|
کدخبر: 134025

بازگشت قیمت سکه به مدار افزایشی

فعالان بازار با توجه به روند افزایشی نرخ دلار در دو روز اخیر، دیروز شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز بودند. اما آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۲۱ آبان چقدر بود؟

اقتصاد بازگشت قیمت سکه به مدار افزایشی

قیمت طلا گرمی ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز سه شنبه ۲۰ آبان با ۲۰۰ تومان کاهش، یک میلیون و ۲۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد.

در جریان معاملات روز سه‌شنبه، اونس طلا در بازارجهانی اندکی افزایش را نسبت به قیمت بسته شده روز دوشنبه ثبت کرد و به ۱۸۸۰ دلار رسید.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه تحت‌تاثیر خبر نتایج امیدبخش واکسن کووید-۱۹ و قوی شدن ارزش دلار، با بزرگ‌ترین ریزش قیمت در بیش از هفت سال اخیر روبه‌رو شد و حدود ۱۰۰ دلار سقوط کرد. بهای معاملات اونس طلا در بازار نیویورک ۹۷ دلار و ۳۰ سنت معادل حدود پنج درصد سقوط کرد و در ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت بسته شد که بزرگ‌ترین کاهش قیمت یکروزه به دلار از ژوئن سال ۲۰۱۳ تاکنون بود. بنابراین قیمت طلا همه رشد قیمتی که از زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا تحت‌تاثیر امیدواری به تصویب بسته محرک مالی بزرگ‌تر در این کشور پیدا کرده بود را از دست داد.

افزایش سکه به دنبال دلار

فعالان بازار با توجه به روند افزایشی نرخ دلار در دو روز اخیر، دیروز شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز بودند. قاعدتا بازار طلا و سکه متاثر از بازار ارز است و در روزهای آینده هم با افت و خیزهای دلار حرکت می‌کند.

اونس طلا در بازارهای جهانی که روز دوشنبه سقوط بی‌پیشینه‌ای را رقم زد، روز سه‌شنبه به مدار مثبت برگشت و نرخ دلار در داخل نیز افزایش چشمگیری را در مقایسه با روز‌های گذشته نشان داد.

بر این اساس در معاملات روز گذشته هر قطعه سکه تمام طرح جدید به قیمت ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد که افزایش ۱۰۰ هزار تومانی را نسبت به‌ روز قبل از آن نشان می‌داد. همچنین نیم‌سکه بهار آزادی ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی نیز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند.

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر