|
کدخبر: 126190

روستائیان برای کارآفرینی تسهیلات می‌گیرند

سخنگوی دولت گفت: حدود هزار میلیارد تومان از ذخیره صندوق کارآفرینی امید به روستاهای سراسر کشور اختصاص داده شده است، که تاکنون ۳۰۰ روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

اقتصاد روستائیان برای کارآفرینی تسهیلات می‌گیرند

علی ربیعی در آئین افتتاح و بهره‌برداری از مجموعه رستوران‌های ونوس دریا نوشهر که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد با اشاره به اینکه متکی بودن اشتغال در استان مازندران بر بخش خدمات موجب آسیب جدی در زمان شیوع کرونا شد، اظهارکرد: مازندران علاوه بر صنعت، مشاغل بسیار خوبی در بخش کشاورزی دارد اما عمده شغل‌ها در بخش خدمات گردشگری و رستوران‌داری بوده است.

وی با ابراز امیدوار از اینکه با کنترل بیشتر کرونا روز به روز کسب و کارها رونق گیرد، افزود: در خصوص کرونا پیش‌بینی شد که بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ شغل آسیب جدی دیدند و در این میان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ریزش نیرو اتفاق افتاد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در صورتی که در دو بخش سلامت و کار مدیریت نمی‌شد بیش از ۳ میلیون ریزش شغل در صنایع اولیه اتفاق می‌افتاد و ممکن بود در صنایع دیگر نیز ادامه پیدا کند.

ربیعی ادامه داد: یکی از دشواری‌های سیاست‌گذاری‌های دولت در این دوران ایجاد یک نقطه مطلوب در دو منحنی سلامت و حفاظت از جان در مقابل بیماری و معیشت بود.

وی با بیان اینکه درحال‌حاضر با سیاست‌گذاری‌های صورت گرفته و پرداخت تسهیلات و به تأخیر انداختن بازپرداختی‌ها یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل تثبیت شدند، یادآور شد: نگرانی ما برای یک و نیم میلیون نفر از افرادی بودکه در ریزش قرارگرفتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از محل برداشت پول از صندوق توسعه ملی که در راستای سلامت و بیمه بیکاری صورت گرفته تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.

ربیعی گفت: سیاست دولت در نیمه دوم امسال و در نیمه اول سال ۱۴۰۰ برگشت به کار افراد تحت پوشش بیمه بیکاری است.

سخنگوی دولت، موضوع روستای بدون بیکار را در مازندران را یکی از مباحث بسیار مهمی برشمرد و یادآورشد: این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت و با نمونه گیری از این روستا در ممازندران امروز شاهد آن هستیم که چند روستای بدون بیکار و نیز "یک تولید و یک روستا" مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حدود هزار میلیارد تومان از ذخیره صندوق کارآفرینی امید به روستاهای سراسر کشور اختصاص داده شده است، تصریح کرد: تاکنون ۳۰۰ روستا تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

 

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها