|
کدخبر: 132855

تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت جهانی طلا

تحلیلگر شرکت آی ان جی مارکتس اظهار کرد: در یک هفته گذشته عامل تاثیرگذار بر طلا از بسته محرک مالی آمریکا به دلار تغییر پیدا کرده است. زمانی که گرد و خاک انتخابات بخوابد، معاملات طلا دوباره تحت تاثیر سیاست مالی قرار خواهد گرفت.

اقتصاد تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت جهانی طلا

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی در واکنش به رشد قیمت دلار از ادامه روند افزایشی روز گذشته بازماند اما در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی در بیش از سه ماه گذشته قرار گرفت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۹۳۹ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت‌ ها روز پنج شنبه تحت تاثیر افت ارزش دلار ۲.۴ درصد صعود کرد و رشد هفتگی را به ۳.۲ درصد رساند.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۹۴۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

دلار در برابر ارزهای رقیب ۰.۲ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر کرد.

به گفته کایل رودا، تحلیلگر شرکت آی ان جی مارکتس، در یک هفته گذشته عامل تاثیرگذار بر طلا از بسته محرک مالی آمریکا به دلار تغییر پیدا کرده است. زمانی که گرد و خاک انتخابات بخوابد، معاملات طلا دوباره تحت تاثیر سیاست مالی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، جو بایدن، نامزد دموکرات به پیروزی در انتخابات نزدیک شده اما شمارش آرا در ایالت‌های کلیدی ادامه دارد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA گفت: به نظر می‌رسد نتیجه انتخابات آمریکا یک رئیس جمهور دموکرات و یک سنای جمهوریخواه است و وضعیت فعلی سیاست در این کشور را حفظ می‌کند و به بازارها اجازه می‌دهد به موضوع واقعی سال ۲۰۲۰ که تسهیل سیاست پولی بانک مرکزی است، متمرکز شوند. اما چشم انداز تقسیم شدن کنگره میان اعضای دو حزب و به اکثریت نرسیدن یکی از این دو گروه احتمال تصویب فوری بسته کمک مالی را ضعیف کرده و توجهات را معطوف به بانک مرکزی می‌کند که ممکن است برای پر کردن این شکاف اقدام کند.

نرخ‌های بهره نزدیک به صفر در بحبوحه تزریق کم سابقه نقدینگی به منظور تعدیل پیامدهای اقتصادی همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان، به رشد بیش از ۲۷ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون کمک کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و ۱۰ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری تغییر چندانی نداشت و در ۸۹۲ دلار و ۴۵ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش به ۲۳۹۲ دلار و ۶۵ سنت رسید.

 

منبع: ايسنا
  • ناشناس ارسالی در

    طلا و سکه به شدت ریزش میکنند وحشتناک ریز ش میکنند

  • مهدی ارسالی در

    قیمت طلا شدیداً نزولی میشه

ارسال نظر