|
کدخبر: 120838

افتتاح ۱۴ طرح برقی با حضور اردکانیان در یزد

وزیر نیرو در نوزدهمین هفته از پویش # هرهفته- الف- ب- ایران، ۱۴ طرح صنعت برق استان یزد را در سفر به این استان افتتاح و بهره‌برداری کرد.

اقتصاد افتتاح ۱۴ طرح برقی با حضور اردکانیان در یزد

رضا اردکانیان امروز (دوشنبه) در سفر به یزد و همزمان با نوزدهمین هفته از پویش # هرهفته- الف- ب- ایران، تعداد ۱۴ طرح‌ صنعت برق استان یزد را با مجموع سرمایه‌گذاری ۳۰۳ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار داد.

این طرح‌ها شامل پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلوولت خضرآباد در شهرستان اشکذر و پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سرو در شهرستان اردکان با مجموع سرمایه‌گذاری ۵۲.۱ میلیارد تومان است که از محل منابع داخلی، بودجه عمومی و بخش خصوصی ایجاد شده است.

همچنین توسعه دو بی‌خط ۶۳ در پست امام‌زاده و تکمیل دو بی‌‌ورودی موجود با سرمایه‌گذاری ۶.۳۷ میلیارد تومان و خط ۶۳ کیلوولت سرو- امامزاده، خط ۶۳ دومداره تغذیه پست سریزد و پست ۶۳ به ۲۰ سیار مربوطه و خطوط ۶۳ کیلوولت اتصال به پست مهرگان با اعتبار ۲۴.۵ میلیارد تومان و با هدف تغذیه ایستگاه امامزاده، کاهش تلفات شبکه، تغذیه پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت سریزد، تغذیه ایستگاه یزد مهر، تامین برق متقاضیان جدید و افزایش پایداری شبکه برق شهرستان مهریز اجرایی شد.

در سفر وزیر نیرو به استان یزد همچنین نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی دیوان (چاهک) و نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی شمس (نیر) و با هدف کاهش تلفات شبکه، جبران افت ولتاژ در نقطه انتهای شبکه، با مجموع تولید سالانه ۳۱.۲ میلیون کیلووات انرژی پاک، صرفه جویی سالانه ۸.۷۷ میلیون متر مکعب سوخت فسیلی، کاهش انتشار گازهای آلاینده به میزان ۲۱.۵ هزار تن در سال و صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۶.۹۸ میلیون لیتر در سال به بهره‌برداری رسید.

افتتاح فیبر نوری یزد ۱- مهرگان به طول ۳۰ کیلومتر روی خط ۴۰۰ یزد ۱- نخلستان با اعتبار ۱.۱ میلیارد تومان، توسعه دو بی‌خط ۶۳ در پست ۴۰۰ سرو برای اتصال به پست امامزاده با اعتبار ۶.۱ میلیارد تومان، نیروگاه مقیاس کوچک طراح بهینه کیان با ظرفیت ۸ مگاوات و نیروگاه مقیاس کوچک تدبیر نیرو با تولید ۶ مگاوات نیز از دیگر طرح‌های مورد بهره‌برداری در سفر وزیر نیرو به استان یزد بود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر