|
کدخبر: 133680

تاثیر عجیب واکسن کرونا بر بورس و طلا

ساعت ۴.۳۰ بعداز ظهر خبری مبنی مبنی بر آزمایش موفق یک واکسن‌ کرونا در ترکیه منتشر شد بلافاصله اونس طلا ۷۰ دلار سقوط کرد و به کانال ۱۸۰۰ دلار برگشت.

اقتصاد تاثیر عجیب واکسن کرونا بر بورس و طلا

در نتیجه آزمایشات جدید بیمارستان آنکارا، دو واکسن‌های تازه برای کرونا با احتمال موفقیت ۹۰ درصدی ساخته شد. این واکسن‌های آزمایشی فیزر و بایونتک نامگذاری شده و گفته می‌شود قرار است پس از آزمایشات تکمیلی تا آخر نوامبر یعنی، کمتر از ۳ هفته دیگر جهت استفاده اضطراری تولید شود. شرکت فیزر اعلام کرد که احتمالاً نزدیک به ۵۰ میلیون دوز واکسن ضد کرونا در سال ۲۰۲۰ تولید شود و در سال ۲۰۲۱ نیز به ۱.۳ میلیارد دوز برسد.

سقوط آزاد طلا

این خبر باعث شد قیمت هر اونس طلا از ۱۹۶۰ دلار به کانال ۱۸۰۰ سقوط کند. قیمت طلا در حاضر به سطح ۱۸۹۱ دلار رسید که در مقایسه با قیمت بسته شده آخرین روز کاری ۵۹ دلار کاهش نشان می‌دهد. اما این قیمت در مقایسه با ساعت ۴.۳۰ بعدازظهر ۷۰ دلار سقوط کرد و افزایش ۱۰ دلاری نخستین روز کاری را نیز از دست داد. در مقابل در نتیجه این خبر، بازار بورس امریکا رو به افزایش است. ترامپ در واکنش به این خبر نوشت: بازار سهام صعود بزرگی کرده است، واکسن به زودی می‌آید. ٩٠ درصد تأثیرگذاری. چه خبر خوبی!

منبع: اقتصاد نیوز
  • تا ارسالی در

    ذرت کلمه ترکی

  • اسب ارسالی در

    خرهای بزرگ میزنند فقیر فقرا میمیرند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها