|
کدخبر: 135257

دلار ۲۰ هزار تومان می شود؟

یک فعال بازار ارز با اشاره به کاهش مجدد نرخ ارز خبر داد: این روز‌ها زمزمه بازگشت دلار به کانال ۲۰ یا ۲۱هزار تومان در بازار پیچیده و پیش‌بینی‌ها حاکی از ادامه روند نزولی است.

یک فعال بازار ارز که نخواست نامش ذکر شود با اشاره به ادامه کاهش قیمت دلار در بازار امروز اظهار کرد: روند کاهشی بازار ارز از سه روز گذشته آغاز شده و قیمت‌ها با شیب ملایمی در حال کاهش است به طوریکه امروز دلار ۲۵هزار تومانی در تابلوی صرافی‌ها نمایان شد.

این فعال بازار ارز گفت: بازار پذیرای بازگشت آرامش شده و معامله‌گران با تصور کاهش بیشتر نرخ، فعلا برای خرید دست نگه‌ داشته‌اند؛ البته عده‌ای همچنان در برابر ریزش نرخ مقاومت می‌کنند و با اعلام قیمت‌های بالاتر از نرخ روز سعی دارند با زیان کمتر از بازار خارج شوند.

وی به افزایش قیمت دلار طی روزهای گذشته اشاره کرد و افزود: یکی از دلایل تغییر جهت بازار در روز‌های اخیر و صعود نرخ این بود که عده‌ای از سفته‌بازان و معامله‌گران غیر رسمی با انتشار خبر‌های جعلی در فضای مجازی مبنی بر پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا و احتمال افزایش مجدد نرخ ارز، قیمت دلار را تا کانال ۲۷هزار تومان بالا بردند.

او درباره روند فعلی بازار ارز خاطرنشان کرد: مسیر کاهشی که بازار ارز طی سه روز گذشته در پیش گرفته نسبت به قبل از ماندگاری بیشتری برخوردار خواهد بود چراکه اولا قیمت‌ها با شیب ملایم‌تری در حال کاهش است و از طرف دیگر هیجانات بازار تخلیه شده؛ همچنین درباره آینده اقتصادی کشور خبر‌های خوشی به گوش می‌رسد که این عامل نیز در روند نزولی بازار نقش موثری داشته است.

این فعال بازار ارز در پایان تصریح کرد: این روزها نرخ ارز برای معامله‌گران غیررسمی هم جذابیتی ندارد و بازار از خریدار خالی شده اما از آنجا که پیش‌بینی می‌شود روند کاهش ارز ادامه‌دار باشد و حتی زمزمه بازگشت دلار به نرخ ۲۰ تا ۲۱هزار تومان به گوش می‌رسد، بیشتر مردم در صدد فروش ارز‌های خود و خروج از بازار قبل از زیان بیشتر هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین
  • محمد رضا رمضانی ارسالی در

    دلار تا اسفند ماه به ۱۸۰۰۰ تومان کاهش خواهد یافت مطمعن باشید

  • ابولفضل ارسالی در

    اگه آمریکا همینطوری رو به بحران انتخابات ی و کرونایی و طوفانهای پاییزی بره اگه خا ئنان بازارو دستکاری نکنند دلار تا ۱۰تومن هم جای سقوط دارد...

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها