|
کدخبر: 132270

قیمت دلار فردا چه می‌شود؟ (۹۹/۰۸/۱۴)

قیمت دلار در بازار آزاد طبق آخرین گزارش‌ها با صعودی شدن روند آن، وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است. آیا این روند در فردا یعنی چهارشنبه ۱۴ آبان ماه تغییر می‌کند؟

پیش از امروز یعنی ۱۳ آبان ماه سال ۹۹ قیمت دلار صرافی ملی به ۲۸ هزار و ۲۴۰ تومان افزایش و قیمت دلار نیمایی به ۲۵ هزار و ۷۸۲ تومان کاهش یافته بود. در بازار آزاد هم طبق آخرین گزارش‌ها با صعودی شدن روند نرخ این ارز، قیمت دلار وارد کانال ۲۹ هزار تومان شده است.

اما آیا این روند ممکن است در فردا تغییر کند؟

«بازار ارز هیچ وقت قابل پیش‎بینی نبوده و نیست چه برسد به الان که بعد از انتخابات هر لحظه ممکن است با یک اتفاق همه چیز در بازار تغییر کند» این جملاتی است که این روزها صرافان در پیش‌بینی بازار ارز می‌گویند. معامله‌گران دو دسته شده‌اند و نظرسنجی‌ها هر لحظه بازار را به یک سو می‌برد. عده‌ای که تصور دارند ترامپ برنده انتخابات امریکاست صعودی بودن را و عده‌ای دیگر که بایدن را برنده احتمالی می‌دانند نزولی بودن قیمت دلار را پیش‌بینی می‌کنند.

اما از سوی دیگر، جدای از انتخابات امریکا چه سیگنال‌های دیگر برای بازار ارز قابل مشاهده است؟

ادامه سیاست تزریق دلار توسط بانک مرکزی، کاهش قیمت دلار نیمایی، وعده ثبات در بازارها توسط رئیس‌جمهوری و پیش‌بینی نزولی شدن قیمت دلار توسط رئیس کل بانک مرکزی چهار سیگنال مهم ارزی برای بازار فردا است. با توجه به این که هنوز چهارشنبه نتایج انتخابات امریکا به صورت قطعی اعلام نشده احتمال اثرگذاری این عوامل شاید از عامل انتخابات امریکا بیشتر باشد که آن وقت احتمالا روند هیجانی صعودی مثل دوشنبه احتمالا در این بازار اتفاق نخواهد افتاد. آیا بازار ارز طبق انتظار عمل می‌کند و یک روز با ثبات احتمالی و شاید هم اندکی ارزانی را تجربه می‌کند؟

 

منبع: تجارت نیوز
  • ناشناس ارسالی در

    امريكا هيج غلطي نمي كند

ارسال نظر