|
کدخبر: 136528

اعطای تسهیلات جدید به مشاغل آسیب دیده از کرونا

کسب‌وکارهای بیشتر آسیب دیده از کرونا از امروز و همزمان با آغاز دوره تشدید محدودیت‌های کرونایی، حمایت‌های بانکی جدیدی را از سوی دولت دریافت خواهند کرد.

اقتصاد اعطای تسهیلات جدید به مشاغل آسیب دیده از کرونا

کسب‌وکارهای بیشتر آسیب دیده از کرونا از امروز و همزمان با آغاز دوره تشدید محدودیت‌های کرونایی، حمایت‌های بانکی جدیدی را از سوی دولت دریافت خواهند کرد.

کسب‌وکارهایی که مشمول این حمایت‌ها هستند، با تایید و تشخیص کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا مورد حمایت قرار می‌گیرند. جزئیات این حمایت‌ها که با توجه به تشدید دوباره بیماری کووید ۱۹ و اعمال محدودیت‌های شدید، به مشاغل و کسب‌وکارها و فعالیت‌های شدیداً آسیب‌دیده از کرونا ارائه خواهد شد، به این شرح است:

بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی (اعم از قرض‌الحسنه و سایر تسهیلات) افـرادی که مـوعد پـرداخت آن در آذرماه سال ۱۳۹۹ است، به پایان دوره بازپرداخت اقساط این تسهیلات منتقل می‌شود.

در مورد تسهیلات با بازپرداخت به صورت دفعی که بازپرداخت آن در آذرماه سال ۱۳۹۹ باشد نیز موعد پرداخت به یک ماه بعد از آن منتقل می‌شود. ( البته به شرطی که بدهی آنها به شبکه بانکی کشور تا تاریخ یکم اسفندماه ۱۳۹۸ در طبقه جاری قرار داشته باشد) این امهال، موجب جریمه و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها نخواهد شد. همچنین اگر سررسید چک‌های صادره اشخاص مشمول این بند، در دوره زمانی آذرماه سال ۱۳۹۹ باشد و منجر به برگشت چک و صدور گواهینامه عدم پرداخت شود، در صورت تسلیم تقاضای خود به بانک مربوط، تا یک ماه پس از تاریخ برگشت چک صادره، مشمول ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های مقرر در ماده (۵) مکرر الحاقی به قانون چک نمی‌شود.

مهلت پرداخت قبوض گاز مصرفی که زمان پرداخت آنها در دوره زمانی یکم آذرماه ۱۳۹۹ تا یکم بهمن ماه ۱۳۹۹ است، به مدت دو ماه امهال می‌شود.

افزون بر این با تصویب ستاد ملی کرونا مقرر شد که در کنار حمایت از کسب‌وکارها، نزدیک به ۳۰ میلیون نفر یعنی حدود ۱۱ میلیون خانوار نیز از حمایتهای معیشتی دولت برخوردار شوند. بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، خانوارهایی که منبع درآمدی ثابت ماهانه ندارند و در مرحله قبل متقاضی تسهیلات کرونایی خانوارها بوده‌اند، از حمایت‌های زیر برخوردار می‌شوند:

پرداخت تسهیلات قرض ­الحسنه یک میلیون تومانی با نرخ کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت اقساط ۳۰ ماهه از منابع یارانه معیشتی ماهانه خانوار.

پرداخت کمک بلاعوض به صورت ماهانه معادل یک میلیون ریال به تعداد هر یک از اعضای خانوار از آذرماه تا حداکثر پایان سال ۱۳۹۹. این مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می­شود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر