|
کدخبر: 136271

ترامپ در فکر مذاکره و احتمال کاهش قیمت دلار

دلار در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در حوالی محدوده ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان و در نزدیکی مرز ۲۶ هزار تومانی نوسان کرد. اما امروز قیمت دلار چه تغییری می‌کند و چه پیش‌بینی‌هایی برای آن می‌شود؟

اقتصاد ترامپ در فکر مذاکره و احتمال کاهش قیمت دلار

روزنامه واشنتگتن پست در گزارشی از مذاکره آمریکا و ایران نوشت: جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا گفته که از نظر او از ترامپ ظرف مدت ۳۰ روز آینده به ملاقات با مقامات ایران و مذاکره برای بازگشت به توافق هسته‌ای فکر می‌کند.

به باور برخی از فعالان ارزی، در صورتی که نوسانات کم‌دامنه و فرسایشی دلار ادامه پیدا کند، به تدریج به صف فروشندگان بازار اضافه خواهد شد و قیمت دلار به آرامی رقم‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد. در این میان، عده‌ای از معامله‌گران هم باور دارند، روند آینده قیمت‌ها به اخبار سیاسی بستگی خواهد داشت.

از نگاه گروهی، بازار ارز با حضور بایدن در کاخ سفید و کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا باز هم نرخ‌های پایین‌تری را تجربه خواهد کرد. به گفته آنها، قیمت دلار به واسطه انتظارات منفی حاصل از احتمال ادامه ترامپ و فشار حداکثری از اواسط شهریور تا مهرماه گران شد، ولی با تغییر انتظارات طبیعتا می‌توان انتظار نرخ‌های پایین‌تری را هم داشت.

با این حال، عده‌ای هم باور دارند، ایران و آمریکا به راحتی نخواهند توانست در زمستان با یکدیگر وارد گفت‌وگو شوند. از نگاه این گروه اختلاف‌ها در سال‌های جاری به شدت بالا گرفته است و نمی‌توان به راحتی در راه تنش‌ها قدم برداشت.

این گروه معتقدند حتی اگر مذاکره‌ای شروع شود، به سرعت رفع تحریم‌ها را به دنبال نخواهد داشت و در این شرایط تنها عوامل بنیادی اقتصاد هستند که سرنوشت قیمت‌ها را تعیین خواهند کرد. در این نگاه، تنها سیاست‌های انقباضی بانک مرکزی خواهند بود که می‌توانند مانع از بروز نوسانات زیاد در قیمت دلار و سکه شوند.

منبع: تجارت نیوز
  • علیرضا ارسالی در

    افزایش دلار به خاطر فشار ترامپ نبود به خ اطر فشار دولت عوضی سر کار بود دوباره مشک لات کشور را به مذاکره بسط داده

  • حسين ارسالی در

    ايران ٤١ سال است تحريم شده چه جورى درعين هشت اقتصاد را نابود كرد ،پس ربطى به تحر يم ندارد بلكه بى تدبيرى است

  • رضا ارسالی در

    دمش گرم دلار ۱۰۰۰ تومنی دوباره ..ما کارگرا دیگه میتونیم سالی سه چهار بار بریم تایلند ...درود بر دلار ارزان

ارسال نظر