|
کدخبر: 120472 سجاد صفری

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در گفت‌وگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

سهم بزرگ صنایع کوچک در تولید و اشتغال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر، گفت: چند واحد تولیدی در هفته دولت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر به بهره‌برداری رسیده است و طبق برنامه هایی که مدنظر داریم در نیمسال دوم ۹۹چند واحد دیگر اعم از واحدهای راکد و جدید به چرخه تولید وارد می‌شوند.

اقتصاد سهم بزرگ صنایع کوچک در تولید و اشتغال

در سال جهش تولید قرار داریم و شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور برای تحقق شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است وظایف سنگینی بر دوش دارند. برای در جریان قرار گرفتن از آخرین وضعیت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان به گفت‌وگو پرداخته‌ایم که مشروح آن به شرح ذیل است:

مهدی صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز در پاسخ به این پرسش که چه تعداد شهرک و نواحی صنعتی در استان بوشهر فعالیت دارند و چه تعداد نیروی انسانی در واحدهای تولیدی آنها مشغول به کار هستند، اظهارکرد: تعداد ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان بوشهر فعالیت دارند که در مجموع حدود ۴۰۵ واحد تولیدی در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بهره‌برداری رسیده‌اند و به فعالیت مشغول هستند.

وی افزود: واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با ظرفیت‌های مختلف به کار مشغول هستند و تعداد ۵ هزار نفر در واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به کار مشغول هستند.

مهدی-صفوی

کرونا بی‌تاثیر بر واحدهای تولیدی بوشهر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که شیوع بیماری کرونا در کشور تا چه حد بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر تاثیر گذاشت، گفت: با شیوع بیماری کرونا در کشور با اعلام نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی وزارت بهداشت و همچنین اعلام دستور العمل‌های بهداشتی از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان و نظارت واحدهای ایمنی واقع در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و همچنین رعایت این دستورالعمل‌ها توسط افراد شاغل در واحدهای تولیدی و صنعتی تاکنون این ویروس نتوانسته است بر فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تاثیر منفی بگذارد.

صفوی اظهارکرد: با شیوع بیماری کرونا در کشور برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با تغییر کاربری در زمینه تولید ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی فعالیت دارند که نیاز استان را درخصوص ماسک و مواد ضدعفونی و شوینده را تامین می‌کنند.

این مقام مسئول در ادامه، تصریح کرد: بیماری کرونا تاکنون نتوانسته است بر میزان تولید واحدهای تولیدی و صنعتی استان تاثیر منفی بگذارد ولی امکان دارد این بیماری توانسته باشد بر بازار هدف این واحدها تاثیر گذاشته باشد.

خرما و آبزیان محصولات صادراتی استان بوشهر

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که بازار صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر کدام کشورها هستند، گفت: خرما و آبزیان محصولات صادراتی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هستند که بازار محصولات آبزیان کشورهای شرق آسیا و چین هستند.

صفوی اظهارکرد: خرما که دیگر محصول صادراتی استان بوشهر است بازار هدف آن علاوه بر کشورهای شرق آسیا کشورهای قطر و امارات هستند.

رفع مشکل نقدینگی تولید با ارائه تسهیلات

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که واحدهای تولیدی کشور با مشکل نقدینگی روبه‌رو هستند و این مشکل تا چه میزان در واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر مشهود است، گفت: نقدینگی مشکلی است که بیشتر واحدهای تولیدی کشور و به خصوص صنایع کوچک با آن روبه‌رو هستند و این مشکل هم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان بوشهر که در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول به کار هستند وجود دارد.

صفوی اظهارکرد: واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان که در بخش کشاورزی فعالیت دارند توسط جهاد کشاورزی به بانک کشاورزی برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند تا از این طریق بتوانند مشکل خود را مرتفع کنند.

وی افزود: دیگر واحدهای تولیدی نیز به بانک‌های عامل برای اخذ تسهیلات معرفی شده‌اند و استفاده از تسهیلات رفع موانع تولید از دیگر تمهیداتی که برای واحدهای تولیدی و صنعتی در نظر گرفته شده است.

سهم ۹۰ درصدی صنایع کوچک از تولید

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان بوشهر در پاسخ به این پرسش که در هفته دولت، واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: در هفته دولت چند واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره‌برداری رسیده است و طبق برنامه هایی که مدنظر داریم در نیم سال دوم امسال چند واحد تولیدی و صنعتی دیگر اعم از واحدهای راکد و واحدهای جدید به چرخه تولید وارد می‌شوند.

صفوی با اشاره به صنایع کوچک، اظهارکرد: حدود ۹۰ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان صنایع کوچک و متوسط هستند و این صنایع سهم بزرگی در تولید و اشتغالزایی استان دارند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها