|
کدخبر: 122869

پیش بینی شگفت انگیز از بورس فردا (۹۹/۰۶/۲۶)

کارشناس بازار سرمایه، گفت: اگر همه نهادها با بانک مرکزی همسو شوند، در نهایت در سال‌های آینده حداقل شاهد رشدها و نزول‌های غیرمنطقی در بازار سرمایه نخواهیم بود.

اقتصاد پیش بینی شگفت انگیز از بورس فردا (۹۹/۰۶/۲۶)

امروز مورخه ۲۵ شهریور ماه ۱۳۹۹ بازار سرمایه پس از مدت‌ها روی خوش خود را به سهامداران نشان داد و شاخص کل توانست رشد خوبی را تجربه کند.

شاخص کل در نهایت توانست امروز با افزایش ۵۹۶۶۸ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۶۶۷ هزار و ۲۵۶ واحدی قرار بگیرد. همچنین امروز در یک میلیون و ۳۲۴ هزار نوبت معاملاتی، ۹ هزار و ۲۲۶ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۰۷ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

حالا پرسش این است که فردا مورخه ۲۶ شهریور ماه ۹۹ بورس چه خواهد شد؟

علی حیدری از کارشناسان بازار سرمایه، گفت: علیرغم تمام آشفتگی هایی که در وضعیت اقتصادی وجود دارد و دولت ریل‌گذاری اقتصاد کلان مناسبی را انجام نداده است، اما در این میان سیاست‌های پولی بانک مرکزی هر چند کُند ولی قابل توجه بوده است. از روز گذشته بانک مرکزی سیاست‌های انضباطی خوبی را به کار بسته است و در نهایت این سیاست‌ها به تک نرخی کردن دلار منتج و جلوی بسیاری از رانت‌ها را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این نظم و انضباط به زودی به کمک بازار سرمایه هم خواهد آمد که از امروز عواقب این تصمیمات را به خوبی شاهد بودیم.

حیدری افزود: اگر همه نهادها با بانک مرکزی همسو شوند، در نهایت در سال‌های آینده حداقل شاهد رشدها و نزول‌های غیرمنطقی در بازار سرمایه نخواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه، گفت: از سوی دیگر قیمت دلار در ایران یک شاخص است. هنگامی که این شاخص شروع به رشد می‌کند پیش‌بینی می‌شود که این رشد در قیمت باقی موارد از جمله قیمت سهام خود را نشان دهد. این رشد قیمت دلار، خود را در صورت‌های مالی نشان خواهد داد و قیمت سهام شرکت‌های صادرات محور در یک فرآیند شش ماهه تا شب عید روند صعودی خواهند داشت و به همین ترتیب این مسئله بر روی قیمت سهام سایر شرکت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

حیدری با اشاره به ایجاد جو خوش بینانه در بازار، گفت: من فکر می‌کنم فردا نیز یک تعادل نسبی را در بازار شاهد خواهیم بود و نمی‌توان هنوز روند را مثبت و صعودی ارزیابی کرد.

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها