|
کدخبر: 120736

منتظر ریزش شدید دلار باشید!

کارشناس ارشد ارزی بانک «آی جی» معتقد است ارزش دلار تا سال آینده کاهش شدیدی خواهد داشت.

اقتصاد منتظر ریزش شدید دلار باشید!

دلار در ماه‌های اخیر با کاهش تمایل معامله گران برای خرید آن مواجه شده و بخش زیادی از ارزش خود را از دست داده است تا جایی که ارزش دلار در برابر همتایان مهمش به طور متوسط ۱۱ درصد نسبت به قله سال قبل کاهش داشته است. اولف لیندهال- کارشناس ارشد ارزی در بانک «آی جی» معتقد است که روند ریزش دلار در ماه‌های پیش رو نیز ادامه خواهد داشت تا جایی که احتمالا ارزش آن حدود ۳۶ درصد در برابر دیگر ارزها کاهش خواهد یافت.

لیندهال با بیان اینکه ریزش‌های اخیر، پیش درآمدی بر یک روند طولانی خواهد بود، افزود: رفتار صندوق‌های پوشش ریسک نشان می‌دهد که اعتماد آنها نسبت به دلار کمتر شده است. در روزهای اخیر از شتاب ریزش دلار کاسته شده است اما با توجه به شاخص‌های کلان اقتصاد امریکا نظیر رشد پایه پولی، کسری بودجه و پیامدهای کرونا روی رشد اقتصاد، مسیر روشنی پیش روی دلار نخواهد بود.

لیندهال با اشاره به پیش‌بینی بانک «گلدمن ساکس»برای رسیدن هر یورو به ۱.۳۰ دلار تا سال ۲۰۲۳ نیز افزود: نرخ بهره پایین در کنار تزریق نقدینگی سنگین دو عاملی هستند که فشار زیادی را متوجه دلار خواهند ساخت.

جرون بلوکلند- مدیر سبد دارایی در صندوق سرمایه‌گذاری «روبکو» نیز گفت: رشد اقتصادی در کشورهای رقیب دلار از رشد اقتصادی امریکا بهتر خواهد بود و به‌تدریج، این مسئله دلار را در لاک دفاعی فرو خواهد برد. این ریزش تاثیرات زیادی روی بازارهای مالی خواهد داشت. در امریکا نیز صادرکنندگان از این وضعیت منتفع خواهند شد.

با این حال ریک رایدر- کارشناس ارشد سرمایه‌گذاری در موسسه سرمایه‌گذاری بلک راک معتقد است دلار در هفته‌های پیش رو روندی نزولی خواهد داشت اما صحبت از ریزش سنگین دلار در برابر دیگر ارزها خیلی واقع گرایانه نیست چرا که دلار هنوز از موقعیت بسیار نیرومندی در بین ارزهای جهانی و نظام مالی برخوردار است.

 

منبع: ایسنا
  • رئوف ارسالی در

    وضع اقتصاد چگونه است؟ بديل عدم شناخت و ع دم علم در ايران و دخالت نهاد ها و بردن س هم خود بدون رشد اقتصاد بوده لذا مطمئن با شيم درست عكس اين موضع پيش مياد اگر برجام نبود الان دلار صد هزار تومان بود . بازم يك پشنهاد خوبهميشه عكس عمل كنيد برديد

  • یاحسین ارسالی در

    ما والا چیزی تو این مملکت ندیدیم ارزون ب شه بعید میدونم دلار تا یکسال آینده زیر چ هل تومن باشه با این روند،دیدید که وقتی د لار پایین اومد اندکی طلا و خودرو و مسکن تغییری نکرد هرچند همه فروشندن،اما دلارم برگرده به ده تومن پارسال قیمت ها رو خود مردم نمیذارن برگرده چون دوست دارند اموال شان زیاد بشه به وضع مملکت فکر نخواهند کر د بنظرم رشد دلار چند ماه آینده زیر چهل ت ومن نیست باتشکر

  • ناشناس ارسالی در

    ازاین حرف ها زیاد زده شده چطوربرای کشورم ا میریزدو قیمت ها بالا می رود

  • ناشناس ارسالی در

    مسوولین ما مطمئن باشید که هیچ وقت به نفع مردم ایران کارنخواهند کرد.و به جهت اینک ه خودشان مبالغ بالایی دلار و ارزهای دیگر به جهت سودجویی نگه می دارند و کلی ملک و خودرو احتکار کرده اند ،پس کاری نمی کنند که بازارها به نفع اکثریت باشه .به همین جهت است که کشور ما با تمام دنیا فرق اساس ی دارد
    امیدوارم که خدا به داد این ملت مظلوم برسه.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها