|
کدخبر: 128710

تغییر در نحوه پرداخت سود سهام عدالت

روند پرداخت سود سهام عدالت به مشمولان این سهام بعد از آزادسازی آن تغییر کرده و افرادی که روش مستقیم و غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، به دو طریق مختلف سود را دریافت خواهند کرد.

اقتصاد تغییر در نحوه پرداخت سود سهام عدالت

استارت سهام عدالت در سال ۱۳۸۵ زده شد و فرایند ثبت نام آن تا سال ۱۳۸۸ طول کشید. بر این اساس تا کنون به مشمولین طی سه دوره سود پرداخت شده است. در این راستا به ازای یک میلیون تومان سهم برای هر فرد در سال١٣٩٥ مبلغ ۱۵۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۶ مبلغ ۱۷۵ هزار تومان و در سال ۱۳۹۷ مبلغ ۲۰۵ هزار تومان سود پرداخت شد. به طور کلی مجموع سودی که تاکنون برای تمامی صاحبان سهام عدالت پرداخت شده بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

طبق قانون، سود سال ۱۳۹۸ هم باید در سال جاری پرداخت شود و شرکتها تا هشت ماه بعد از برگزاری مجامع فرصت دارند سود را پرداخت کنند.

این مباحث درحالی مطرح می شود که امسال به دلیل اجرای طرح آزادسازی سهام عدالت، نحوه پرداخت سود تغییر کرده است. درواقع سود سهام عدالت به حساب شخصی مشمولانی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند، واریز می شود و سود افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کرده اند به حساب شرکت های سرمایه گذاری استانی واریز خواهد شد.

هرچند هنوز مبلغ سود مشخص نیست اما افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده اند باید به این نکته توجه داشته باشند که میزان سود دریافتی آن ها یکسان نخواهد بود، زیرا ممکن از برخی مشمولان تا ٣٠ درصد سهام خود را فروخته باشند و بنابراین هر فرد بر اساس پرتفویی که دارد سود دریافت خواهد کرد.

منبع: ايسنا
  • آرمان پارسائی ارسالی در

    پس سود افرادی که بعد از ازادسازی شماره ش با رو اعلام کردند چی کسانی که تاکنون سود خودشون رو نگرفته بودن.
    چرا الکی گ فتن یکماه بعد از ثبت شماره شبا سودتون رو واریز میکنیم اما الان پنج ماهه که پرداخ ت نشده و به سجام هم که زنگ میزنیم میگه ف علا صبر کنید اطلاعیه میدیم خوب شما که نم یخواستین حالاحالاها بدین میگفتین تا مردم روی این پول حساب باز نکنن من خودم به دو نفر قول یکماهه دادم و ابروم رفت لطفا مسئ ولین گرامی توجه داشته باشید که مرپم برای حرفشون ارزش قائل هستند و مثل شما روی هو ا حرف نمیزنند پس لطف کنید که زمان خاصی ر و به ما ندین تا ما اینجوری مثل مسئولامون بی اعتبار نشیم، تا یکماهه دیگه هم از تا ریخ روزی که شبای بانکی رو ثبت کردیم شش م اه میگذره و دوباره راکد میشه چون ما که م ثل شما پولدار نیستیم که با حسابمون کار ک نیم، پول سود سهام عدالت مردم که توی حساب تون داره سود میگیره رو لطفا به مردم مستض عف بدین و حقشون و داراییشون رو واریز کنی د

ارسال نظر