|
کدخبر: 123193

تا پایان مهر لاستیک نخرید؛ ارزانی در راه است

یک مقام مسئول با تشریح وضعیت تولید و توزیع لاستیک در کشور و علل نابسامانی موجود در بازار این کالا اظهار کرد: با ثبت تولید میزان لاستیک در سامانه جامع تجارت تا پایان مهرماه امسال حاشیه و تفاوت قیمت لاستیک در بازار برطرف می‌شود.

اقتصاد تا پایان مهر لاستیک نخرید؛ ارزانی در راه است

گرانی لاستیک از حدود ۳ ماه پیش استارت خورده و کماکان نیز این گرانی در بازار ادامه دارد. این درحالیست که تولید لاستیک کشور تقریبا پوشش دهنده نیاز داخلی است و موضوعی که موجب گرانی تایر شده است، نبود ارتباط مناسب بین تولیدکنندگان و بازار و سوء استفاده دلالان از نواقص این زنجیره است.

البته خروج لاستیک و مواد اولیه تولید آن از شمول ارز دولتی نیز موجب افزایش قیمت تمام شده تایر شده و برای جبران افزایش قیمت تمام شده به کارخانجات تولیدکننده مجوز افزایش قیمت داده شده است اما قیمت ها در بازار بسیار بیشتر از قیمت مصوب است.

در تازه ترین تحول، یک مقام مسئول دولتی از اصلاح زنجیره تولید و توزیع لاستیک خبر داده و گفته است: از اولین حلقه تا انتهای زنجیره تولید و توزیع‌لاستیک باید شفاف شود و بر این اساس سامانه جامع تجارت را برای ثبت تولید انواع لاستیک ایجاد کردیم.

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت اظهار کرد: بر اساس تصویب ستاد تنظیم بازار از ابتدای مرداد امسال لاستیک سواری باید در سامانه جامع تجارت، نظام‌مند ثبت شود.

بنا به اعلام واحد مرکزی خبر صدا و سیما حمید محله ای گفت: ثبت در سامانه باید روزانه انجام شود، زیرا در غیر این صورت، نظارت بر توزیع آن امکان پذیر نیست.

متقاضیان درخواست لاستیک را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند

معاون دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت علت گرانی و اختلاف قیمت لاستیک‌های دولتی با بازار آزاد را دقیق اجرا نشدن در سامانه جامع تجارت دانست و افزود: زمانی که در سامانه، لاستیکی وجود ندارد مردم از کجا باید آنرا تهیه کنند.

وی که در گفتگوی ویژه خبر شبکه ۲ سخن می گفت، تصریح کرد: با ثبت تولید تایر در سامانه جامع تجارت تا پایان مهر حاشیه و تفاوت قیمت تایر در بازار برطرف می‌شود.

محله‌ای خاطرنشان کرد: متقاضیان با مراجعه به سامانه جامع تجارت اطلاعات شخصی و خودروی خود را وارد کنند و پس از راستی آزمایی درباره وجود خودرو و فعال بودن آن، پیامک اهلیت سنجی برای آن‌ها ارسال می‌شود.

وی گفت: متقاضی درخواست خود را در سامانه ارائه می‌کند و سالی یک جفت‌لاستیک تحویل می‌گیرد.

منبع: خودرو بانک
  • ف ارسالی در

    یه لاستیک میخایم بخریما
    هفت خان رستم باید بگذرونیم!
    این یارانه لاستیک برا اونایی که ماشین ندارن میره تو جیب کی؟

  • علی ارسالی در

    شما چه تضمینی میدید گران نشه اگه شد یخیه چه کسی رو بگیریم.حتی اگه توافق هم بکنیم اون موقه دلار 4200 حدف میشه ودلار 20 تو منی جاشو میگیره وقیمت هم همی طوری میمونه . حالا کو تا اون روز .من خودم احتمال مید م که ترامپ در میاد. وتا اخر سال قیمت دلا ر تا40 تومن هم میرسه پس .هرکس هرچیو الان خرید برده.

  • میلاد ارسالی در

    این همه گرانی تا کجا میخاهد برود آخر

  • ناشناس ارسالی در

    یک جوان چه گونه میتواند یک خودرو بخرد چه گونه می‌تواند تشکیل خانواده بدهد چه قدر امار طلاق بالا رفته بخاطر گرانی چه قدر جوان بی گناه داخل زندان ها هستن

  • ناشناس ارسالی در

    سر هر چیز توی این مملکت باید بدبختی بکشیم یکماه ه دنبال لاستیک بودم با هزار بدبختی خیابان شوش سر ری جنب بانک صادرات لاستیک دولتی بارز پیدا کردم هر کی میخواد از سایت شماره شو دراره با مدرک سند ماشین وکارت وکارت ملی بره بخره

  • لاستیکدجلو پراید ارسالی در

    سلام لاستیک سیمش در اومده می فهمید سیمش. به لاستیک بگیم تا یکماه تموم نشو میخاد اوضاع خوب بشه .روزی ۷۰ کیلومتر مسافت طی میکنم برای رفتن به سر کار .لاستیک پراید

  • ناشناس ارسالی در

    تا وقتی ما مردم فهیمی هستیم این نمایشها ادامه داره خواهد بود.

  • علی ارسالی در

    جناب نویسنده اش به همین خیال باش

  • مصطفی ارسالی در

    دارن مردم نگه میدارن تادوباره گرون کنن بعددوبله سوبله بندازن میگن ۵۵درصددردومرحله تیرومردادگرون کردیم کم بودلاستیکی که همه مواداولیه روخودایران تولیدمیکنه بندمیکنن به ارزودلارالان هم میخوان ۴۵درصدتاسه نشه مسئولین رازی نشن رومیخوانسرراست کنن هیچ کس هم به هیچ جانمیتونه شکایت کنه چون خرتوخرترین قانون درجهان روماداریم خودشون میبرن میدوزن میدن ماهم هیچ حقی نداریم قانون قانون خردرچمن زاراست هست هرکی الان میتونه بخره که دورروزدیگه چندین برابرمیخوادبخره

  • ناشناس ارسالی در

    تواین مملکت هیچ چیزارزون نمیشه،حتی توخوا بم نمیبینی،خاک برسراین مسئولین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها