|
کدخبر: 128902

قیمت طلا دوباره بالا می‌رود؟

قیمت هر اونس طلا در پایان ساعات کاری بازار‌های جهانی ۰.۴ درصد افزایش داشت و دوباره به کانال ۱۹۰۰ برگشت.

با بسته شدن بازار‌ها، قیمت اونس جهانی طلا با ۸ دلار افزایش به ۱۹۰۹ دلار رسید. بالاترین قیمت لحظه‌ای دیروز ۱۹۰۹ دلار و پایین‌ترین آن ۱۸۸۹ دلار بود. تحلیل‌های فنی برای روز آینده توصیه به خرید و قویاً توصیه به خرید را نشان می‌دهند. این توصیه‌ها در حالی است که به گفته تحلیل‌گران بنظر نمی‌رسد که تا تصویب محرک‌های مالی و روشن شدن وضعیت انتخابات که ۳ نوامبر یا ۱۳ آبان برگزار می‌شود، قیمت طلا افزایش یا کاهشی چندان داشته باشد و در محدوده کنونی در نوسان باشد.

از نگاه برخی معامله گران بازار طلا تا میانه پاییز صبر می‌کند تا حداقل سرنوشتی یکی از عدم قطعیت‌های پیش رو تصویب شود. از نگاه معامله گران برای بازار طلا محرک‌های مالی می‌تواند خبر مهمی باشد زیرا با افزایش نرخ تورم اونس طلا به عنوان یک پناهگاه اهمیت بیشتری می‌یابد و می‌تواند قیمت طلا را بالاتر ببرد. خوش بین‌ها امیدوارند پس از تعیین تکلیف انتخابات امریکا بازار طلا دوباره رونق پیدا کند به طوری که در ابتدای زمستان به مرز دو هزار دلار نزدیک شود. اما بد بین‌ها می‌گویند سرعت احیای اقتصاد از انتظارات بالاتر است و با رونق اقتصاد طلا سوخت چندانی برای صعود ندارد.

البته این گروه هم اعتقاد دارد در میان مدت و با وجود کرونا طلا کماکان پناهگاه سرمایه‌ها به حساب می‌آید. در روزهای اخیر دو میلیاردر مطرح جهان که تا کنون وارد بازار طلا نشده بودند از سرمایه‌گذاری خود در این بازار خبر داده‌اند. دلیل چنین سرمایه‌گذاری بدبینی به آینده عنوان شده است.

 

منبع: اقتصاد نیوز
  • علی ارسالی در

    من نمیگم حرف منو باور کنید ولی هرچه میتو انید تاریخ را مطالعه کنید بخصوص تاریخ اق وام و ملل مختلف جهان را در اعصار مختلف ، اونموقع میبینید که اینها همه علائم انقر اض یا ملت است . متاسفانه .!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها