آمریکا و برخی پیش‌بینی‌ها مبنی بر روی کارآمدن دونالد ترامپ قیمت انس جهانی طلا نسبت به روز دوشنبه پنج دلار افزایش یافت. هر چند که انس جهانی طلا امروز صبح تا یک هزار و ۹۰۰ دلار پیش رفت که این خود از نوسان افزایش ۱۰ دلاری قیمت انس جهانی طلا حکایت دارد اما با نزدیک شدن به نتایج نهایی انتخابات آمریکا روند انس جهانی طلا ظهر امروز دو دلار کاهش و با قیمت یک هزار و ۸۹۵ دلار در بازارهای جهانی معامله شده است.

فعلا خرید و فروش سکه در بازار متوقف است

البته با شروع انتخابات آمریکا برخی تحلیلگران معتقدند که قیمت دلار در بازار آزاد به ۳۰ هزار تومان هم رسیده اما عملا تا زمان نتایج نهایی انتخابات، دلار با چنین نرخی فروخته نشده است. باید اعلام کرد که فعلا هر نوع معامله و خرید و فروش در بازار سکه و طلا متوقف است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: سیاست‌های ۵۰ سال گذشته آمریکا نشان داده که هر یک از سیاست‌مداران این کشور تاثیری بر وضعیتی اقتصادی کشور ما نداشتند. حالا هم روی کارآمدن هر دو کاندیدا نفعی برای ایران ندارد؛ چرا که آنها تا به امروز نتوانستند سیاست‌های داخلی ایران را پذیرا باشند.

رشد انواع سکه در زمان شروع انتخابات چقدر است؟

همچنین رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار می‌کند: روز دوشنبه قیمت طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۲۲ هزار تومان بود که امروز با رشد ۳۹ هزار تومانی قیمت آن به یک میلیون و ۳۶۱ هزار تومان رسید.

سکه طرح جدید نیز قبل از انتخابات آمریکا با قیمت ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد که امروز با افزایش ۴۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۵ میلیون تومان رسید.

نیم سکه و ربع سکه هم طی دو روز گذشته با قیمت هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در سطح بازار فروخته شد این در حالی است که امروز قیمت این دو سکه با ۳۰۰ هزار تومان رشد با قیمت هفت میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شده است.

همچنین روز دوشنبه سکه گرمی با قیمت دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شده است اما امروز هم با رشد ۱۰۰ هزار تومانی با قیمت دو میلیون ۹۰۰ هزار تومان فروخته شده است.

شمارش آرای انتخابات آمریکا آغاز شده است. به گفته تحلیلگران بازار آن طور که از جو روانی بازارها پیداست چنانچه ترامپ شانس بیشتری در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا داشته باشد، ممکن است شدت نوسان قیمت طلا در بازارهای داخلی بیشتر شود که به اعتقاد آنها رشد قیمت طلا تحت تاثیر این جو روانی مقطعی است.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر