|
کدخبر: 134030

خط قرمز قیمت دلار

دیروز پس از شروع افزایشی بازار دلار، درنهایت حدود ساعت ۴ بعدازظهر در محدوده ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان آرام گرفت که هزار تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. اما قیمت دلار امروز چه تغییری می‌کند؟ برای قیمت دلار امروز چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

اقتصاد خط قرمز قیمت دلار

دیروز رئیس‌جمهوری با اشاره به گزارش وزارت امور خارجه در زمینه فعالیت‌های انجام گرفته برای آزاد‌سازی منابع مالی بلوکه شده ایران در برخی کشورها، بر ضرورت هماهنگی بیشتر و موثر وزارت امور خارجه و بانک مرکزی در این زمینه تاکید کرد.

این نخستین بار در سه روز اخیر بود که بازار از یک کانال قیمتی به شکل معنی داری پایین آمد و همین مسئله موجب شد که برخی معامله گران این نظر را مطرح کنند که دلار ۲۸ هزار تومانی خط قرمز بازارساز است. پیش از انتخابات امریکا، گفته می‌شد که خط قرمز برای دلار مرز ۳۰ هزار تومانی است، ولی بازار توانست برای یک هفته بالای ۳۰ هزارتومان هم نوسان کند. به نظر می‌رسد، معامله گران باور دارند که بازارساز پس از اعلام نتایج انتخابات امریکا، به دنبال تعریف سقف کوتاه تری برای قیمت دلار است.

اگر معامله گران تصور کنند، قیمت دلار به سقف جدید رسیده است، به احتمال زیاد طی روزهای بعد فروش‌ها افزایش خواهد یافت و قیمت به سمت سطحی حرکت خواهد کرد که احتمالا بازار آن را به عنوان «کف اول» شناسایی خواهد کرد.

با این حال، برخی از فعالان عنوان می‌کنند، ریزش سنگین دلار از کانال ۳۲ هزار تومانی، معامله گران زیادی را دچار ضرر کرده است و آنها تلاش می‌کنند که قیمت را به سوی کانال‌های بالاتری هدایت کنند تا بتوانند دلار بالاخرید خود را با ضرر کمتری به فروش برسانند. عده‌ای هم باور دارند، تجار کالاهایی را وارد کرده‌اند و برای تسویه آنها، نیاز به ارز دارند، در نتیجه قیمت دلار در بازار آزاد با تکیه به این تقاضا، در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کند.

منبع: تجارت نیوز
  • امیرمحمد ارسالی در

    امیدوارم روزی روببینم که مامردم فهیم سرز مین آریایی درک بهتری از این کاغذپاره داش ته باشیم و باورکنیم که واقعا چیزی جز یه تیکه کاغذ بی ارزش نیست که آمریکاییهای غا رتگر اونو وسیله زورگویی خود به سایر ملته ا کردن.امیدوارم مثل مردم ترکیه این کاغذپ اره رو بسوزونیم و له کنیم.

  • ناشناس ارسالی در

    دست دولت

  • ناشناس ارسالی در

    دلالان زود بفروشید تا ضرر نکردین به زور نگه داشتن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها