|
کدخبر: 132267

قیمت ارز ربطی به پیروزی ترامپ و بایدن ندارد

یک اقتصاددان با اشاره به اینکه پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات تاثیر مهمی بر اقتصاد ایران و قیمت ارز ندارد تاکید کرد قیمت ارز در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد.

اقتصاد قیمت ارز ربطی به پیروزی ترامپ و بایدن ندارد

حسین راغفر با اشاره به نمایان بودن این رویه‌ی عمدی که اقتصاد ایران به شدت نسبت به تحریم‌ها حساس است، گفت: عده‌ای می‌خواهند فشار غرب را بر اقتصاد ایران برجسته تر کنند و نشان دهند کشورمان شکننده است.

این اقتصاددان اصلاح طلب شکنندگی اقتصاد کشور را مربوط به سیاست‌های داخلی دانست و تصریح کرد: اگر سیاست‌های داخلی مناسب باشند، اثر تحریم‌ ها به شدت تقلیل می‌یابد و اثر بخشی آن نیز کاهش خواهد یافت و دیگران نیز به فکر تغییر روش برخورد با ایران خواهند افتاد.

راغفر ادامه داد: ما باید بدانیم چه کسانی صاحب چه منافعی هستند. عده‌ای می‌خواهند ترامپ پیروز میدان باشند چون منافع گروهی و طبقاتی آنان توسط این مسئله تامین می‌شود. این عده می‌خواهند سایه هراس را بر اقتصاد ایران حاکم کنند و منفعت ببرند.

وی افزود: گروهی نیز تصور دارند اگر رقیب ترامپ روی کار‌اید قیمت ارز به زودی کاهش پیدا می‌کند در حالی که قیمت ارز در داخل تعیین می‌شود و هیچ ربطی به مسائل خارجی ندارد.

راغفر ادامه داد: اگر دولت می‌خواست می‌توانست از ساز و کارهای دیگر منابع ارزی خود را تامین کند که مهم‌ترین آن نیز مالیات است.

این اقتصاددان گفت: نظام مالیاتی ما عقب مانده است چراکه عده‌ای در مالیات نپرداختن منفعت می‌برند.

راغفر گفت: دولت باید بخش خصوصی را فعال کند. از طرفی رابطه امریکا با ایران توسط منافع تامین نمی‌شود؛ بلکه منافع دولت اسرائیل تامین‌کننده این مسئله است و موضع هر دو رقیب انتخاباتی در امریکا، یکسان است.

وی ادامه داد: این دو نفر موضع گیری‌هایی خصمانه دارند و شاید اگر اقتصاد ایران تا حدی از فضای رقابتی نشأت بگیرد، حضور بایدن بر سر کار، این روزنه‌ها را خواهد بست.

 

منبع: خبر آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    حالا که به انتخابات آمریکا رسیدیم فرقی نمیکنه بایدن یا ترامپ مگه همین ترامپ نبود برجام را پاره کرد وشروع به تحریم کرد وموجب افزایش ارز شد چه زود یادتون رفتش
    عجبا

  • علی ارسالی در

    قیمت ارز خیلی هم به انتخابات آمریکاربط د ارد اگه ربطی ندارد چراتاالان میگفتین تحر یم باعث قیمت ارز وکالاهااست پس معتوم شد خودمسئولین ایران باعث این اوضاع تورم هست ن وبراشون کلی سودداشته.مردمو چی حساب کرد ین تاالان بهونه انتخابات امریکا داشتید ح الا که نزدیک انتخابات است بازمیخواین سرم ردم بیچاره رومثل همیشه کلاه بزارین نه دی گه مردم خسته شدن وباید این اوضاع تموم بش ه نفس مردموبریدین هنوزم میخواید به بی مس ئولیتی تون ادامه بدید مردم دیگه هیچ اطمی نانی به مسئولین ندارن پس باید کاری انجام بشه تا مردم اززیر این فشار خوردکننده بی رون بیان.همین وبس

  • شهلا ارسالی در

    دقیقا قیمت ارز به مسئولین ربط داره چون ج یب خودشون وبچه هاشون از اون پر میشه دلار ارزون کفاف ریخت وپاش هاشون رو نمیده

ارسال نظر