|
کدخبر: 126259

راهکارهای نوین در پرداخت مبادلات مالی

امروزه پرداخت‌های الکترونیک جز ملزومات در فضای کسب و کار و خدمات است از این رو راهکارهای نوینی نیز از سوی برخی شرکت‌های ارائه هنده این‌ گونه خدمات ارائه می‌شود.

پرداخت هزینه ی اپلیکیشن فی (Application Fee) در ایران

اپلیکیشن-01

به طور معمول برخی از دانشگاه‌های خارجی برای بررسی پرونده‌ها و پذیرش آنها مبلغی را به عنوان هزینه ی درخواست یا اپلیکیشن فی از دانشجویان دریافت می‌کنند. در اصل پس از پر کردن فرم درخواست باید این مبلغ پرداخت شود. این مبالغ در هر دانشگاه تعرفه خاص خود را دارد و به دو صورت قابل بازگشت و غیر قابل بازگشت تعریف شده‌اند. بدین صورت که اگر پرونده ی شما بررسی شد و نهایتا پذیرش نگرفتید مبلغ به شما عودت داده نمی‌شود. دانشگاه‌های تحصیلات رایگان یا بورسیه نیز شامل این هزینه ی اپلیکیشن فی خواهد شد. در این مقاله به روش‌های پرداخت هزینه ی اپلیکیشن فی در ایران خواهیم پرداخت.

مراحل پرداخت اپلیکیشن فی دانشگاه

  •  ورود به وبسایت دانشگاه مورد نظر
  • ایجاد حساب کاربری
  •  تکمیل اطلاعات فردی و دانشگاهی
  • آپلود مدارک لازم
  • پرداخت هزینه اپلیکیش فی

پرداخت از طریق شرکت‌های واسط

اپلیکیشن-02

در ایران درحال‌حاضر به دلیل تحریم‌ها دسترسی به شبکه ی مالی جهانی و کارت‌های اعتباری وجود ندارد. بدیهی است که دانشجویان ایرانی برای پرداخت این هزینه‌ها به مشکلاتی بر می‌خورند. یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌های پرداخت ارزی استفاده از خدمات شرکت‌های واسط مانند ایرانیکارت است. شما می‌توانید با ثبت نام در این سایت و پرداخت هزینه به صورت ریالی، درخواست خود را ثبت نمایید. شما می‌توانید پرداخت‌های زیر را از طریق ایرانیکرات انجام دهید.

  • پرداخت هزینه ی تعیین وقت سفارت
  • ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی زبان
  • پرداخت هزینه ی چاپ مقالات
  •  پرداخت اپلیکیش فی از طریق کارت‌های اعتباری
  • پرداخت با کارت‌های اعتباری

روش اصلی که از طریق آن می‌توان هزینه ی اپلیکیشن فی را پرداخت نمود استفاده از کارت‌های اعتباری است. این کارت‌ها در بسیاری از کشورها پذیرفته هستند و به شبکه ی مالی جهانی متصل است. ویزا کارت و مستر کارت جز این کارت‌های اعتباری هستند.

ویزا کارت و مستر کارت هر دو کارت هایی شبیه کارت‌های بانکی ایرانی هستند که از طریق آنها می‌توان خرید اینترنتی، پرداخت از طریق دستگاه پوز و پول گرفتن از ATM‌ها را انجام داد. این کارت‌ها برای بهبود سرعت روند مبادلات مالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و درحال‌حاضردر ایران دسترسی به آنها امکان‌پذیر نیست، چنانچه دارای این کارت‌ها هستید می‌توانید از طریق ایرانیکارت درخواست شارژ حساب خود را ثبت نمایید.

پرداخت با حساب پی پال

اپلیکیشن-03

پی پال یک کیف پول الکترونیکی است که از طریق آن می‌توان مبالغ را انتقال داد و یا خرید‌های اینترنتی را تکمیل کرد. کیف پول‌های الکترونیکی زیادی وجود دارند اما پی پال اعتبار بیشتری از دیگر کیف پول‌ها دارد و سایتهای بیشتری این نوع پرداخت را می‌پذیرند. برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی می‌توانید از پی پال استفاده کنید. تنها مورد این است که این کمپانی امریکایی است و درحال‌حاضر به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهد. برای ساخت اکانت پی پال یک ایمیل نیاز است اما وریفای کردن آن کمی مشکل است. شما می‌توانید افتتاح حساب پی پال و شارژ آن را به کمک ایرانیکارت انجام دهید اما باید در نظر داشته باشید که هنگام استفاده از این حساب از IP ثابت خارجی باید استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله با روش‌های پرداخت هزینه ی اپلیکیشن فی دانشگاه‌ها آشنا شدید. در ایران تحصیل در کانادا، انگلیس، استرالیا، فرانسه و ایتالیا درخواست‌های بیشتری دارد. تمامی دانشگاه‌ها هزینه ی اپلیکیشن فی دریافت نمی‌کنند. پس از تکمیل اطلاعات در سایت دانشگاه، فرم پرداخت برای شما فعال خواهد شد و شما از هزینه ی آن باخبر خواهید شد. برخی از این سایت‌ها پرداخت با پی پال را نمی‌پذیرند بنابراین پیش از افتتاح حساب حتما از روش‌های پرداختی اطمینان حاصل کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها