|
کدخبر: 133813

رقابت اخبار مثبت و منفی در بازار ارز

​بازار ارز دچار نوسانات شدیدی شده است. با اینکه بسیاری با انتخاب بایدن انتظار کاهش مداوم بازار ارز را داشتند، اما این اتفاق تنها به شکل مقطعی افتاد.

اقتصاد رقابت اخبار مثبت و منفی در بازار ارز

خیلی زود، پس از موج خبری بایدن، امواج منفی خبر بر فرکانس بازار ارز قرار گرفتند، از تحریم‌های جدید تا حاشیه‌سازی پیرامون بانک مرکزی. تا جایی که در روز گذشته بانک مرکزی در یک بیانیه کم سابقه موضع رسمی در خصوص اتفاقات بازار اتخاذ کرد. بیانیه دیروز عملا حاوی ۲ نکته مشخص بود، نخست اینکه بانک مرکزی هیچ کفی برای نرخ ارز در نظر نگرفته، و دوم اینکه، تمایلش به تداوم روند کاهشی را به هیچ وجه پنهان نکرده است.

با اینحال، نوسان روز گذشته، این هفته را به نوسانی‌ترین هفته دلار تبدیل کرد. ریسک خرید و فروش، اکنون به اوج خود رسیده و در چنین شرایطی، بازار ارز می‌تواند برای هر خرید و فروشی ترسناک‌تر از گذشته باشد. این هفته بازار نشان داد که می‌تواند ۳۰ هزار تومان و ۲۴ هزار تومان را در کمتر از ۳ روز ببینید.

فعلا وزن اخبار منفی در بازار ارز سنگین تر است. پس باید انتظار طول موج بالای قیمت را در روزهای باقیمانده هفته داشت. با اینحال، هر خبر مثبتی از سوی تیم سیاسی جدید امریکا هم می‌تواند برج قیمت دلار را دچار ریزش کند. انتخاب بایدن نشان داد که دلار دچار حباب شده است. برخی هم از گشایش‌ هایی از سوی دولت ترامپ نسبت به ایران خبر می‌دهند، اگر این خبر مورد تایید قرار گیرد، دلار راهی جز ورود به دره را نخواهد داشت.

باند قیمتی دلار

درهم فعلا مسیر صعودی دارد، در قیمت‌های فعلی درهم، دلار تهران می‌تواند ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شود. هدف‌های قیمتی دلار در بازار امروز ۲۷، ۹۰۰ تومان در وهله اول است. هدف دوم قیمت در ۲۸، ۴۰۰ تومان قرار دارد. اگر هدف دوم فتح شود دلار برای لمس دوباره کانال ۲۹ هزار تومان آماده خواهد شد. با این اوصاف، کف قیمت دلار امروز می‌تواند ۲۶، ۴۰۰ تومان باشد. شکست این کف به سمت پایین روند نزولی را تایید خواهد کرد.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر